Jiří Karas: Otevřte hranice syrským křesťanům!

Jiří Karas, nezávislý kandidát na prezidenta, vyzývá k otevření hranic syrským uprchlíkům, především křesťanům, a odsoudil podporu syrských povstalců ze strany Západu:

Žádám politickou reprezentaci České republiky, aby z humanitárních důvodů otevřela své hranice pro syrské uprchlíky, zejména pro tamní křesťany, kteří jsou systematicky vyháněni a terorizování zahraničními islamistickými teroristy. Tisíce z těchto běženců už nejméně jednou před násilím a diskriminací prchali, a to ze svých původních domovů v Iráku.

Laxní až vstřícný postoj západních elit a médií k „syrským povstalcům“ je absurdní buď svou naivitou, nebo neomluvitelný.

43 Responses to Jiří Karas: Otevřte hranice syrským křesťanům!

  1. vonrammstein píše:

    To se nestane. Demoliberální Evropě genocida křesťanů kdekoliv maximálně vyhovuje. Byla by sama proti svým socialistickým kořenům, kdyby je nějak chránila.

    • nino píše:

      ked 2. vatikansky koncil a pokoncilova linia prijala smerovanie, ktore odmietlo katolicky stat, na ukor sekularneho, Marcel Lefebvre varoval, ze v buducnosti katolikov sa nebude mat kto zastat, a ochranit ich, dokonca i v zahranici.
      Dnes sa tomu pozerame do oci, a musime uznat, ze i v tomto mal Lefebvre pravdu.
      Bol to inak pokoncilovy Vatikan, co tlacil na frankisticke Spanielsku, aby potlacilo katolicizmus ako statne nabozenstvo, a povolilo nabozensku slobodu pre nekatolikov. Podobne v inych krajinach.
      Dnes moze mat svoj stat kazdy, Srbi, Greci, moslimovia, jedine katolici svoj stat nemozu mat.
      Myslim, ze bolo velkou chybou pustit Spanielsko, aspon to sme mali za kazdu cenu udrzat ako katolicky stat.

      • nino píše:

        inac, kedysi, za Franca sa pred krizom klacalo, dnes aspon stoji, dokonca tento pozostatok katolickeho obradu musel po zvoleni za premiera absolvovat i antikatolik Zapatero, ktory vyrazne sposobil sucasnu krizu, co mu isto nebolo prijemne:

        A za Franca by musel este i klacat .)
        Inac, pekne video zo Spanielska, na zaciatku su tam zabery Franca, a potom na konci su pekne zabery, ako si Spanieli klakaju pred papezom:

      • vonrammstein píše:

        Franco byl antiklerikální idiot. I kdyby nebyl antiklerikální, pořád by byl idiot. Ale Bourboni, personifikovaní Juanem Carlosem ho v idiocii dalekosáhle převálcovali.
        Katolíci ještě mají svoje státy, ale jen v uvozovkách. Costa-Ricu a Andorru.

        • ld píše:

          Člověče, vy máte ale vychýlená mířidla. Franco a antiklerikální? Můžete mi teda napsat 1-2 jména představitele státu, který byl či je dle vás vzorem sakrálního představitele země? Zkuste vynechat teokracie a Asiaty, zůstaňme v Evropě. Já se rád nechám poučit, kdo lpěl tak úzce na katolických doktrínách.
          To jste mě celkem ohromil, protože katoličtějšího republikána snad dějiny nepoznaly :-).

          • vonrammstein píše:

            Salazar. Franco může obstát, jen když se spokojíte z tím nejlepším z toho nejhoršího.

          • nino píše:

            vonrammstein, Salazar moze byt, avsak mne osobne sa na Spanielsku lubi po obcianskej vojne ten navrat k tradiciam, aj monarchii, aj symbolom, co samozrejme nebolo len o Francovi.
            Salazar musel prejst mnozstvom kompromisov s dovtedajsim revolucnym vyvojom, nebol jeho rezim az vysledkom takej vitaznej vojny, myslim, ze aj revolucnu vlajku zachoval jeho system.
            Cize trosku mi tam chyba to tradicionalisticke pozlatko 🙂 i ked i u frankzmu bolo v mnohom uz znecistene..
            Ale lubi sa mi umiernenost, mnohe nazory, postoje, a tiez osobna skromnost, nevystatovacnost, pracovitost Salazara, ktoru prenasal na cely system.
            Inak, dnes sa mnohe jeho predpovede potvrdili, aj ked vidno krizu na juhu Europy, aj dalsie veci, myslim, ze v niecom bol naozaj vizionar, vlastne v mnohom.

        • nino píše:

          no, osobne mi v Spanielsku boli blizsi a sympatickejsi karlisti, nez Franco, avsak na druhej strane ma fascinuje ten navrat k tradiciam, monarchii, a tak dalej, ku ktoremu doslo aj za Frankizmu.
          Ked este po smrti Franca sa dostal na celo statu kral, ktory bol skutocnym vladcom (az do liberalizacie systemu). Ked boli v krajine zakazene rozvody, potraty, antikoncepcia, verejne prejavy nekatolickych nabozenstiev boli zakazane, slobodomurarstvo bolo zakazane, Spanielsko bolo istym sposobom raritou.
          To samozrejme nebola iba zasluha Franca, ale spanielskej politickej tradicie.
          Takze i ked si neidealizujem Franca, predsa len nechapem, akym sposobom myslite, ze bol antiklerikal.
          ..
          Burboni, to hej. Mlady Juan Carlos Franca prekabatil, ono Franco bol vseliaky, avsak veril, ze prisahu, a este verejnu, chlap, aristokrat a krestan neporusi.
          Preratal sa. Dnes inac aspon i Spanieli vidia, co to maju za liberalneho krala, ked si jazdi na polovacky do Afriky, ked lud celi najvacsej krize sposobenej liberalnymi a sekularnymi vladami.
          Avsak Franco na vyber velmi nemal, i druha linia Burbonov, ktorych 200 rokov podporovali karlisti zase, tak ti sa v mlaej generacii zliberalizovali a zosocializovali 😦
          ..
          Co sa tyka Andorry a Costa Rici, ocenujem, ze su tam rozvody a potraty zakazane, ale myslim, ze vplyv katolicizmu tam tak velky nie je, ako v Spanielsku do 70. rokov, kde bol katolicizmus naozaj jednoznacne prehlaseny za statne nabozenstvo, a stat nepriznaval pravo na nabozensku slobodu pre nekatolikov, co inac bol rozsah tohoto unikat, i ked pred koncilom mnohe krajiny obmedzovali, alebo do urcitej miery neuznavali nabozensku sobodu pre nekatolikov, Spanielsko v tomto pripade uplatnovalo pomerne krajny vyklad Magisteria 🙂

      • nino píše:

        tu som este narazil na video prveho pofrankistickeho premiera, kde este pred krizom klaci:

        Zaujimave, ako bolo to klacanie v modernej dobe odstranene.
        Kazdopadne, aj dnes je vyzva pre katolikov obnovit katolicky stat, je to nevyhnutnost.
        Preto sa mi i lubi, ze jeden spanielsky biskup nie tak davn odvazne vyzval volit katolicke strany ako su karlisti (CTC), Spanielska alternativa, atd.

  2. solipso píše:

    Ten doktor Karas se mi líbí. Buď své hajzlovství umí dobře maskovat, nebo je to opravdu dobrý člověk.

    • ploci píše:

      B je správně.

    • vonrammstein píše:

      Je to dobrý člověk. Osobně jsem se s ním setkal jen jednou a krátce, takový dojem nic neznamená. Ale jeho šestnáctileté působení v parlamentu, kde za celou dobu ani o krok neuhnul ze svých (katolických) zásad, což nakonec vedlo k jeho exkomunikaci z království lidoveckého, mluví jasnou řečí. Ten člověk má charakter a mravní kontinuitu. Jako jediný z prezidentských kandidátů. A nejen z nich.

  3. ivka píše:

    Jak by u nás tito lidé uživili?
    A navíc: zde by svou víru brzy ztratili.

    • vonrammstein píše:

      Dá se předpokládat, že ve svojí vlasti nějakou kvalifikaci měli, něčím se živili. Nejspíš řemeslem nebo zemědělstvím. Proč by to samé nemohli dělat tady? Problém by mohl nastat snad jen při oficiáním uznání akademických titulů exulantů. A víra? Tu neztratíte, pokud sama nechcete. V jakémkoliv prostředí. Zkuste použít Bibli.

      • nino píše:

        suhlasim s tym, ze ludia, ak chcu pracovat a trochu sa im pomoze, tak nemusi byt problem.
        Avsak k tej strate viery sam neviem- ono, ak sa po prichode dostanu do ruk knazov ako Halik, ci u nas Bezak, Srholec, tak ktovie ako skoncia, i keby vieru si chceli zachovat pri prichode…

        • vonrammstein píše:

          Víte-já myslím, že skutečně věřící člověk (v případě Syřanů nebo cizinců obecně je to, pravda, ztížené jazykovou bariérou) po čase zjistí, že ten či onen odpadlík v sutaně prostě smrdí sírou. Navíc jsem přesvědčen, že víra Syřanů je v mnoha ohledech pevnější a prožitější než u mnoha Čechů či Slováků, protože oni na rozdíl od nás pro ni musejí snášet mnohá reálná protivenství a nebezpečí.

          • nino píše:

            ano, suhlasim, ze ich katolicka identita je silnejsia casto nez nasa tym, kolko si pre nu vytrpeli. A prave to spravidla zneuzivaju neomodernisti, ked sami sa predstavuju ako katolici, odvolavaju sa na ,,teologov“, biskupov, ba dokonca papezov, na katolicku identitu, a ze im ide o dobro Cirkvi. Mozno desat percent im dokaze odolat, ale zvysok je nachylny dat sa oklamat.
            I ked to nehovorim ako argument proti ich azylu, bol by som rad keby im utocisko poskytli europske krajiny, iba naznacujem, ze bude treba ich ochranit tiez pred neomodernistami, vlkmi v ruchu baranka, lebo treba zachranovat zivoty, a aj duse,

          • vonrammstein píše:

            Rozhodně ano, ale bylo by to velmi těžké, když uvážíme, že se mnohem pravděpodobněji střetnou s modernistickým knězem, než s tradicionalistou. Myslím, že i náš současný „zlatý standard“ by je dost vyvedl z rovnováhy.

          • nino píše:

            ano, ta frekvencia modernistov v klere je vyssia nez by bolo zdrave a unosne

        • Teofil píše:

          Někde už se tady mluvilo o pomoci iráckým katolíkům a potom už jsem to nikde nezaregistroval. Stále jsem připraven nabídnout chatu a zemědělskou půdu, případně volné fary i pozemky. Ono nestačí hodit jenom do placu něco,ale taky to zorganizovat.

          • cinicius píše:

            Tak to zorganizujte – já na to nemám čas, prostředky ani schopnosti…

          • vonrammstein píše:

            To jste světlá výjimka. O volnou faru bych měl zájem sám, před pěti lety jsem musel jednu opustit, když jsem při prodeji nedokázal přeplatit nějakého Pražáka.
            Já aktuálně opouštím dům na Vysočině, který mi patří. Snad by taky mohl posloužit, ale pozemky žádné nevlastním.
            Víte co? Pokud to myslíte vážně, kontaktujte mě na vonrammstein@seznam.cz . Můžeme probrat možnosti. Pokud to bude v mých silách, pomůžu.

          • Teofil píše:

            nevztahujte to na sebe, ale kandidát na prezidenta je důchodce se styky

          • vonrammstein píše:

            Teofil: Teď nevím, na koho reagujete. Jestli na mě, pak není o čem mluvit. Jestli ne, kontakt už máte.

          • Hamish píše:

            Myslím, že do budoucna by nebylo marné vytvořit katolické komunity – osady, vesničky s co největší soběstačností.

          • Teofil píše:

            This is the mail system at Centrum Holdings

            I’m sorry to have to inform you that your message could not
            be delivered to one or more recipients. It’s attached below.

            For further assistance, please contact your system administrator.

            If you do so, please include this problem report. You can
            delete your own text from the attached returned message.

            The mail system

            ———-

            Reporting-MTA: dns; gmmr2.centrum.cz
            X-Postfix-Queue-ID: E897460000BA
            X-Postfix-Sender: rfc822; theofil@centrum.cz
            Arrival-Date: Mon, 13 Aug 2012 05:53:29 +0200 (CEST)

            Final-Recipient: rfc822; vonrammstein@seznam.cz
            Original-Recipient: rfc822;vonrammstein@seznam.cz
            Action: failed
            Status: 5.1.1
            Remote-MTA: dns; mx1.seznam.cz
            Diagnostic-Code: smtp; 550 5.1.1 Sorry, no mailbox here by that name.

            ———-
            tak se teda ozývám, stran toho co by se mělo udělat pro naše bratry na Blízkém a Středním východě

          • :) píše:

            Ad Hamish. S tím souhlasím, problém je, kde na takovou výstavbu vesničky vzít peníze…

          • nino píše:

            Hamish, zaujimavy napad. Len tak teoreticky, ktory by bol taky vhodny region podla vas na zaciatok.
            S nizsimi cenami pozemkov, s nizsou hustotou obyvatelstva, s malymi obcami, do vzdialenosti nejakych 20-40 kilometrov vacsie mesto s fabrikami a dalsimi pracovnymi moznostami, so starnucim obyvatelstvom a nizkou porodnostou a vyludnovanim (teda do buducna perspektiva znizovania cien pozemkov)? A s dobrym a prijemnym zivotnym prostredim?
            ..
            Len tak som v Cesku pozrel par okresov, a medzi prvymi som narazil napr. na okres Prachatice. Hustota len 37 obyvatelov na kilometer stvorcovy. A mnozstvo malych obci tam.
            Napr. tato len 53 obyvatelov:
            http://cs.wikipedia.org/wiki/Z%C3%A1brd%C3%AD
            Tato len 43 obyvatelov:
            http://cs.wikipedia.org/wiki/Bohunice_%28okres_Prachatice%29
            Tato len 53 obyvatelov:
            http://cs.wikipedia.org/wiki/Kratu%C5%A1%C3%ADn
            Tu 42:
            http://cs.wikipedia.org/wiki/Lu%C5%BEice_%28okres_Prachatice%29
            ..
            A takych tam je vela, tam by nebol problem prehlasovat nekatolikov, ovladnut dokonca miestnu samospravu a dosadit svojho starostu dokonca, samozrejme pri dobrej organizacii a discipline pristahovanych katolikov.

          • Hamish píše:

            Do nejmenších podrobností to promyšlené nemám, ale stačilo by zkusit kupovat nemovitosti ve stejné vesnici a časem by katolíci převážili. Svépomocí by se opravily domy, začalo hospodařit.
            Dá se to, ale nutné je nebát se manuální práce.
            Stejně do budoucna to jinak nepůjde. Ceny energií budou tak vysoko, že mnoho rodin zlikvidují.

          • nino píše:

            Pre ,,:)“:
            Hej, to je problem naozaj. Rozmyslam, ako by sa to teoreticky dalo preklenut.
            A tak ma napadlo, ze nie kazdy sympatizant takehoto projektu by o to mal zaujem oobne sa ho zucastnit, a bolo by to pre neho. Nie kazdy dokaze zit na vidieku, niekto je viazany rodinnymi vztahmi, povinnostami na nejake miesto, niekto pracou, niekto citovo, a podobne.
            Ale tento projekt by mozno rad podporil, mozno i malym dielom prispel.
            Tak napr. keby tisic ludi pripelo priemerne po 2000 korun, tak by to bolo dva miliony korun, a to uz by na zaciatok, na rozbeh projektu mozno aj pomaly stacilo.
            Niekto mozno by prispel viac, kto je bohatsi, chudobnejsi zasa symbolicky, podla svojich moznosti, ale islo by o to, ze proste podla svojich moznosti prispel, to je dolezite samozrejme.
            Samozrejme, to len teoretizujem, mozno to je hlupost, a v praxi by to nefungovalo, takze neviem.
            ..
            A potom mozno na konci projektu by sa do obce pristahovalo napriklad nejakych 20 mladych rodin, kde by si hlavy rodin nasli pracu v okoli, dokupovali sa pozemky, rozvijalo polnohospodarstvo, zorganizovali sa katolicky, hierarchicky a disciplinovane a ovladli miestnu obecnu samospravu.
            ..
            Dobre by to bolo aj z ineho uhla.
            Keby Marcel Lefebvre nezalozil Brattvo, dodnes by argumentovali, ze tradicia by nikoho nemohla zaujat, a uz rozhodne nie mladych, a podobne veci. Vdaka uspechu Bratstva (pastoracia mladych, narast tam, kde pokoncilova Cirkev pada, narast knazov) mozno dobre argumentovat.
            I katolicke obce by bol dobry argument.
            Napr. ak by v tradicnych katolickych obciach bol priemerny vek obyvatelov 18 rokov, a vo zvysku Ceska napr. 42 rokov, tak by to bolo zaujimave demograficke porovnanie.
            Ak by tam z ceskych obci bola najvyssia porodnost na 1000 obyvatelov..
            Ak by inde v Cesku napriklad na zenu pripadala priemerna plodnost 100 deti napriklad, a v tradicne katolickych obciach napriklad 5-6 deti.
            To by teda jasne ukazalo, kde je demograficka buducnost.

          • vonrammstein píše:

            Teofil. Aha. Omlouvám jsem, jsem vůl. Tak znova:
            von.rammstein@seznam.cz
            Pardon.

          • nino píše:

            Pre Hamisha:
            Suhlasim, to by nebolo zle, i ked premyslam, ako zabranit tomu, aby sa to cele nerozpadlo na nejakych nezavislych ,,katolikov“, prave preto som rozmyslal nad nejakou organizovanostou a zastresenim, nejakym ,,svetskym mecom“ 🙂

        • Pan Contras píše:

          Katolíci z Blízkého východu nejsou zpravidla latinského obřadu, a když by si přivezli i kněze, byla by další příležitost dostat se na pořádnou liturgii.

          • Takypijus píše:

            V Sýrii je velká komunita Arménů. Nejsem si jistý, jestli arménští katolíci mají tu správnou tradiční liturgii, kterou by lefébvristé uznávali, neboť, jak čtu, liturgickým jazykem je arménština a po DVK byla liturgie reformována.

          • Hamish píše:

            Mnoho „lefebvristů“ nemá problém s východní liturgií svatého Jana Zlatoústého.
            Považte, slouží s staroslověnsky!
            Vy jste vůl, to se jen tak nevidí.

          • Takypijus píše:

            Děkuji za lichotku, od vás to opravdu sedí. 🙂

          • cinicius píše:

            Doufám, že tato výměna už nebude pokračovat…

  4. […] Kandidát na prezidenta Jiří Karas vyzval k otevření hranic ČR prchajícím syrským křesťanům. Více ZDE. […]

  5. JJ píše:

    Otevření hranic (bohužel) nic neřeší. Každá osoba která je ze Syrie vyhnána je úspěch pro islamisty (a NATO). Řešení je dat jim zbraně. Řešení je nahazovat téma genocidy křesťanů Natem a jeho spojenci (v Krajině, Kosovu, Iráku, Egyptě, Syrii, …), při každé příležitosti našim politiků, a zejména těm co tady Nato reprezentují.

    To že by že se tu uprchlíci živili řemesklem nebo zemědělství, jak nekdo uvedl nahoře v diskuzi, je opravdu směšná představa. Dotyčný asi nezná realitu. Zemědělství je tu zapovězeno i tuzemcům. Pěkně chroupejte mrkvičku z Holandska. Ta je podle Ods a čssd nejsladší.

  6. vonrammstein píše:

    Napsal jsem pravděpodobně. Navíc určitě není nutné, aby se tu živili tím samým, co dělali doma. Hamishův nápad je kupříkladu velmi zajímavý a není tak nereálný, jak to na první pohled vypadá.

  7. Václav píše:

    Co kdyby vláda řekla že ano. Ale jen toho koho si někdo z nás křesťanů vezme k sobě domů a postará se o něho . Jednotlivce nebo rodinu. To by bylo.

  8. dobrazprava píše:

    Tak Karas, váš kůň na prezidenta, už to vzdal. Dobrá zpráva.

    • Takypijus píše:

      Nevím, jestli je to dobrá zpráva, nicméně je realitou, že na prolife témata se voliči sehnat nedají. Alespoň ne v nějakém masovějším měřítku.

Zanechat odpověď na Takypijus Zrušit odpověď na komentář