V Praze dnes proběhl X. Pochod pro život. Předcházela mu konference „Pasti umělého oplození“ a latinská Mše v dominikánském kostele sv. Jiljí, které předsedal biskup Andreas Laun. Českou biskupskou konferenci na Mši reprezentoval biskup Ladislav Hučko. Kázání měl biskup Laun, který v něm neopomněl zdůraznit, že „katolík musí být pro-life„. Biskup Laun se pak zúčastnil i samotného pochodu.
Kostel byl zcela zaplněn, stejně jako loni i letos představovalo přijímání zajímavý logistický problém, jehož úspěšné vyřešení hraničilo se zázrakem. Počet účastníků pochodu odhadl redaktor Duší a hvězd účastnící se pochodu na něco přes 2 tisíce lidí. Pochod proběhl po celé trase (kostel sv. Jiljí – Václavské náměstí) bez incidentů a bez problémů, jen pro příště by možná přispělo důstojnějšímu zakončení, kdyby se účastníci více podívali na text Svatováclavského chorálu.
Galerie fotek:
Ignác Pospíšil
Fotografie Jana Vorky:
http://www.zaramovane.cz/news/pochod-pro-zivot/
Protože jsem se byl podívat na „protidemontraci“ tak jen dodám, že jich bylo 20 (napočítal jsem jich 19), takže pokud budu tvrdit, že jich bylo 25, pak se na mě nemohou zlobit. Tištěné plakáty měly společného jmenovatele „nová levice“, ale to jen pro doplnění.
Osobně mě mrzelo, že cestou vyvával z repráků zdrávas – rozdíl mezi blázny v pyžamu zpívajícími si „hare kršna“ a pochodem pro život byl minimální. Ale to je můj osobní povzdech..
1) Tomu zdrávasu se říká růženec.
2) Protidemonstrace? Kde byla, vůbec jsem ji nezaznamenal… Na druhé straně dvacetičlenný hlouček je snadné přehlédnout.
Cinik: díky za korekci, je to jedno, jak už jsem říkal během pochodu – básničky mi nikdy nešly..
„Protidemonstrace“ byla před muzeem, měli transparent v duchu „potraty zadarmo“, taky křičeli nesmysly typu „už není feudalismus“, „nedej tmářům žádnou šanci“, „katolíci přijdou do pekel“ atp.
„Katolíci přijdou do pekel“ je skutečně úsměvné.
Růženec není žádná básnička, ale taky nechápu, proč by se měl říkat do megafonu. Fuj!
Vlastně pak se nedivím, že to vypadá jako básnička a ne modlitba. Modlitba je určena Bohu a ten ji slyší i bez megafonu.
To je přece jasné: protože v tak dlouhém průvodu, který není čistě modlitební, kde se někteří modlí a někteří diskutují, by se jinak modlitbu podařilo synchronizovat jen těžko a vypadalo by to ještě hůř.
Musím říct že souhlasím s názorem, že modlitba/zpěv vyvolávaná do megafonu zní ošklivě, ostře a nevhodně. Myslím, že je dobře aby pochod nezůstal úplně potichu, ale takhle to není úplně šťastné (byť alespoň lepší než provolávání nějakých hesel, jako to dělali kupříkladu naši milí protidemonstranti).
http://www.antikapitalista.cz/obamova_zrada_na_zenskych_pravech
To je text jednoho z vůdců protidemonstrace.
Jinak Antifa končí. Podle mého názoru stojí za pádem této organizace tři důvody.
1. Frekventované tvrzení i v levičácké komunitě, že část Antify jsou agenti nástupců StB. Zatímco někteří aktivisté dostávali tresty za banality, jiným (např. Slačálkovi) procházely mnohem závažnější věci.
2. Rozkol mezi anarchisty a „apolitickými antifašisty“.
3. Častá kritika ze strany jiných levičáků za spolupráci s proizraelskými skupinami.
Vždycky jsem nechápal, proč potratářům vadí, že lékař má povinnost poučit žadatelku interrupce o možnostech adopce nebojí ukázat ultrazvuk jejíh dítěte. Když jsou teda tak moc pro svobodu volby, nebylo by správné dodat ženě dostupné informace, aby ta její volba byla opravdu svobodná?
Ach jo!
Papo, trochu ucty, jen trochu ucty. Zdravas neni zadna basnicka. Ty megafony nejsou nejlepsi reseni, to uznavam, ale…
Proc je takovy problem napsat, ze msi svatou celebroval? Cozpak opravdu predseda predseda schuzi/spolcu?
Obě charakteristiky „schůze/spolčo“ jsou bohužel pro „obnovenou“ liturgii nebezpečně přiléhavé. Pak se nedivme tak rozšířenému výrazu „předsedání“, který je Mši svaté naopak neobyčejně cizí.
[…] pro život – anketa Jak už jsme zde napsali, včera se odehrál X. Pochod pro život. A nyní se ptáme našich […]
Tohle je anketa pro čtenáře, v níž zkoumáme jejich vztah k Pochodu pro život a účast na X. PPŽ. Prosím, zahlasujte si. Pokud by odopvědi tak úplně nevyhovovaly, pod anketou je diskuse.
Zúčastnili jsme se letos celá rodina poprvé Pochodu pro život. Máme z toho velmi dobrý dojem. Vážíme si všech, kdo se na něm podílejí, laiků i kněží a zvláště biskupa Andrease Launa, který přijel až ze Salzburgu. To, že Česká televize tuto událost po léta zatvrzele ignoruje, o mnohém svědčí…A neúčast českých (pražských) biskupů koneckonců také…
Ještě k těm „odpůrcům“. Bylo jich asi 10 nad schodištěm Národního muzea. Jeden z nich vytrvale do tlampače skandoval některé fráze, které jsem si zapsal. Byly to:
– Svobodná volba!
– Patříte na smetiště dějin!
– Feudalismus už skončil!
– Táhněte pryč, nikdo vás tu nechce!
Čeští biskupové měli ve stejný den pouť v Číhošti.
http://www.dltm.cz/pout-biskupu-do-cihosti
Oceňuji, že alespoň vyslali svého zástupce.
Českobudějický biskup Paďour měl pouť k sv. Janu Nepomuckému v Nepomuku. Ale stejně se nemohu zbavit dojmu, že naši biskupové se tomu Pochodu vyhýbají. Ale ať už je to jakkoliv, díky Bohu za to, že to může probíhat alespoň takto. A to, že je tu záměr médií pochod ignorovat, to mi nevymluví nikdo.
[…] sobotu proběhl v Praze X. Pochod pro život a jeho doprovodné akce. Zúčastnilo se ho něco okolo 2 tisíce lidí, včetně biskupa […]
Zpráva Hnutí Pro život.
http://www.prolife.cz/?a=71&id=803
Zajímavé, že média informují vždy jen o stovkách účastníků, což vyvolává dojem, že jich bylo pod tisícovku. Přitom by mohli psát o tisících účastníků.
Zajímavé to už moc není, spíš profláknuté. 🙂
[…] s otcem Juchelkou Jak naši čtenáři dobře vědí, v sobotu 20. března proběhl v Praze X. Pochod pro život. O pochodu, hnutí pro-life a katolické církvi s redaktorem rozprávěl otec František L. […]
Nemyslím si, že je třeba hledat na organizaci pochodu nějaké mouchy. Osobně bych ale přivítal, kdyby před příštím pochodem organizátoři napsali, že prosí, aby se během pochodu účastníci zdrželi propagace vlastních tiskovin. Je všeobecně známo, že lidé exotického ražení se na pochod dostaví vždycky (a to je dobře) a chápou to jako skvělou příležitost k rozšiřování vlastních názorů. I když chápu, že lidé jsou dospělí a je na nich, s čím budou souhlasit.
Růženec z reprodukoru byl vynikající. Nejvíce jsem si pochvaloval to příšerné chrchlající „Avééééé Marijááá“, které mě šťastně nutilo pokusit se o velmi zřetelný a čistý zpěv a o výraznou recitaci modliteb, abych ten reproduktor přehlušil.
S tím reproduktorem máš pravdu. 🙂 Ale na druhé straně musíš uznat, že Svatováclavský chorál zněl hrozně, nejpozději od druhé sloky. Neuškodí napsat příště do pozvánky: „Vemte si text Svatováclavkého chorálu.“ 🙂
Tam už jsem nebyl: Zrovna jsem totiž doprovázel jednoho tělesně postiženého pána do metra. Takže jsem byl jenom na první půlce pochodu. Ale pěkné bylo, že slečna, které toho pána doprovázela se mnou, byla svobodná matka, která měla dítě v sedmnácti letech. Je dobře, že na pochod chodí i tito lidé, od kterých by leckdo očekával spíš účast na protidemonstraci.
To by bylo nelogické očekávání. To, že je svobodná matka, přece o něčem svědčí…
Netřeba hledat „mouchy v reproduktoru“, ale na druhé straně bych na zkvalitnění podobné techniky kladl rozhodně větší důraz, pokud je to jen trochu možné. Proč to dělat méně kvalitně, pokud to jde udělat lépe