V neděli 25. dubna 2010 v 16:00 začne v klášterním kostele Obětování Panny Marie v Českých Budějovicích slavnostní tridentská mše s jáhnem a podjáhnem, která bude doprovázena Palestrinovou velkou římskou polyfonií v podání latinského kůru Literátského bratrstva.
This entry was posted on Pondělí 12.4.2010 at 9:47 pm and is filed under Akce, Stojí to za to, Zprávy. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed.
You can leave a response, or trackback from your own site.
11 Responses to Slavnostní tridentská mše v Českých Budějovicích
Ta tradiční mše svatá byla krásná, s jáhnem a podjáhnem. A lidí bylo poměrně hodně, odhadem kolem 50 (na to, že mše svatá nesmí být nikde oficiálně oznámena). Ale neuvěřitelně brutálně ji narušoval fotograf, který vlezl všude, i do kněžiště, k proměňování, sv. přijímání – myslel jsem, že tohle u tradičních katolíků není možné…
Při takových příležitostech se vžívám do duše dětí, které také chápou tajemství liturgie, i když je neuměnjí racionálně formulovat a obhajovat. Při mši svaté se jim asi fotograf jeví jako nejdůležitější postava a aktér, který tím, jak se tam pořád motá, zastiňuje i kněze. V tomto ohledu bych byl nekompromisně pro zákaz fotografování a natáčení, alespoň tzv. mše svaté věřících…
Co je to tridentská mše?
Oba víme, co to je. Chápu výhrady proti tomuto označení, ale mše sv. podle misálu bl. Jana XXIII. mi zní hůř.
Kdopak bude celebrovat?
Ten, co vždy, otec František L. Juchelka. Můžete si ho najít tu mezi autory.
Díky, znám.
Oba dobre vime, ze to oznaceni je zcela mimo.
Nechapu, proc se nepouziva treba „tradicni rimsky ritus“ apod.
[…] dubna bude sloužena slavnostní tridenstká mše v Českých Budějovicích. V Itálii bude blahořečen Angelo Paoli a ve Španělsku José Tous y […]
V sobotu je schůzka Českokrumlovských varhaníků,budu dělat reklamu.
Ta tradiční mše svatá byla krásná, s jáhnem a podjáhnem. A lidí bylo poměrně hodně, odhadem kolem 50 (na to, že mše svatá nesmí být nikde oficiálně oznámena). Ale neuvěřitelně brutálně ji narušoval fotograf, který vlezl všude, i do kněžiště, k proměňování, sv. přijímání – myslel jsem, že tohle u tradičních katolíků není možné…
Při takových příležitostech se vžívám do duše dětí, které také chápou tajemství liturgie, i když je neuměnjí racionálně formulovat a obhajovat. Při mši svaté se jim asi fotograf jeví jako nejdůležitější postava a aktér, který tím, jak se tam pořád motá, zastiňuje i kněze. V tomto ohledu bych byl nekompromisně pro zákaz fotografování a natáčení, alespoň tzv. mše svaté věřících…
Ony na to nějaký pravidla jsou. Ale asi se na ně prdí.