Vyjádření litoměřické diecéze ke zneuctění hrobu biskupa Koukla

ZDE.

8 Responses to Vyjádření litoměřické diecéze ke zneuctění hrobu biskupa Koukla

  1. publius píše:

    Ten P. Přibyl vypadá strašidelně.

    • Radek Rejšek (No comment) píše:

      Každý nějak vypadáme… Znáte P.Přibyla osobně? V jakési diskusi na tomto webu jsem již zaregistroval v

      • publius píše:

        P. Přibyla osobně neznám. Zarazila mě fyziognomie jeho tváře na fotografii, zejména skutečnost praktický absentujícího horního rtu. Vím, že je to pošetilé, ale dovolil jsem si vyjádřit svůj irracionální pocit stísněnosti a mrazení v zádech při pohledu na fotografii tohoto dobrého služebníka Božího.

  2. Radek Rejšek (No comment) píše:

    ad publius: Když jsem se snažil vyplnit kolonku „odpovědět“, tak se to celé nějak „kouslo“, navážu tedy zde: Ano, každý nějak vypadáme. V jakési předešlé diskusi na tomto webu jsem již zaregistroval výhrady k osobě P.Přibyla. Nehodlám se k nim vyjadřovat. Jen bych rád uvedl, že P.Přibyla znám již mnoho let, i z doby, kdy ještě nebyl knězem. Abychom mohli člověka posuzovat (je však otázkou, máme-li vůbec právo kohokoliv posuzovat), měli bychom znát i jeho skutečné názory a něco s ním zažít (abychom poznali jeho chování v nejrůznějších situacích). Vzhledem k tomu, že jsem s ním pár hodin v životě již strávil, mohu s plnou odpovědností říci, že ho znám možná lépe než někteří jeho zdejší kritikové. Především bych zde rád vyvrátil spekulaci o tom, že byl biskupovi Baxantovi „nastrčený“. Velmi dobře vím, že si jej biskup Baxant sám vyžádal a stejně dobře vím, že se mu ze Svaté Hory neodcházelo zrovna s lehkým srdce. Fakt je, že mezi duchovními znám jen moc málo tak schopných „manažerů“, kteří dokážou obstát v džungli sekulárních úřadů a finančních lobby tak, aby farnost alespoň přežila (kdyby byl v jistou dobu na Svaté Hoře někdo jiný, možná by toto poutní místo mělo dnes velmi vážné provozně existenční problémy). Litoměřická diecéze je dnes dosti „na huntě“ a někoho takového moc potřebuje. Ano, můžete klidně věřit tomu, že P.Přibyl na biskupství „zaměstnává své kamarádíčky“, protože já jsem jeden z nich (od 1. ledna zde vykonávám funkci diecézního kampanologa a „referát zvonů“ jsem převzal ve stavu, který se nedá slušnými slovy popsat). Asi mi tedy P.Přibyl jakožto „kamarádíčkovi“ v nějakém ohledu důvěřuje a já se pokusím jeho důvěru nezklamat. Víte, ono nikdy není nic jen černé nebo jen bílé. I když jsem s P.Přibylem „kamarádíček“, musel jsem pod jeho velením začít makat, a to dost tvrdě. Z „kamarádíčka“ se totiž stal „šéf“ se všemi znaky tvrdého a nekompromisního manažera, který dobře ví, co chce. Ne každý jse dnes ochoten na takovýto „kamarádíčkovsko-podřízenecký“ vztah přistoupit, a proto to s naší ekonomikou vypadá tak, jak to vypadá. Jinak byste ale možná byli překvapeni, co se může skrývat pod drsnou a možná „strašidelně“ vypadající slupkou. Až budete P.Přibyla znát osobně tak dobře jako já, tak budete moci s jistou dávkou opatrnosti některá fakta konstatovat. Jinak bych rád všechny ujistil, že jsem se jako „kamarádíček“ nechal na litoměřickém biskupství zaměstnat zcela dobrovolně, vycházeje právě z motivace, že jedině pod takovýmto šéfem může mít činnost, k níž jsem se pro litoměřickou diecézi uvázal, smysl. Kdyby tam seděl nějaký „měkkoň“, který nedokáže dát úředníkům „kudlu na krk“, tak bych do toho nešel, protože by se málokterá bitva v zájmu věci (nyní konkrétně v zájmu kostelů, varhan a zvonů v diecézi)v našich poměrech dala vyhrát. Takže na něj pište třeba stížnosti, ale pak nežehrejte, když bude diecéze stále více chátrat. Myslím si naopak, že konstelace je nyní výborná – biskup Baxant je skutečným duchovním aristokratem a P.Přibyl je mimořádně schopným manažerem, který jako jeden z mála má šanci diecézi prospět na postu „ex materialibus“… Asi proto si jej biskup Baxant vyžádal (ne, že by tam mu byl dosazen)…

  3. Litoměřická diecéze píše:

    Zabrousil jsem na náhodou do této diskuse a rád bych přispěl svým dojmem ze tří let života v této diecézi. Jsem povahou poutník a prošel jsem za třo roky života řadu míst. Kostely na Mostecku a Teplicku to jsou opravdu už jen nebezpečné ruiny, naštěstí mají alespoň zazděné vchody. Podařilo-li se mi dostat se někdy na mši, byla účast obšas kněz a nikdo. Mnohem hůře vnímám situaci v kněžských mozcích. V městě kde žiji, nabízí třeba hustiská fara hřiště a dokonce poradnu pro lidi v zoufalých životních situacích. (nezaměstnanost, dluhy, nemoc apod.) Katolické fary mám dojem okupují introvertní intelektuálové schopní nejvýše linkovat na webu. Byl jsem svědkem jak při jedné mši jistý kněz při kázání, v němž předčítal katechismus sám už nechápal co říká a tak to celé skončil oblíbenou catholicnote: Jsme jen lidi.

    Takže Vážení, asi to fakt chce citlivý management aby se se ze státního podniku Litoměřická diecéze stala aspoň fungující firma. O Božím lidu si zatím nechme zdát…

    • Hamish píše:

      Ano. Dekujeme soudruhu Benesovi, ze vysidlil ty zle, zle a spatne Sudetaky, protoze vsichni hajlovali, vsichni chteli zpět do Rajchu, nikdo z nich nebyl vernym katolikem. A kdo neodprisahne na ceskoslovenskou vlajku kolektivni vinu, toho nakopem do prdele.

  4. Václav píše:

    Rád bych se připojil k monsignoru Baxantovi a požádal každého člověka dobré vůle aby se nechal inspirovat zlovolností některých jedinců, žijících mezi námi, k úpěnlivým modlitbám, třeba zase i se slzami v očích, za jejich obrácení. Naštěstí, duši zemřelému nikdy nikdo ukrást nemůže, stejně jako jí nemůže proti jeho vůli vzít ani živému.

  5. Radek Rejšek (No comment) píše:

    Václavovi plně dávám za pravdu! Jen jsem potřeboval tak trochu zareagovat na některé kritiky osoby generálního vikáře litoměřické diecéze… Otázky politické bych sem vůbec netahal. Na Sudety a Protektorát Čechy a Morava mám díky zkušenostem ve vlastní rodině jednoznačný a vyhraněný názor, který nehodlám měnit, protože bych to musel považovat za morální zradu obětí, jejichž jsem pokrevním potomkem (dva moji předci skončili svou životní pouť ve vyhlazovacím táboře Bruchsal, jeden byl „nedopatřením“ zastřelen 7.května 1945 na náměstí v Lomnici nad Popelkou). Co a jak bylo, nebudu komentovat, jen bych rád upozornil, že na některé současné interpretace historie jsem dost alergický. Shodou okolností jsem v římskokatolickém kostele v Bruchsale, kde byl onen vyhlazovací tábor, měl co do činění s novostavbou a propagací nových varhan postavených zde českým varhanářem Vladimírem Šlajchem, takže jsem návštěvu tohoto místa v těchto souvislostech považoval za jistou satisfakci. Z věže kostela a od zdejších zvonů byl lágr vidět, takže jsem zde strávil několik velmi dlouhých minut v rozjímání a modlitbách… Ale o to nyní tady vůbec nejde. Obávám se, že vykrádání a zneuctívání hrobů není nic nového. Před několika týdny jsem měl možnost být přítomen otevření a průzkumu hrobky Kaplíře ze Sulevic (z hlediska historie taky velmi zajímavá osoba, která by taky mohla být chápána kontroverzně). Nález byl šokující – hrob byl vykraden, ale k vyloupení muselo dojít už hodně dávno. Podle všech indicií nikoliv později než v 1.polovině 19.(!!) století. Pikantní na tom je, že hrobka se nachází pod podlahou kostela v Milešově, tedy v posvěcené půdě. Zloději a zneuctívači hrobů tohle zřejmě nerozlišovali a nerozlišují v žádné době. Takže asi tak takto…

Zanechat odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

Logo WordPress.com

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit /  Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit /  Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit /  Změnit )

Připojování k %s

%d blogerům se to líbí: