Skleněný kostel k sexuální výchově na školách

Na Skleněném kostelu se objevily dva příspěvky k sexuální výchově na školách:

Radim Ucháč: Jak konkrétně zabránit výuce sexu ve škole?

Jana Fišerová: Zabraňme ničení našich dětí

Advertisements

27 Responses to Skleněný kostel k sexuální výchově na školách

  1. Felix napsal:

    Já jsem nadšen oběma příspěvky. Nabízejí konkrétní postupy contra. Zvlášť mě těší, že v Ucháčově textu jen jednou a jen jako doplnění, ve Fišerové textu ani jednou není výzva k modlitbě, kterou jinak podobné texty oplývají. Proč mě to těší a proč jsem už těmi výzvami k modlitbě znechucen? Jakobych slyšel Pána Ježíše, jak říká: „Proč ke mně křičíte? Co po mně vlastně chcete? Nač vás tam mám?“

    • cinicius napsal:

      To je velmi nekřesťanské stanovisko. Správný přístup je pracovat, co jen to lze, a zároveň se modlit.

      • Felix napsal:

        Pane cinicie, jste plný předsudků, jak jsem už víckrát napsal, a nejste chopen hlubší rozvahy, abyste je překonal, jak jsem už taky víckrát napsal.
        ***
        Pro ostatní: Nikde jsem nenabádal proti tomu, modlit se. Naopak je třeba se vroucně modlit. A myslím, že každému katolíkovi to je jasné, není třeba mu to připomínat, protože to je jeho denní chléb. Jsem jen proti tomu, když někdo má mnohé, velmi mnohé udělat a pohodlně si myslí, že to udělal, když se modlil. Evangelikálové tomu rozumějí líp, než mnozí Pospíšilové: jedni jdou do boje, kdo nemůže tak dobře bojovat ze za ně modlí.

        • cinicius napsal:

          Pospíšilové tomu rozumí tak, že kdo může, jde do boje a modlí se, a kdo bojovat nemůže, alespoň se modlí.

          A jelikož je mnoho věci, za něž je třeba se modlit, je pochopitelné a správné v určitých krizových chvílích věřící o tuto modlitbu žádat.

          Nevím, nakolik jsem schopen hlubší rozvahy, ale Vy sám jste zatím taky žádnou nepředvedl…

        • Václav napsal:

          Výhodou modlitby je to že se Bůh na rozdíl od nás nikdy neplete,vidí nám až do samého ledví a zná věci až do nejzažších důsledků. Vždycky je lepší spoléhat na Boha než na vlastní koně a vozy, jak je psáno. Četl jste jak vytáhnul do zaslíbené země syrský král Sancherib a utábořil se nedaleko svatého města ? Hospodin Bůh tu noc bojoval za Judu, i když jen pro svoje svaté jméno a pro služebníka Davida a ráno byl ze skoro dvou set tisíc mužů naživu jenom král kterého doma usmrtili jeho synové. Nevystřelil na město jediný šíp, nevztyčil žebřík proti hradbám, nenasypal obléhací násep. Člověk který se modlí snáz dokáže naslouchat Božímu hlasu a jednat v souladu s jeho vůlí. Nejlepší je prosit Boha o to aby se naplnila. Ne tak jak chceme my ale tak jak chce on.

          • josef napsal:

            Souhlasím s vámi Václave
            Matouš 26

            51 Jeden z těch, kdo byli s ním, sáhl po meči, napadl veleknězova sluhu a uťal mu ucho.
            52 Ježíš mu řekl: „Vrať svůj meč na jeho místo; všichni, kdo se chápou meče, mečem zajdou.
            53 Či myslíš, že bych nemohl poprosit svého Otce, a poslal by mi ihned víc než dvanáct legií andělů?
            54 Ale jak by se potom splnila Písma, že to tak musí být?“
            Kdo nevěří v moc modlitby,ten je ztracen.

        • Maftík napsal:

          Já bych tentokrát s Felixem docela souhlasil. Upřímně, jsem poněkud v rozpacích z toho, jak se z problematiky potratů dělá vyloženě náboženská záležitost (a odpůrci potratů to ví), přitom jde o otázku přirozenosti a přirozeného zákona. Kdo za to „může“ teď nebudu rozpitvávat (podle mě mají velký podíl samotní prolajfáci), ale nevidím to rozhodně jako pozitivní. Nyní abych nebyl špatně pochopen – jako věřící máme v tomto boji samozřejmě nasadit i duchovní zbraně, ale je třeba vědět kde a kdy je nasazovat (což IMHO zcela jistě – odbočím-li na chvíli od „úzkého“ tématu potratů – nevěděl např ten starší pán, co si na pochod pro rodinu donesl transparent „homosexuálové jsou zlo a přivolávají Boží soud“).

        • Felix napsal:

          Ono je to všude. Např. v jedné kongregaci už si jedna sestra posteskla: my vymřeme (ta kongregace). A co tedy dělat? Čím to je? Jina setra: je to tím, že se málo modlíme. Přidaly tedy na adoraci. Za pět či sedm let, nevím přesně zas. Co tedy dělat? To už nevím, zda jim ta adorace vydržela těch sedm let, ale zas: Je to tím, že se málo modlíme. Tak přidaly korunku Božího milosrdenství. No nelze jim říkat, že to je tím, že tam je, jako dnes nejen v řádech, ale i v rodinách prostředí, které není prokreativní. Přijde tam nějaká uchazečka a tak ji zkoumají ze všech stran (v roinách zase zda nebude genetická vada), šest let je podezřelá, že něco ukradla (těch podezření jsou stovky), kdo to má vydržet? Navíc to prostředí bývá všelijaké. Kdesi na Slovensku, abych neťal někoho tady, mají pár týdnů v roce ekologicú praks – čistí potůčky, sbírají železný šrot, opravjí codníčky v prírode. Blbne se leckde. Pořád se prodlužují zkušební doby (v rodinách děti až po třicítce). Prostě: Málo se modlíme. Čert je zakopanej jinde. U těch potratů jakbysmet: je to proto, že se málo modlíme. A tak ze všech stran se řinou výzvy o modlitbu.
          Krátce a jasně: Vždy je třeba pozemské akce (akcí), konkrétních, a dodat, jako dodal Ucháč: A nezapomeňte se modlit za jejich zdar.

          • Hamish napsal:

            To je velka pravda!
            Na jedne strane vsechny rady fnukaji, ze nemaji kandidaty, jenze kdyz nekdo prijde, vyserou se s prominutim na nej. Jakakoliv formace zadna a rok, dva zit v klastere v nejistote, pak rok nejistoty noviciatu, dalsi tri roky nejistoty casnych slibu, to proste vydrzet nelze. Nebo jen velmi tezko. Kdyz se k tomu prida noviciat nekde v prdeli (rozumej cizine), tak uz snad vydrzi jen svetec. Prijde mi to jako prosit o něco, a kdyz to konecne prijde, tak pred tim jen pomalicku oteviram dvere.
            Jiste, dnes jsou lidé s virou na tom na stiru, ale uroven se da poznat po mesici, ctvrt roce. Stejne formace pak probiha cely zivot reholnika/reholnice. Cloveka logicky ubiji, ze neni nicim, jen takovym poloreholnikem s nejistou budoucnosti. Pan Buh se postara? Jo, postara, ale kdyz Ho mnohde neposlouchaji, tak co?
            Nadava se na predkoncil, jake se braly nezrale osobnosti a jaky je to zavazek jit do klastera. Nevim, jestli kandidaty mají za idioty. Dnes, v dobe dostupnosti informaci kdekoliv a kdykoliv, snad kazdy si muze zjistit, do ceho jde a eliminovat romanticke predstavy o reholnim zivote.
            To neni o pokore cekat. To je o zbytecnych prekazkach, ktere cloveka jen otravi.

          • Felix napsal:

            V jednom z nejznámějších rádů – v řeholi – je psáno, že po roce ať dostane řeholní oděv a že už žádným způsobem nebude moci z řádu vastoupit. Jo, to byl temný středověk. Dnes ho cca osm let posuzuje kdejaký posr..ý psycolog a ten mnohdy rozhoduje. A je to tím, že se málo modlíme. A rodiče mají jedno dvě upocené děti, protože se málo modlíme. A Biden jde obrátit k potratům celou Afriku, protože se málo modlíme. Místo toho, aby byl dán pro celý svět do klatby.

          • Maftík napsal:

            Já bych ještě dodal – i když v tom už se mnou možná vůbec nebude souhlaseno – že do tohoto činění otázky potratů vyloženě náboženskou záležitostí řadím i ryze duchovní charakter posledního (a i předposledního, na nějž jsem ovšem nebyl) Pochodu pro život.

          • Felix napsal:

            Pane Maftíku, já toto nemám rozmyšlené. Máte pravdu, že ta genocidissima je občanskou záležitostí. Že Osvětim i Džezkazgan porazily přirozené prostředky. Ovšem s pomocí nadpřirozených. Asi by bylo lepší odsloužit u Sv. Jiljí, lépe v katedrále, tu mši svatou a pak obušku z pytle ven. Asi není nejlepší to celé pojmout duchovně, i když samo pochodování jako takové duchovní není. Aly co je asi hlavní, aby to vedli představitelé – a to společně duchovní i občanští. Duchovní – je trapné, když ke sv. Václavovi jde jen rakouský biskup, a když tam není vidět žádný činitel občanský. Škoda, že to bude až příští rok, abycom si prověřili paní Šojdrovu, pana Bilderbergknížete, pana Nečase … Ale bude už 1. září akce DOST, tam se budou moct předvést. Před podzimními volbami, to se tam bude celé předsednictvo lidovců pěkně vyjímat. Už se těším.

          • cinicius napsal:

            @Felix:

            Pan kníže řekl zcela jasně, že potraty by nezakazoval…

          • Felix napsal:

            Tak by mu tím měli pořádně polepit jeho knížectví. Nejen dveře a okna jeho zámků a hradů. Samosebou současně by se musel někdo modlit za neznámého pachatele.

  2. Václav napsal:

    Doporučil bych jeden velice prostý a účinný argument oproti „bezpečnému“ sexu. Konstatování faktu že kondomy jsou natolik tenké že často praskají, což potvrdí každý kdo je nějakým způsobem používal, třeba i místo balónků. Zvlášť když je používá nezkušený člověk. Účinnost hrudního krunýře proti střelám z kuše nebo z pušky se kdysi zkoušela i tak že si ho zbrojíř natáhnul na sebe a zákazník na něho vystřelil. Ten kdo propaguje kondomy jako spolehlivou ochranu proti pohlavně přenosným nemocem těžko hledá proti tomu věcný argument nebo odpověď na otázku jestli by se odvážil souložit s partnerem který AIDS prokazatelně má a jak by reagoval kdyby zjistil že na něm zůstal jen takový ten zesílený kroužek a že má maličkou krvavou odřeninu. Několikanásobně zvýšené riziko roztržení kondomu a poranění sliznice u obou partnerů hrozí při jakékoliv formě análního sexu, bez ohledu na pohlaví. Nejrizikovější skupinou z hlediska šíření nemocí jsou bisexuálové jestliže často střídají promiskuitní partnery obého pohlaví, čímž se někteří otevřeně chlubí. Dobrá otázka je i to jestli je podle mínění odborníků vrozená a nezměnitelná také bisexualita a jak by jí definovali. Podle některých teorií jsou dokonce viry AIDS natolik malé že stěnou kondomu procházejí aniž by došlo k jeho porušení.Pohlavně přenosné choroby se také přenášejí jakýmkoliv kontaktem sliznice s nakaženým sekretem. Sliznice máme třeba i v ústech, v krku nebo v očích. Tím pádem může dojít k jejich přenosu třeba i při orálním sexu nebo líbání jazykem. Pochybuji i o tom že by měl lektor sexuální výchovy chuť provozovat podobné praktiky s osobou která má AIDS. Za první republiky popisovaly naše noviny případ dědečka který onemocněl syfilidou a první vřed se mu udělal v oku. Po čase si vzpomněl že mu do něho vlítla jiskra z parní lokomotivy a jedna hodná slečna si plivla na kapesník a vyčistila mu ho.
    Bezpečný sex je jen nebezpečnou iluzí. Ochranu částečně poskytovaly kondomy 1. republiky které byly tlusté jak gumová pracovní rukavice a používaly se vícekrát. Pokud k nám děti mají důvěru tak jim tyhle informace můžeme předat prakticky v jakémkoliv věku a eliminovat podstatně vliv jejich vrstevníků nebo školy. Mnohdy nás překvapí jak ochotně šíří naše názory mezi spolužáky, i když nám odporují když jim je říkáme. Můžeme je pravdivě poučit také o tom proč děti nosí čáp. Je to jeden z prvních poslů jara který k nám přilétá z teplých krajin a naši předkové se vyhýbali pohlavnímu styku v době kdy by matce a dítěti hrozilo nebezpečí v důsledku zimy. Proto se nejvíc dětí rodilo na začátku jara aby byly do další zimy co možná největší a nejsilnější. Tahleta informace může debatu oživit.
    Křesťanské děti mají tu výhodu že jsou pod Boží ochranou, zvlášť když se za ně a s nimi modlíme. Příznivý vliv má i kvalitní a ušlechtilé trávení volného času v dobré společnosti. Na nejrůznějších církevních akcích a v organizacích kde jsou věřící vedoucí a členové. Na duchovních obnovách a setkáních mládeže, pod dohledem salesiánů dona Bosca a jiných kněží. Spousta dobrých a zbožných písniček se uplatní právě tady, i když se pro mši opravdu některé nehodí a také se při mších nezpívají. Zajímavé je že mladý člověk který se dovede rozumně bavit dává obvykle přednost hrám před sexem do těžko uvěřitelného věku, tak jako za našich předků kdy v celibátu žila značná část společnosti a člověk nebyl téměř nikdy o samotě tak jako dneska. Lidi kteří se znají z duchovních akcí spolu často chodí dlouhá léta v čistotě a zdrženlivosti než se vezmou a i když určité procento začne ještě před svatbou tak se pak stejně alespoň vezmou při nejbližší příležitosti. To aby někdo vyhledával sobecká dobrodružství nebo někoho hnusně využíval a opustil se díky Bohu moc nevyskytuje.

    • Znaimer napsal:

      Většina lékařů bojujících s AIDS vám samozřejmě potvrdí, že kondomy nejsou absolutně spolehlivou metodou, že taková absolutní metoda umělé antikoncepce neexistuje a že je nutné jít cestou co největší bezpečnosti. Čili je rozdíl mezi utopickým „absolutně bezpečným sexem“ a „bezpečným sexem“. Samozřejmě: sexuální abstinence je absolutně bezpečná, nebudeme-li se ani líbat a dotýkat, ani sedat na záchodové prkénko, ani si podávat ruce, ani, ani, ani. Z praxe lékaři vědí, že nutit partnery do abstinence je zcela neefektivní, protože uposlechne jen hrstka z nich. Vždy platilo, že pro člověka jako tvora bytostně sexuálního je abstinence obvykle příliš těžkou a nepřekonatelnou zkouškou. Čestné výjimky potvrzují pravidlo. I když nakonec nemusí být příliš čestné: spousta abstinujících jsou asexuálové nebo lidé skrývající svou menšinovou sexuální orientaci (homosexualitu, pedofilii, apod.) To se samozřejmě týká i spousty mužů v kněžské službě.

      • cinicius napsal:

        To, co zde tvrdíte, neodpovídá skutečnosti ani výsledkům výzkumů. Metoda sexuální abstinence a manželské věrnosti, tam, kde je propagována a používána, funguje lépe, než kondomy.

        • Znaimer napsal:

          Nevím, o jakých „výzkumech“ hovoříte, ale vím, že jste hrozný idealista. Mimochodem, zadejte mi tezi a já vám vypracuji „výzkum“ na její podporu…

          Zjevně nejde o to, jak co je, ale čemu chcete věřit. Utopie masové sexuální abstinence se jako teorie jistě hezky poslouchá. A propos, víte, proč sv. Tomáš Akvinský obhajoval existenci lupanarů?

          a) nebyl skutečným katolíkem
          b) byl racionálním pragmatikem

  3. Znaimer napsal:

    Musím konstatovat, že pan Ucháč pravděpodobně žije na Marsu, cituji:

    „Hnutí Pro život ČR se v této věci angažuje, protože těhotenství mladistvých často končí umělým potratem. Nepotřebujeme nárůst mladých těhotných školaček. Kdyby to nebylo tak vážné, byl by k smíchu utopický předpoklad, že mladý člověk v šestnácti na sv. Valentýna, když si dá na povzbuzení dvě deci bílého, si bude pečlivě nasazovat školou darovaný prezervativ a bezchybně ho použije. Problém dospívajících není v nedostatku informací, ale v nedostatku vůle. Ta se neustálým připomínáním vzrušujících detailů ještě více oslabuje a podporuje se tak promiskuita.“

    Ve skutečnosti by se ideologové z Pro-life angažovat neměli právě proto, že dětem chybí seriozní informace a výchova o sexualitě, ergo při prvním styku (v průměru v 18 letech) není většinou použita antikoncepce, ale zcela nespolehlivá metoda přerušované soulože, ergo četná těhotenství, ergo potraty. Ucháč považuje zodpovědnost dosaženou úplnou a otevřenou informovaností o sexualitě za „utopický předpoklad“, ale možnost odstranění „nedostatku vůle“ za utopický nepovažuje?!? V jaké historické době měli lidé tolik vůle, aby všichni vměstnali svou sexualitu do církevní mravouky? Mravouka mluví o ideálu, z dějin je zjevné, že prakticky nedosažitelném. „Sexuologovi“ Ucháčovi navzdory.

    • Jashar napsal:

      Ad Znaimer.

      Mravouka nemluví o ideálu, ale o nutné podmínce mravně nezávadného života.

      Je třeba věci nazývat pravými jmény, hřích hříchem, demagogii demagogií.

      Ale ono je to tak nepohodlné, co, když vám stále někdo připomíná pravdu a nenechá vaše svědomí na pokoji!

      Už chápu, proč to vaše neustálé tepání mravokárců 🙂 „Já chci hřešit a ostatní taky, tak nás nechte být!“ …a kdo může za vzniklé zlo? „No přece Vy, mravokárci!“ 🙂 Hezké. Typická liberalistická pozice, kde se nejprve vyzdvihují svoboda a pohodlí, které se ale následně popřou, když se hnutí nižších instrumentů duše navzdory námi postulované neomezené svobodě nazvou nepřekonatelnými, a tak se naoko zbavíme odpovědnosti za své nezřízené jednání. Jenže ve skutečnosti ty vášně a hříchy naší svobodu zotročí, a z lidí se stávají zvířátka, která se pro dosažení svých nízkých cílů nezastaví před ničím, protože rozum je zatemněn ve prospěch pudů.

      Takový svět chcete?

      Počítám, že to něco vypovídá o Vašem morálním profilu.

      • Znaimer napsal:

        Vůbec nereagujete k věci, ale to nevadí. Vidím, že rád hodnotíte morální profily druhých, že? Máte asi pocit, že z nebeských výšin nadřazeného pravověrného s patentem na pravdu na to máte nezadatelné právo, viďte? Jistě také žijete zcela mravným životem. Ostatně jako všichni farizeové.

        Nejste vy ten konvertita, o kterém se tady někde v diskusi hovořilo? To by totiž mnohé vysvětlovalo.

        • Jashar napsal:

          Já že nereaguji k věci? 😀 Ale jděte.

          Radši zopakuju to, co jste patrně přehlédl (jak jinak, než ad rem, že?):

          „Mravouka nemluví o ideálu, ale o nutné podmínce mravně nezávadného života.“

          A i když jste falešnost své pozice nepochopil, nevadí. Zkusím Vám tu věc objasnit lépe:

          Lidé mají na to, aby dokázali dodržovat přirozený zákon včetně šestého přikázání. Milost Boží jim v tom pomáhá. Ten, kdo zákon překračuje, hřeší. Jasné?

          Jinak, nevím, že by se tu o mně někde jako o konvertitovi hovořilo. Nicméně nechápu jak to souvisí s tím, co jsem psal (zase ad rem?).

          • Znaimer napsal:

            Nerodí se lidé dědičně jako hříšníci? Nejsou hříšníci po celý život? Nebyli snad i svatí hříšníky? Jashare, vy žijete mravně nezávadným životem? Zcela mravně nezávadným?

            Mravokárce je obvykle nutné brát s velkým odstupem, protože mravokárci se coby namnoze bigotní pokrytci rádi staví do role nehříšných, mravných, bez viny. Nebo alespoň tuto falešnou roli implikují. Což je pro diskusi ve výsledku to samé.

            A propos smilstvo. Smilstvo je ve výčtu sedmi hlavních hříchů až páté, ale pýcha pokrytců první!

            Ještě k těm konvertitům: mám velmi špatné zkušenosti s lidmi, kteří se se svou náboženskou horlivostí až fanatismem či fundamentalismem snaží dohonit či odčinit to, co zameškali před svým obrácením. Právě i taková konvertitova víra vede k pýše.

          • Jashar napsal:

            Takže uznáváte, že lidé se rodí zatíženi dědičným hříchem a v životě hřeší. Fajn.

            A také jistě víte, co čeká člověka, který zemře v těžkém hříchu – peklo.

            Tedy účelem je hříchu se vyvarovat, činit pokání a škemrat o milost, kterou nám zasloužil Spasitel.

            K tomu ale nevede váš postoj prohlásit požadavky zákona za prakticky nedosažitelný ideál. To je lež, která vede k rezignaci, k životu v hříchu a nakonec do pekla.

            Jestli chcete do pekla, prosím, ale jděte si tam sám a nesvádějte s sebou ostatní, kteří by s milostí jim dávanou mohli spolupracovat a snažit se hříchu vyhýbat.

            P.S.: Já nepotřebuji nic odčiňovat. Pán mi na Křtu svatém odpustil vše a ve svátosti pokání mi četná přestoupení nadále odpouští. Zkuste to taky, dokonalá lítost uzdravuje…

          • Znaimer napsal:

            Jste velmi pyšný člověk, který se opovážlivě spoléhá na Boží milost a odpuštění. Boží cesty jsou ale nevyzpytatelné. Abyste tedy neskončil v pekle.

          • cinicius napsal:

            @Znaimer:

            Na Boží milost a odpuštění se musíme spoléhat všichni. Opovážlivé je spoléhat se na ni bez lítosti a se zpupností, žvatlajíc nesmysly o tom, že Peklo je stejně nejspíš prázdné a Boží zákony jsou jen přátelská doporučení a nedosažitelný ideál, který netřeba brát vážně.

            Vlastně to není ani tak opovážlivé, jako zejména hloupé a hříšné.

          • Jashar napsal:

            Díky za info, Znaimere. To jsem se o sobě díky hlubinné psychoanalýze jednoho moderního diletanta dozvěděl něco nového 🙂

Zanechat Odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit / Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit / Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit / Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit / Změnit )

Připojování k %s

%d bloggers like this: