Adam Bartoš a jeho komentář k „tmářskému argumentu“ Uzla a kol.
Adam Bartoš a jeho komentář k „tmářskému argumentu“ Uzla a kol.
This entry was posted on Středa 4.8.2010 at 9:24 pm and is filed under Stojí to za to. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.
úděsné informace, co jsme to za národ?
Koledujeme si o Boží tresty,na tohle se přece P.Bůh nebude dlouho koukat!
Už dlouho kouká na hrůznější události a nic (srnt).
Jak „a nic“?
Tresty nevidi ten, kdo je videt nechce. Treba ta neskutecna, do nebe volajici ohavnost v Nemecku. Ti mrtvi jsou nahoda?
Tsunami pred lety v „bordelu sveta“? Zaplavy u nas kazdou chvili, nahoda pro narod, ktery opustil Boha?
A tak se da pokracovat.
Pokud tresty si predstavujete jako andela s plamennym mecem v ruce, tak to jednou taky prijde. Jenze na obraceni uz bude pozde. Ted jeste cas je.
Pochybovat je možné o lecčems, ale těžké je v současnosti pochybovat o tom, že Evropa je tvrdě zasahována Božími tresty. Pokud se někomu zdají jako „nic“, pak existuje jediná možnost: přijít se podívat zblízka, nebo dočkat času jako husa klasu…
Záplavy jsou i v Polsku…
To není argument, protože záplavy jsou všude tam kde je příhodné množství vody. Vždycky ti řeknou, že to bylo třeba proto, že Wojtyla líbal Korán…
Autoři těchto božských konspirací se nesmí divit, když mladá modernistická generace katolíků, odmítá jejich dogmata a katecheze. Jejich svět, kde Bůh sesílá Tsunami.
Není to však v tom, že by víra modernistů byla menší, vlažnější. Je to prostě jen o tom, že se na základních školách učí rozumět chemii, fyzice, geologii, astronomii…takže vědí, jak taková tsunami (zemětřesení, sopečná činnost, atd) vzniká…
To je naprosto zavádějící argumentace:
https://aktualityhvezd.wordpress.com/2010/02/03/robertson-dawkins-a-zemetreseni-na-haiti/
Dejte si pilulku a bude lépe.
Hele, pokud se v Bohnicích nudíte, zkuste si něco přečíst o pojmu Prozřetelnost.
Jistě. Dnes víme, že blesk je elektrický výboj a nikoliv Posel Boží, jak si to lidé mysleli dřív, a proto je naprosto vyloučené, aby za blesky stál nějakým způsobem Pán Bůh…
Ach jo, čím to je, že s rozvojem moderních věd a technickým pokrokem čím dál víc upadá myšlení!
Když je stižen neštěstím hříšník, je to nutně Boží trest. Když je neštěstím stižen spravedlivý, je to nutně Boží dopuštění. Copak v tomto primitivním chápání víry nevidíte zjevnou absurditu? Tohle je akorát voda na mlýn Dawkinsovi, který spolu s ostatními militantními ateisty o víře tvrdí, že zatemňuje mozek. Někteří „pravověrní“ zde ho tedy zjevně zatemněný mají.
A co by to jako mělo jiného být než trest nebo dopuštění?
Neslyšel jste někdy o Prozřetelnosti?
Tresty můžou přivést hříšníka k pokání a pokud je nenapravitelný, tak aspoň přestane škodit druhým.
Když je dotyčný spravedlivý (tj. v milosti posvěcující), tak mu snášení utrpení slouží k utvrzení v dobrém a rozmnožení zásluh pro Nebe.
Co je na tom primitivního a zatemněného? Tak učí svatá Církev katolická, máte proti tomu něco?
Dawkins se může jít třeba vycpat. Sám má zatemněný mozek evolucionismem a popíráním zjevené pravdy.
Navíc, i spravedliví lidé musí trpět časné tresty za své již odpuštěné hříchy (pokud ještě mají co trpět). A lepší je to tady na zemi než v očistci.
O Prozřetelnosti jsem slyšel, že v ní věřil Hitler.
Co když jsou povodně prostě jen povodně a blesk jen blesk? Znáte Occamovu břitvu? Prozaické, realistické, bez romantického fantazírování. K tomu všemu vede dospělost ve víře. Vy se vznášíte vysoko ve fantaskních oblacích, protože jste ve víře nedospělý a umíte jen opakovat našprtané pasáže z katechismu. To umím taky.
> „Co když jsou povodně prostě jen povodně a blesk jen blesk?“
Jo, jenže tady se nebavíme o čistě náhodných fyzikálních úkazech, ale o případech, když ten blesk někoho zasáhne a povodeň vytopí domy několika set, případně tisíců lidí.
Kdybyste se nevznášel ve fantasních oblacích a byl ve víře dospělý, tak byste za výrazem ‚Prozřetelnost‘ nehledal romantické fantazírování, ale dokázal chápat, že Pán Bůh prostě nějakým způsobem svět řídí, nic Mu přitom neuniká, a my lidé nemusíme chápat, jaký na to má ‚algoritmus‘.
Nemůžeme vidět Pánu Bohu do karet, když nás nesrovnatelně převyšuje, nicméně cesty Boží Prozřetelnosti nestojí proti tomu, že je zároveň nejvýš vševědoucí, všemohoucí, spravedlivý, dobrotivý, milosrdný, svatý, moudrý…
Jo jinak:
Hitler věřil v Prozřetelnost.
Jashar věří v Prozřetelnost.
Není mi ale jasné, co jste tím chtěl naznačit, protože odtud žádný závěr nevyplývá.
Přesně tak Uzel nebo Dawkins jsou jejich stíny. Oni se s nimi identifikují.
Ano, a v Polsku přece žijí zbožní lidé… Fakt, jo? Kulový!
Proc mu delas radost a reagujes na nej? Jako bys toho exota neznal.
Komentář byl veden na Milotův příspěvek…nikdo se o vaše absurdní názory neprosil…
Zlobydýlko :o)
Kdybych s vami chtel komunikovat, jako ze nechci, celkem hrave bych vyvratil vas demagogicky obrat o tom, jak „nikdo“ nestoji o me absurdni nazory.
Protoze jste však nedostatecne inteligencne disponovan, prejdu vas obvykly vyron blbosti bez poznamek.
Ostatne Jiri uz reagoval vcelku vtipne i za mne.
Opravdu? Nu ono to zas tak těžké tak není být rádoby vtipný jako Stodola, když vám provozovatel stránek, vaše pomluvy a urážky nesmaže, samozřejmě pokud se nežerete navzájem…
Mě smaže to když jsem vám přisoudil nálepku úchyla a vám nesmaže exota. Nu to je legrace.
Byl jste v lepší formě, ale to už Pospíšil smazal.
To je najednou komentářů a tak jsem se na to taky podíval. Zaujal mě termín tmář. Zrovna dneska jsem dostal z antikvariátu jednu knížku z r. 1987 – myslel jsem si, že tam podle jejího nadpisu něco bude o tématu, které mě zajímá. Nepíši to proto, abyste si mysleli, že v knihách z doby komunismu obecně nic není. Minulý týden jsem dostal taky jednu knížku, z r. 1948 z redakce soudruha Václava Kopeckého, a byla skvělá. V knihovnách v ČR jsou jen dva výtisky, presenčně, je rozkradená. Ale tato knížka z r. 1987 byla opravdu na ho..o – nebylo tam absolutně nic z toho, co jsem hledal. Ale proč to píšu. V sáhodlouhém úvodu autor opakovaně – napočítal jsem šestkrát (a to jsem jen na přeskáčku přelítl) – používal o katolictví, církvi, Římu apod. právě ten samý výraz, jako soudruh Uzel. Já z toho odvozuji, že postoj tohoto medicinálního zvířete je postojem komunistickým. A to přesto, že mě různí fandové nynějších demosratckých pořádků, fandové voleb a demosracie, nařknou z mé blbosti. A přece tvrdím, že životní postoj soudrha Uzla a soudruhů (tento byl na katedře jedné VŠ, otitlovaný až běda) z let osmdesátých je týž. Čili tvrdím, že de facto zde soudruh Uzel (i autoři příručky – tu viz jejich revoluční zaásady o manželství, volné lásce aj.) šíří bolševismus. Naprosto týž, jen ho tak nejmenuje. A teď mě bijte. Tmářství.
To, že je Uzel sociální liberál, který trpí pro Čechy docela typickým latentním antiklerikalismem, je zjevné a není to žádná novinka. Netřeba kvůli tomu psát sáhodlouhé nářky do diskuse a demagogicky dávat všechny obhájce sexuální osvěty do jednoho pytle.
Odkdy se zcela explicitní rovná latentnímu?
Uzel je hlavně demagog. Jemu by například časné tresty vůbec neuškodily, spíše prospěly, když ne k pokání a spáse duše, tak aspoň k vyhlazení jednoho hajzla z tváře země.
Ostatně platí to i pro ty zbylé ‚obhájce sexuální osvěty‘.
Mluvíte jako opravdový křesťan. Ještě vás dát do vitríny před kostel a ukazovat vás zájemcům o víru. Určitě by se dostavil obrovský úspěch a v tom kostele by bylo více lidí než u Halíka!
Jaký je Uzel mi, opakuji, nemusíte vyprávět. Obracíte obrácené a pláčete na špatném hrobě.
Pěkný článek od Bartoše. Ten Uzlův článek v Právu jsem četl a moc jsem nevěděl, jak na tu svini potratářskou protireagovat. ABB to dokázal, a to je dobře.
Jinak dlouholetý člen KSČ Uzel v článku použil ukázkový soudružský ,,pluralis dehonestans´´ slovy ,,Tak takhle má vypadat sexuální výchova podle těch sdružení Sluníček, Beránků, svatých Josefů a všelijakých těch rodinných blahodárných institucí?´´ Holt šídlo v pytli neutajíš.