Skvělé interview s Romanem Jochem

Interview ČT 24: Roman Joch

Advertisements

31 Responses to Skvělé interview s Romanem Jochem

  1. Felix napsal:

    Pane Pospíšile, to není skvělé interview, je naopak smutné. Jak Vás znám, budete se divit: proč asi? A pro mě je dvojnásob smutné, protože mám Romana Jocha rád.
    Jistě mi dáte za pravdu, že Roman bil na liberální strunu. Jeho argumentace byla stopro liberální. Nebo se domníváte, že tam nebylo něco liberálního? Nebylo. Z hlediska liberála byla ta Romanova řeč opravdu skvělá. A lidi si určitě získá. Nebylo tam nic, co by nechtěli slyšet. Určitě, pokud takhle bude pokračovat, kocábisty oddělá a nezbude po nich nic. Nezbude? Právě že zbude. Co zbude? Lidi chtějí slyšet přesně to, co Roman říkal. Nezaráží Vás to? Ani trochu? Tak se podívejte: Lidi touží po svobodě. Ale po jaké? Lidi touží potom, aby si mohli dělat, co se jim zachce. Aby jim do toho žádní Kocábové neremcali. Ještě nechápete? Oni chtějí taky, aby jim do toho žádní koservativci nekecali. Jinak řečeno: Lidi touží po cochcárně – dělej si, co se ti zachce. Lidem se líbí, že Roman jim uvolňuje stavidla. Ale jakmile se jim uvolní stavidla, kdo je přiměje k zodpovědnosti? Nepozorujete, pane Pospíšile, že ta stavidla jsou trochu něčím opačným, než to, co nabízí Roman Joch? Lidi nechtějí ani Kocábova, ani konservativní stavidla. Proč? Inu, jste katlík, a víte o dědičném hříchu a zkažené lidské přirozenosti k němu tíhnoucí. A jak se uvolní stavidla, upadnou lidi ještě do horších zvířeckostí, než o jakých je tlačil Kocáb. Takže teď dávejte pozor: Až někdo, třeba Roman Joch, začne mluvit o zodpovědnosti, o morálce, o povinnostech, tito rozvolnění lidé ho pošlou k Brdičkům. A ještě jednou pozor: To, co po Romanvi zbude, bude ještě horší, než to, s čím začínal.
    Ano, takový je konec každého liberalismu, končí tím, že přijdou horší Kocábové, přijdou Obamové apod.
    To si pište, pane Pospíšile, až se bude Roman Joch dívat na dlo zkázy, které koná džin liberalismu, kterého on pomáhal vypustit z lahve, bude naříkat. Amě je smutno, prtože mi je ho líto už teď.
    Možná se ptáte, co tedy dělat? No to, myslím, je z uvedeného jasné. Postavit se naopak proti liberalismu a svolávat konservastivce. Budou po nich sice spílat, ale ne tak slně a sprostě, jako tehdy, když se uvolní stavidla liberalismem. Je tu velký a názorný model dílo liberalismu ilustrující: USA.

  2. Felix napsal:

    Ještě tato maličkost: všiml jste si toho moderátora? Jak byl klidný? Oproti Romanovi? On asi nesestaví takovou úvahu, kterou jsem předložil, má jiné starosti. Ale ona zvířátka lidská mají taky intuici. A intuice toho moderátora vedla ke klidu. Pokoji. Všiml jste si toho propastného rozdílu těch dvou. Ten moderátor to v hloubi duše viděl už teď, že Roman prohrál. Proč by se nechal vyvádět z míry?

    • spitfire napsal:

      Kolik jste viděl jiných interview se stejným redaktorem?
      Ve většině z nich redaktor vystupuje stejně jako v tom s panem Jochem. I samotný R. Joch vystupoval podobně tak jak vystupovali jiní hosté ve stejném pořadu. Nemám Jocha rád, ale za ním stojí nějaká práce, výkon, nějaký postoj. Jediné co šíříte Vy je kombinace Paranoia a Závist. Napište něco originálního sám za sebe. Zkuste být víc než jen průměrný. Možná si potom Nečas vybere za poradce Vás.

  3. Lukáš Biskupický napsal:

    Roman Joch zastává v podstatě liberálně – konzervativní názory a dle amerického vzoru prosazuje svobodu. A přesto bestie řvou!!!…Těžko domyslet, co by se dělo, kdyby byl poradcem nějaký tradiční katolík, třeba Michal Semín?!

    • Felix napsal:

      Jak je možné, že oba mající tutéž ctnost víry a lišící se jen v jejím rámci jsou tak protikladně přijatelní? Může být vůbec víra tak nafukovací?

      Kombinace liberalismu a koservatismu je celkově nemožná. Je ale pravda, že v té které věci může být člověk, jinak liberál, konservativcem a opačně. V něčem svobodu prosazuje, v něčem ne. Ale to snad každý. Potíž liberálovi nastává, když jde o nevynutitelnost, když jde o mravnost. To je pro liberála smrt. Liberál, když jde o potraty, krčí rameny, nanejvýš Vám řekne: moje děti to nejsou. To je něco jiného, než házet kostky na McDonalds. Proto je Roman Joch tak fascnován zrušením otroctví v Americe, je fascinován pane Kingem. Ale to bylo vynutitelné. Já myslím, že problém potratů (a třeba i homosvazků) tu je mj. proto, aby zabil liberály – myslím ideově. Všimněte si, že liberál, nebo chcete-li liberálně-konservativní, stále doufá, že USA potraty zakážou. Já sám nevím, zda je zakážou. Ale pokud je zakážou, bude to dílo (katolické) církve – ne nějakých evangelikálních Palinových – navzdory liberaismu, který z toho vyjde velice oslaben, ne-li zničen. V rámci, jak píšete, amerických svobod, jsou potraty nezastavitelné a ti, kdo v to doufají, jsou – pardon – „užitečnými i..“, a kolik dětí bude muset být ještě zabito, než i oni pochopí.

    • Felix napsal:

      Ještě si dovolím smutně pravdivý komentář o „amerických svobodách“:
      http://www.prvnizpravy.cz/sloupky/centrum-varovani-vondrova-hracka/

    • Felix napsal:

      A do třetice a už fakt končím: nevynutitelnost a mravnost nezabíjejí liberalismus jen u potratů a homosvazků – vizte třebas amerikánský prznivý festival ve Vídni:
      http://www.ctk.cz/sluzby/slovni_zpravodajstvi/vseobecne/index_view.php?id=515697

      • vvenc napsal:

        Ad Felix 14/8/10
        Po přečtení Vašich příspěvků si nejsem jist, co vlastně byste si přál provést ke zlepšení stavu a situace v naší společnosti. U Dr. Jocha je zřetelně vidět, že má myšlenkově i názorově srovnáno, jak společnost „vylepšit“. Já osobně patřím k lidem, kteří si jeho názorů váží a respektují je a to i proto, že mnozí jiní, patřící i mezi větší „think tanky“ je mají velmi podobné, ne-li shodné. Rovněž je zajímavý Váš postoj k USA, současné největší technologické, světové velmoci. To si myslíte, že toto je výsledkem amerikánských prznivých festivalů??

  4. kdumb napsal:

    Tady si myslím, že se hraje o pochopení pojmu svoboda a jeho oddělení od toho, čemu se říká cochcárna. Tedy svobodu ano, mravní a kulturní relativismus ne.

    Snažím se teď propagovat křesťanskou politiku ve městě, kde věřících mnoho není, pokud máte někdo nějaké náměty můžete psát na kducslmb@gmail.com.

    Více zde: http://kdumb.wordpress.com

  5. Michal Semín napsal:

    Po pravdě řečeno mi na celé té debatě přijde nejvýznamnější, že se v ní nehovořilo o Romanových názorech na zahraniční politiku, přestože se jedná o další tématickou oblast, v níž má Roman Nečasovi radit. Romanovi jsem napsal, že mu upřímně gratuluji k jeho angažmá a že se z něho raduji, ale už jsem se zbaběle nezmínil o tom, že ta moje radost se váže jen k té oblasti, o níž byla diskuse na ČT 24 (přičemž Felix správně poukazuje na argumentační nouzi liberální obrany hodnot), nikoli k jeho zahraničně-politické orientaci:-))
    RJ je propagátorem amerikanismu a zastáncem sionismu, přičemž paradoxně tvrdí, že je odpůrcem nacionalismu. Z toho plyne, čí mocensko-politické zájmy upřednostňuje. A to se vším, co tyto dvě ideologie reprezentují. A to by nemělo v té euforii nad tím, že kocábovské lidskoprávní běsnění dostalo dočasnou stopku (i když kdo ví, bude-li se Nečas Romanovými radami v praxi řídit), zapadnout.

  6. kdumb napsal:

    http://www.drogy-info.cz/index.php/info/monitor/zahranicni_media/milton_friedman_legalizujte

    Tento článek by neměl v dané diskusi zapadnout. I ten něco ukazuje o (ne)etickém rozměru liberální ekonomiky.

    Miltonu Friedmanovi velká část zastánců legalizace nemůže zapomenout skutečnost, že byl ekonomickým poradcem Pinocheta. Co je však podstatné, v Chile za Pinochetovy vlády platila poměrně vysoká věková hranice dospělosti (tuším 23 let), a do jejího dosažení nesměli lidé souložit, a předpokládám, že ani pít alkohol nebo užívat drogy, a samozřejmě také volit. I to je jedna z cest, neboť naprostá většina závislostí vzniká v dětství či dospívání.

  7. Znaimer napsal:

    Aha, tím samotným zákazem „se předejde“, myslíte? Pardon, ale je to trošinečku naivní, a to používám velmi jemného výrazu. Představuji si viktoriánskou Anglii, kdy v Soho bylo možné koupit jedenáctiletou prostitutku levněji než pohlednici, a to světe div se přes veškeré společenské zákazy, příkazy a normy (a že jich tehdy bylo).

  8. Radek Rejšek (No comment) napsal:

    Tak se tak tady těmi diskusemi probírám a říkám si, že raději budu zticha, protože tady diskutuje poměrně úzký okruh lidí způsobem, který se mi jeví dost nepřijatelný. Jakmile zde někdo totiž vyjádří nějakou myšlenku, která není stoprocentní podle „všech předpisů“, ihned je její proragonista napadán z hereze, „nekatolictví“, „modernismu“, „neoliberalismu“ a já nevím, čeho ještě dalšího. Abychom pro samé normy a předpisy nezapomněli normálně žít! (Už vidím, jak se na mě sesypou zdejší diskutující se sprchou úvah, co si představuji pod pojmem „normálně žít“, jak chabá je moje morálka, jak jsem teologicky nevzdělaný, atd, atd…). Existuje něco jako „Destaro“ (bývá i často zobrazováno umělci ve všech dobách), přičemž tři body z onoho „Desatera“ jsou zcela cíleně zobrazovány na zvláštní desce (odděleně od těch dalších sedmi). Proč tomu tak je? Tady někde bych hledal odpověď… Raději už mlčím a zmizím, abych nedopadl jako Znaimer, který to myslí dobře a na poměry zdejší diskuse snad až příliš otevřeně a upřímně…

  9. Felix napsal:

    To myslím tady jsou diskutjící celkem normální. Je tu pár asi placených lidoveckých aktivistů, pár potrhlých neznalých liberálů, ale celkem je tu klid. Podívejte se na jiný server, který má dobrou redakci, ale jací jsou tam diskutující. Např. ohledně odrovnání polského vedení:
    http://www.euportal.cz/Articles/6441-otazniky-kolem-tragedie-u-smolenska-maji-mrtve-na-svedomi-rusove-.aspx
    A což teprve, když se tam zrůdečci rozohní o Kikině. Tady u záležitosti vybití elity polských národovců taky psalo pár gazetvyborčíků, ale celkem to šlo. Jinde je to mnohem horší.

  10. Radek Rejšek (No comment) napsal:

    Hamisch: A Vy tu Pravdu znáte natolik dobře, abyste si mohl dovolit polemizující přirovnávat k Hitlerovi nebo Husovi? Víte vůbec, jaký je mezi Hitlerem a Husem rozdíl? Jak si vůbec můžete dovolit soudit, pro koho v církvi Kristově je a pro koho není místo? Kolik je na světě lidí, tolik je na světě individuálních prožitků téhož a to, kolik cest vede k Bohu, ví jen on sám! Nevím, kde berete oprávnění posuzovat kvalitu víry a potažmo i pak vztahu k Bohu u těch druhých! Nechtěl byste si zamést před vlastním prahem? Víte, jaký je rozdíl mezi Hitlerem, Bachem, Albertem Schweitzerem či Thákurem? Asi žádný, protože nikdo z nich nežil v souladu s Pravdou (nebyli katolíci)… Na tuhle pakárnu fakt nemám nervy, odcházím a už mě tu neuvidíte, snad narazím na nějaký normální katolický server…

    • miroslav krabec napsal:

      p. Rejška osobně neznám, jen z rádia, ale na rozdíl od ostatních se nebál ani nestyděl za svoje jméno.
      ono se to kritizuje, když se pod to nepodepíšu…

  11. Felix napsal:

    Liberálové protestují proti liberálovi – zaktivizovali se ihned. Pořád říkám, že konservativci se musejí ještě hodně co učit:
    http://www.prvnizpravy.cz/zpravy/style=default/zpravy/z-domova/proti-jmenovani-jocha-demonstruje-asi-70-lidi/
    1. Jsou to snad sttudenti.
    – Studenti táhli roku 1948 za tvůrcem Února na Hrad protestovat proti tvoření února.
    – Studenti si zvolili roku 1968 amrického buzeranta za svého krále.
    2. Jaký je rozdíl jedněch liberálů a liberálům jako je Roman Joch? Ti první jsou cochcaři neliberální vůči těm, kteří nejsou cochcaři (kdo se neku..í s námi, je proti nám). Ti druzí nejsou cochcaři, ale jsou vůči cochcařům liberální (kdo se ku..í, je to jeo věc). Kdo vyhraje? Na zemi cochcaři. V nebi to není jasné: cochcaři hřeší coactione, ti druzí omissione.

  12. Felix napsal:

    Cochcaři mají rej:
    http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/10095426857-interview-ct24/?streamtype=WM3
    Liberálové Romana Jocha jsou k cochcařům tolerantní.

    • cinicius napsal:

      Každopádně je skvělé vědět, že ta „interviewuovaná sexuálně nekonvenční dáma“ je aktivní a ne zcela bezvýznamná politička Strany zelených a že morálnost je pro ni synonymum pro nižší inteligenci.

Zanechat Odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit / Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit / Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit / Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit / Změnit )

Připojování k %s

%d bloggers like this: