Křesťané se bojí zastat zmrzačeného učitele

Mezináboženský dialog v praxi: Muslimští radikálové zmrzačí katolického profesora za údajnou „urážku islámu“ a jeho katolická škola jej obratem vyhodí, aby snad muslimové neměli pocit, že ho nějak podporuje. V USA zatím křesťané brání korán. Prostě kapitální ostuda křesťanů. Více ZDE.

Ignác Pospíšil

K diskusím níže:

Duše a hvězdy poskytují na svých stránkách prostor k pokud možno svobodné a otevřené diskusi nad články a příspěvky, které čtenářům předkládají. Nemohou ovšem ručit za správnost diskuzních příspěvků, které také pochopitelně nemusí vyjadřovat názory redakce. Příspěvky obsahující nemístné vulgarity nebo urážky budou mazány.

51 Responses to Křesťané se bojí zastat zmrzačeného učitele

  1. neab píše:

    vrcholný ekumenismus v praxi.

  2. Antal89 píše:

    Ještěže protestanté jsou neekumeničtí a chtějí na FLoridě ten Korán v sobotu spálit. 🙂

    • pavel-v píše:

      No, to jsou teda hrdinové. Ono totiž za to jejich spálení koránu budou trpět křesťané na druhém konci světa. Napadají mě ostřejší slova na ty „hrdiny“…

    • Vianney píše:

      Tydlety hurá akce nemaj cenu, akorát se tim přilejvá volej do vohně, a odnášej to pak lidi, co s tim nemaj nic společnýho. „Mstitelé“ pak obvykle kvůli odvetě hmátnou po někom, kdo je zrovna po ruce, ač tento s danou causou nemá co společného.

      • Quido píše:

        Vianey, v psané češtině se to ulevování si s tím jéčkem v téměř každém slově a s hláskou v před slovy začínajícími na o projevuje jako psychická porucha pisatele. Na signálech to jistě zní bezprostředněji, ale tady nejste ve spolču, tedy lihové nápoje si prosím pro tu chvíli odpusťte.

        • Vianney píše:

          Psychickou poruchou netrpím, a alkohol už jsem nepil hodně dlouho …

          • neab píše:

            Já teda s odpouštěním taky používám jéčka i véčka, netransponujte svou náboženskou horlivost do čistě jazykových jevů, pane Quido. Každý má právo užívat dialekt kraje, ze kterého pochází.

            A prohibice lihových nápojů je naopak znakem protestantského adventismu a charismatismu.

          • Vianney píše:

            Neříkám, že alkohol nepiju vůbec. Ovšem všeho s mírou 🙂

    • Quido píše:

      Já tedy nevím prý celý svět proti tomu protestuje… aby to ještě potrhlí obhájci koránu nezatrhli …. Nebylo by tedy lepší spálit jeden korán pro jistotu už dnes, další zítra a v sobotu, když to vyjde tak před těmi kamerami?

  3. cinicius píše:

    Rád bych upozornil vážené diskutující, že výzvy k vraždění muslimů ani nikoho jiného zde tolerovat nebudu.

    Pokud měl autor smazaného příspěvku na mysli, že upálení společně s vepřovou kýtou má být adekvátním trestem pro útočníky z příspěvku výše, tak sice nesouhlasím, ale uznávám, že taková teze být mazána nemusí. Jen je třeba to napsat jasněji.

  4. Quido píše:

    I fakt, že zmíněný učitel nanašel v křesťanské komunitě zastání, odrazuje jinověrce, aby našli cestu k Pravé Církvi. Vždyť co si mohou tito pomyslet o Církvi, která takto jedná, bojí se a mlčí? Že je to spolek včelařů, a když přijde co k čemu, stačí zvýšit hlas a ani se podělají před každým. JP II svými do nebe volajícími činy, kterými podporoval v jinověrcích pocit, že nemusí konvertovat, ale mohou krásně pohodlně zůstat ve svých bludech (mezi tyto činy patří i líbání Koránu na veřejnosti) je utvrdil také v tomto pohledu. A je smrti JP II se prakticky nic v tomto ohledu nezměnilo. Beneditk XVI. se jednou vyjádřil o musulmanech trochu jasněji a hned byl oheň na střeše a on se omlouval až do aleluja.
    Věřící však mají ukázat, že nejsou podělaní, jako mnozí jejich pastýři a zastat se proti bezprávně zohavenému a posléze vlastními vyhozenému učiteli. A takových případů je nepočítaně.
    Ohledně pálení Koránu se domnívám, že se to nemusí provádět takto ostentativně, ale postačí soukromě v každé katolické farnosti 🙂
    Je to kniha Belzebubova a jako taková patří ohni.n Aneb svůj k svému.

    • cinicius píše:

      Pálení koránu je kontraproduktivní, protože si ho nejdříve zpravidla musíte koupit, čímž finančně podpoříte ty, co ho tisknou a prodávají.

      • Quido píše:

        Ale ti co tisknou korán nemusí mít s musulmanstvím nic společného. Stejně tak jako levné knihy vydaly Bibli kralickou v ceně 100 Kč a zaplavili s ní trh. Prostě vyhověli zakázce.

        • cinicius píše:

          Na tom nesejde. Jde o to, že finančně podpoříte výrobu a distribuci Koránu. Víra těch, co se na tom podílí, není vůbec podstatná…

  5. MikulaMilota píše:

    Největší frajeřina je naučit se Korán zpaměti a pak ho ostentativně zapomenout!

  6. Quido píše:

    Zakoupení pár výtisku koránu má na rentabilitu nákladu zanedbatelný vliv a budou se vydávat dál, i když nekoupíte a nespálíte ani jeden.
    Ale když korán spálíte, jeden dva nebo tři, bude jich na světě méně o jeden, dva nebo tři.
    P.S. Před hozením do ohně nedoporučuji jej líbat. Líbání JP II. stačilo.

    • amatus píše:

      Jsem přesvědčen, že pro blaho muslimů by bylo mnohem lepší, kdyby se katolíci místo pálení Koránu třeba modlili za jejich obrácení a za Boží milosrdenství k nim. Na druhé straně při tom člověk jistě nemá tolik příjemných lechtivých pocitů v podbříšku.

      • d píše:

        pří pálení příjemné pocity v podbřišku? :o), to snad při tom líbání, ne?

      • Quido píše:

        Já to ještě nezkoušel, ale když pravíte, že jsou při tom příjemné pocity, tak je to další argument pro pálení koránu 🙂
        Pro blaho muslimů – ehm, já bych napsal NEJEN pro blaho muslimů je dobré modlit se za jejich obrácení. Ano, jistě je to lepší modlit se, než pálení koránu, ale pálení koránu je také dobré pro blaho muslimů a nejen muslimů.

  7. cinicius píše:

    Abych shrnul svůj pohled: Nejsem příznivcem pálení koránu, ale považuji za tragické a nanejvýš ostudné, že odpor proti němu mobilizuje křesťany a Svatý stolec více, než mrzačení křesťanů.

    • Quido píše:

      Ano máte pravdu. Domnívám se, že příčina tkví ve výprodeji katolictví po II. VK, kdy poznenáhlu mnozí katolíci ztratili veškerou hrdost na to, že náleží k Církvi a místo toho se začali stydět, omlouvat – i za to na co by měli být hrdí.
      Toto jednání, kdy namísto soudržnosti přijde od spoluvěrců ještě další rána, de facto spolčení s nepřítelem, je pak jen špička modernistického hnojiště, jehož ohavný puch se bohužel hojně rozkládá i v české kotlině ba i v moravském úvalu 🙂 slezsko nevyjímaje.

      • Václav píše:

        II. vatikánský koncil byl nutnou a logickou reakcí na to že církev v té době začala výrazně ztrácet politickou a finanční podporu světské moci. Podobně Tridentský koncil byl reakcí na rozkol na západě. Podobný předěl předtím představovaly koncily v době kdy církev přecházela z katakomb do sféry státní moci.
        Puch zůstává puchem, zkaženo může být nové stejně jako staré. Jestliže někdo stojí o jednotu v rodině tak nemůže otevřeně ani skrytě proklínat své rodiče a většinu sourozenců a tvrdit že do ní nepatří. A chtít přitom jednotu.
        Podle toho co je psáno v poslední knize Bible můžeme jen těžko předpokládat že až přijde Ježíš aby se ujal svého Království tak tady najde svou Nevěstu v lesku a slávě umění a nově postavených katedrál, uznávanou světem a ještě k tomu svatou jejím vlastním přičiněním. Připravme se spíš na katakomby a na to že se za věrnost bude platit krví i tady, ne jenom v dalekých zemích.

        • Quido píše:

          I vy jeden vizionáři. To máte ze své hlavy o té nutné a logické reakci? Víte jak koncil Jan XXIII, vyhlásil a co si přál? Aby se biskupové sešli tak na tři měsíce a pak je vše skončeno a rozjíždějí se domů. Něco v tom stylu jako byl předtím římský synod. Když Jan XXIII. umíral a viděl, že místo lásky zavládl na koncilu boj – ono vpravdě vizionářeké: bude biskup proti biskupovi – prosil prý na smrtelné postel: zastavte koncil, zastavte koncil. I otec Pio naléhal na zastavení koncilu neboť tento světec také vnímal jaké zlo tam proniklo. Zlo modernismu.
          právě to zlo, které, jak se zdá vládne i vám a vám podobným. Jinak byste nepsal to co píšete.
          Píšete plky o proklínání či skyrém proklínání …. to tady někdo dělá?
          Když napíšu, že modernismus je hereze a ti co jej zastávají jsou pomýlení je to pravda, pomluva či proklínání? Podle vás?
          Jak jsem psal již výše, vám nic nehrozí, protože až musulman zadupe, ohnete se jako prut a zakoupíte sobě kobereček. Vždyť i v musulmanství jsou jistě prvky pravdy a lásky … 🙂
          Například při vypalování kostelů nebo při sekání paží se to projevuje naplno.

          • Václav píše:

            Když znáte tak dobře mou přítomnost i budoucnost tak proč mi vyčítáte zrovna vizionářství ? Napište co hodláte udělat v podobné situaci Vy, až na Vás zadupe. Co půjdete povídat a komu.

          • Quido píše:

            Až na mne muslim zadupe, dostane přes hubu. A nikomu to nebudu povídat 🙂

    • Václav píše:

      Nemám dost odvahy na to abych si přál sedět na Svatém stolci jen jediný okamžik a být terčem té nejstrašnější zloby a nenávisti jakou dokáže vyprodukovat peklo i tenhleten svět. Stejně jako nevděku a bezcitnosti svěřených ovcí. Myslím si že by to bez přímé a neustálé ochrany celého Nebe nevydržel žádný člověk.
      V dobách kdy naši předkové umírali na mučidlech a v arénách se tehdejší církevní otcové starali také spíš o jejich hříchy než aby chodili reklamovat křivdy které se staly u císaře Nerona nebo Diokleciána.

      • cinicius píše:

        To není o reklamaci křivd, ale o soudržnosti a loajalitě k našim pronásledovaným souvěrcům.

        • Václav píše:

          Soudržnost a loajalita se dá projevit různým způsobem. Ať už jde o pronásledované souvěrce nebo o naše a jejich církevní otce.

          • Quido píše:

            … a předně tím, že toho s kým solidaritu projevujeme NEVYHAZUJEME z práce ale zastaneme se ho proti útočníkům, kteří jej zohavili.

      • Quido píše:

        Vám milý Václave nikdo nic neudělá. Jste natolik rozplizlý, že se přizpůsobíte světu v každé době. Buďte bez obav.

  8. Václav píše:

    Je velice pravděpodobné že někdo v odvetu za spálený Korán vypálí pár katolických kostelů a povraždí naše kněze nebo konvertity islámského původu. Kromě to si nemyslím že by zapálení knihy která je pro muslimy posvátná mělo nějaký pozitivní misionářský efekt. V tomhle ohledu bych spíš sázel na deklaraci Nostra aetate.
    Třeba je v případě zmrzačeného učitele také nějaká fatální souvislost která nám uniká a v sázce je jeho vlastní život, rodiny nebo celé školy. Křesťanů v oblasti. Snadno se nám tu vynášejí soudy když si tu zatím žijeme líp než to pověstné růžové zvířátko se zásuvkou na čumáčku v žitě a když nám žádné reálné nebezpečí zatím nehrozí. Díky Bohu také pravděpodobně nikoho nezajímáme natolik aby šel kvůli našim protestům zapálit tu školu i se studentama.

    • Quido píše:

      O misionářském efektu pálení koránu snad nikdo nemluvil a pokud musulmani v odvetu půjdou a vypálí kostel či školu – pak si přeberte kde k tomu našli inspiraci – možná v tom koránu co jim vykládá immán.

      • Václav píše:

        To že o něm nikdo nemluvil je přesně ten důvod proč jsem se zmínil já. Korán jsem sice nečetl ale slyšel jsem že je mnohem méně militantní než někteří z jeho současných i minulých vyznavačů a považuji to za pravděpodobné. Stejně jako to že je podstatně méně militantní než značná část našich filmů a počítačových her, včetně těch které naše společnost předkládá dětem.nemluvě o takových věcech jako jsou třeba kliniky smrti. Co do inspirace se obávám že jsme na tom hůř než muslimové a pálením Koránu neprospějeme nikomu.

        • Quido píše:

          Vaše dojmy, pane Václave, že totiž Korán není militantní, jsou bohužel mylné. Vždyť si ho nemusíte ani kupovat, abyste si mohl prostudovat pár súr, ze kterých to plyne. Najdete na internetu.
          Nu a co říci na to, že přeskakujete od tématu k tématu a že jsme na tom hůř? No vidíte, vy jste právě příkladem toho, že namísto abyste se bavil o té useknuté ruce, bavíte se o koránu a jeho pálení. Přitom svůj úvodní příspěvek dnes v tomto threadu jsem mínil právě pro test, co ze dvou uvedených věcí koho trápí víc. Že vám bude pálit víc korán jsem si myslel samosebou 🙂
          Jste přesně ten typ člověka, který svědčí, že v srdci mu nezbyla už žádná katolicita, ale rozplizlé cosi, v čem se hrabe jeko prase v jetelině a vydává to za ctnostné a obdivu-hodné.

          • Václav píše:

            Jestliže se kdykoliv rozplizle přizpůsobím světu tak jak si potom vysvětlujete že jsem se nepřizpůsobil zrovna Vám ? Přestože to vypadá tak lákavě. Nebo proč nemlčím a nemyslím si svoje. Tam kde vidíte ruku a korán tam se snažím objevit další a širší souvislosti. Třeba Vás také nějaké napadnou jestli je budete hledat. Na spálené knize mi vadí dvě věci. To že kvůli tomu pravděpodobně budou padat jiné ruce a hlavy a hořet kostely a to že je možné že popudí eventuelní konvertity a jejich okolí proti křesťanství.

  9. Quido píše:

    Na vaši otázku: Protože já nejsem svět milý Václave.
    Objevujte si souvislosti jaké chcete, když to bude mít hlavu a patu, tak proč ne.
    Vysvětlete mi jedno:
    Pokud se domníváte že po spálení výtisku koránu mají padat ruce a hlavy, jak můžete pokládat zastánce islámu za normální? Když oni spálí Bibli tak se snad něco děje? Víte co hrozí v mnohých muslimských státech za pouhé vlastnictví Bible?
    Konverze z islámu je proto tak obtížná, protože oni konvertity pronásledují a zabíjejí. Nechápu proč mít úctu ke koránu, ve kterém se k takovému jednání nabádá. Korán je špatná kniha, a nebude jí škoda.

    • kukn píše:

      Quido, z vaší konverzace zde s Václavem jsem získal dojem, že jste namyšlený spratek (ať už je váš skutečný věk jakýkoliv). Nevidíte si na vlastní nos, pokud nejste schopen pochopit, že Václav sleduje pravděpodobný širší dopad pálení té knihy – totiž že nic dobrého z takové deklarativní akce nebude. A vaše argumentace ve stylu „když oni to dělají, tak proč my nemůžeme?“ je až zrůdná ve své zmýlenosti. Copak je něco v pořádku jen proto, že to dělají jiní? A „oko za oko, zub za zub“, to chcete podporovat?

      Snad jste se prostě nešikovně vyjadřoval, nebo jste psal v rozhorčení okamžiku, a jste rozumnější, než by se z vaších reakcí zdálo.

      Nemyslím, že máme nechat muslimy dělat si, co chtějí. Je potřeba se pevně postavit proti jejich agresivní a expanzivní části, asi tak jako je nutné krotit zlobivé dítě. Ale pálení knih je nesmysl, který zbytečně a bez pozitivních následků jen podpoří běsnící část toho dítěte.

      Povyšujete se nad dnešní církví, slušelo by vám více pokory – čtěte o životech svatých, především světic: jejich mírnost, pokora a současně vnitřní síla a víra by vám mohly být potřebnou inspirací.

      Omlouvám se, pokud se budete cítit tímto komentářem uražen. To není cílem.

  10. amatus píše:

    No jo, jakmile dojdou argumenty, můžeme oponenta nenápadně onálepkovat jako „politicky korektního“ a pak už je cokoli co řekne ošklivý, zlý, zlý, nepěkná věc.

Zanechat odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

Logo WordPress.com

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit /  Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit /  Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit /  Změnit )

Připojování k %s

%d blogerům se to líbí: