Adaptační kurs pro mladé apoštoly

Pravdivý a poučný příběh Davida Petrly pro Radio Vatikán. Vřele doporučujeme!

Ignác Pospíšil

K diskusím níže:

Duše a hvězdy poskytují na svých stránkách prostor k pokud možno svobodné a otevřené diskusi nad články a příspěvky, které čtenářům předkládají. Nemohou ovšem ručit za správnost diskuzních příspěvků, které také pochopitelně nemusí vyjadřovat názory redakce. Příspěvky obsahující nemístné vulgarity nebo urážky budou mazány.

25 Responses to Adaptační kurs pro mladé apoštoly

  1. cinicius píše:

    Z příspěvku mne mrazí po dvou liniích:

    1) nad zglajchšaltující hrou
    2) nad tím, že (pochopil-li jsem správně) u nevěry zůstane na správné straně jen jedna žačka

  2. Pius píše:

    Já mám naopak strašnou radost, že ta sestra obstála.

    Navrhuji Michala Semína jmenovat ředitelem Sekce pro mládež České biskupské konference.

  3. oslik píše:

    Ano, tak to skutečně bylo myšleno. Manželskou nevěru považovala za špatnou (podle toho, co vím) jen Adéla, 29 dětí a učitelka měly opačný názor.

    Asi ten názor měli nějak nuancovaný, třeba ji považovali za „malé a bezvýznamné zlo“. Ale ta hra (kterou jsem kdysi také hrál) to postavila jako otázku ano/ne a volili ano. Vlastně u všech těch morálních věcí (nevyjmenoval jsem všechny otázky) byla velká většina pro. Všechno se to považuje za pouhou volitelnou součást životního stylu.

    • oslik píše:

      Domluvili jsme se s Michalem, že školu neřeknu. Proto vás také prosím, pokud byste někdo věděli, kam ta slečna chodí, nepište to na web. Má to své důvody.

  4. Lukáš Biskupický píše:

    Počkejte, ono to nebylo vymyšlené?! To se skutečně stalo?!
    Ano, v úvodu je psáno, že jde o příběh pravdivý…

    Pak z toho opravdu běhá mráz po zádech, že to co mnozí z nás tuší, že přichází – už tu je. TOTALITNÍ IDEOLOGIE bezbožectví v přepestrém převleku (na rozdíl od toho jednobarevného rudého předchozího).

    • Hamish píše:

      Je to pro nas pozehnanim. Zit va casech, kdy muzeme jasne svedcit svym zivotem Kristu, nebo dablu.
      Kez nam spravedlivy a milosrdny Pan da milost k vytrvani v Pravde a odvahu zustat stat, kdyz druzi padaji.

      • kurzwurst píše:

        Přesně tak. Myslím, to celé bylo velikým dobrem a svědectvím a cestou ke svatosti. Pokud pak nebyla Adélka nějak osuzována, pak ani agentura neodvedla špatnou práci. Adélka viděla s kým má tu „čest“ a pro ostatní to byl příklad, že ne všichni sdílejí jejich kult smrti.

    • Lukáš Biskupický píše:

      Velmi si Vás vážím, studentko Adélo. Vytrvejte. Pán Bůh Vám pomáhej, posiluj a stále ochraňuj. Mladí, a nejen oni, potřebují takové vzory statečnosti.

    • oslik píše:

      Myslím, že se to stalo minulý pátek, ale v tom termínu se můžu mýlit.

  5. Jan Rajlich OP píše:

    Gratuluji Adéle k maturitě. Uchránila si nejen páteř, ale i posílila svou víru.
    Nakonec se může radovat i z tohodle: „kdo se ke mě přizná před lidmi, k tomu se i já přiznám před Otcem v nebi“ (Ježíš).
    Dotaz byla už biřmována a v kolika letech?

    • Prudentius píše:

      U FSSPX bývají děti biřmovány dle ustanovení CIC po dosažení věku rozlišování tj. po 7 roce věku, nikoliv dle jansenistické praxe ordinované ČBK. Mj. je to užitečné proto, aby snáze obstály v čase dospívání a v takovýchto situacích, kterým se nevyhnou.

      Jako rodič si jen kladu otázku, který ze soudců – když ji srovnáváme se sv. Anežkou Římskou – tu dívku na ten brainwashing poslal?

      • Michal Semín píše:

        Praxe ČBK nemá přeci s jansenismem nic společného. Neodůvodněné odkládání svátosti biřmování má úplně jiné důvody, plynoucí spíše z podcenění působení Zlého než jeho přecenění.

    • Michal Semín píše:

      Byla biřmovaná před cca 6 lety.
      táta Michal

  6. Vianney píše:

    Když my jsme byli na adaptačním kurzu na začátku prváku, nebylo to s těmahle „hrama“. I když nutno podotknout, že to bylo již před pár lety, a tedy zřejmě platí tempora mutantur, žel.
    I když tenkrát na nás zkoušeli zase něco jiného. Pozvali tam nějkého karatistu, který vedle tohohle bojového umění bral dost na vážno i to „duchovní“ pozadí za tím. A začal lanařit. Prý pokud nebudeme vyznávat to, co on, za čas se zblázníme. O čem básnil dál to nevím, protože jsem na té jeho přednášce uctivě usnul.

  7. Felix píše:

    Přesto, že je hodně článků, i tady jen málo jich mrazivě zrcadlí tuto dobu. Já si např. pamatuji na výňatek korespondence daný panem Lukášem Biskupickým asi před týdnem: tvrdím, že byl o tomtéž, taky by ho chtělo dát na Radio Vatikán, pokud má cenu tam něco uveřejňovat. Skutečně potřebujeme takovou publicitiku. Tak agresivní, že přibrzďuje konečný pád do propasti. Že ne konečný? Vždyť zůstala sama. A v Sodomě jich stačilo celých deset.

  8. Felix píše:

    Pane Pospíšile, i když už tento článek definitivně zapadl do díry, myslím, že tu má být – pro případ, že byste vymyslel aspoň trochu rozumně přístupný strukturovaný archiv, ve kterém by se lehce našly i staré dobré věci – i tento text, který se objevil na radiu vatikán:
    ***
    Anton T 13.9.10 20:53
    Premyslená manipulácia
    To, co tu vidíme, je premyslený a osvedčený spôsob násilnej manipulácie (teda ani náhodou sa nejedná o nestrannú diskusiu).
    Používajú premyslenú sériu manipulačných techník, prvá je tzv. technika skupinového nátlaku. Dobre funguje, lebo každý normálny človek sa potrebuje zaradiť do spoločnosti, nechce negatívne vyčnievať, nechce byť zosmiešňovaný atď atď atď. Technika podporuje tzv. deindivizualizáciu, čiže aj otupovanie svedomia (člen skupiny sa cíti menej zodpovedný za svoje správanie, prenáša ju na celú skupinu). Psychologický účinok manipulácie umocňuje striedanie typov otázok – jedny otázky, kde veľmi pravdepodobne bude polovica za a polovica proti a druhý typ otázok, kde bude menšina konfrontovaná s väčšinou.
    Takéto manipulácie sú málo účinné len na samotárske typy ľudí, teda, ľudovo povedané, na niektorých čudákov. V odbornej literatúre sa medzi „výhodami“ tejto techniky uvádza, že býva ťažké nájsť a obviniť konkrétneho podnecovateľa manipulácie.
    Následný rozhovor detí o otázke je na upevnenie manipulácie detí a zároveň na získanie tých, ktorí nedajú najavo, že vnútorne nesúhlasia s väčšinou (tzv. imunizácia). Je smiešne niekomu tvrdiť, že učiteľ bude úplne neutrálny a nijako nebude odhaľovať svoj názor na tému. Jednak je to nepedagogické a jednak by učiteľ musel byť dobre trénovaný na skrývanie svojich neverbálnych prejavov (čo drvivá väčšina učiteľov na ŽŠ nedokáže).
    (Mimochodom, výhody tejto manipulácie cieľavedome zneužíval aj Hitler pri organizácii predpisov, postupov a propagandy na vyvražďovanie národov – aby ľudia vraždili a pritom sa nikto za to necítil zodpovedný. V sexuálnej výchove ide o cieľavedomé relativizovanie základných kresťanských hodnôt.)
    Každopádne v odborných kruhoch sú takéto techniky veľmi dobre a veľmi dlho známe. Nemôže byť vecou náhody alebo nerozumu, že niekto dá do vyučovacieho predmetu dobre sa dopĺňajúce manipulačné techniky. Svedčí to o vedomom zámere odborníka násilne manipulovať deti.
    Tieto aktivity nepochybne vanú z feministických kruhov. Preto sa čudujem, že strašne veľa ľudí úplne podceňuje nebezpečnosť feminizmu. Bohužiaľ, mnohí odmietajú o ňom hovoriť v súvislosti s problémami spoločnosti, zdá sa im to paranoidné… Aj napriek tomu, že už je takmer isté napr. to, že nás z Európy vytlačia muslims – osobne si myslím že po technickej stránke je to spôsobené len tým, že muslims podporujú rodiny a „kresťanská“ európa rodiny takto cieľavedome rozkladá.
    ***
    Ono se to taky týká toho pana Dobeše. Jak se zmiňuje pan Petrla, je třeba tyto jevy vypudit ze škol (- pro VORP). Dle mého: snížit učitelům platy, podstatně zvýšit daňové úlevy – až ke zrušení daní – při soukromé výuce, zejm. domácí. Perspektivně podstatně zredukovat počet veřejných škol a počet žáků v nich a – zejm. statisícovou státní armádu učitelů.

  9. Felix píše:

    Zrovna tady je: http://www.prvnizpravy.cz/zpravy/z-vlady/vlada-by-mela-zmirnit-pozadavky-na-ucitele/ to se mi jeví rozumné: ubude prom. ped., začnou učit soukromě, hl. doma, hordy státních vyžírek početně i prestižně klesnou.

Zanechat odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

Logo WordPress.com

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit /  Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit /  Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit /  Změnit )

Připojování k %s

%d blogerům se to líbí: