Komentár: 9 dôvodov prečo chodiť do kostola

Článek Lukáša Krivošíka na Aktuality.sk.

K diskusím níže:

Duše a hvězdy poskytují na svých stránkách prostor k pokud možno svobodné a otevřené diskusi nad články a příspěvky, které čtenářům předkládají. Nemohou ovšem ručit za správnost diskuzních příspěvků, které také pochopitelně nemusí vyjadřovat názory redakce. Příspěvky obsahující nemístné vulgarity nebo urážky budou mazány.

22 Responses to Komentár: 9 dôvodov prečo chodiť do kostola

  1. Hamish napsal:

    Nechci byt prehnane kriticky, ale tyhle protestantsky slinty fakt „stoji za to“?

    • cinicius napsal:

      Které protestantské slinty? Mne potěšil závěr, který je naprosto katolický a Rooseveltův seznam vpodstatě háže do koše. A mimochodem, kolik katolíků chodí do kostela hlavně z toho 10. důvodu?

      • Hamish napsal:

        Tech devet bodu jsou protestantsky slinty. Nebo snad tvuj farar ma zenu?
        Desaty duvod je nemastny neslany, mozna katolicky.

        • VlaM napsal:

          Osobní setkání s živým Kristem – bohočlověkem v eucharistii mi jako neslaný nemastný důvod nepřijde.

          • Hamish napsal:

            Něco takoveho se tam pise?
            Prominte, ale zminku o realne pritomnosti jsem prehledl.
            Zato zminku, ktera se da vylozit jak katolicky, tak po luthersku v zaveru skutecne nachazim.

          • cinicius napsal:

            Hamishi, Hamishi…

          • Pius napsal:

            Souhlasím s Hamishem.
            Katolických důvodů by mohlo být 99. Nebo taky jeden, ale pořádný.
            Spíš mě zaráží, že ty protestantské „důvody“ mnozí katolíci bez uzardění klidně vezmou za své. Takové zmatení.
            Dobře se to zednářovi Rooseveltovi podařilo.

          • VlaM napsal:

            „Toto je moje telo, …“, „Tento kalich je nová zmluva v mojej krvi, …“, „Kvôli Ježišovi samotnému“.
            Lepší důvody nepotřebuji, „solo Dios basta“.
            A nepotřebuji k tomu ani teologický rozbor o reálné přítomnosti, to bych nechal univerzitě.

  2. karmelita napsal:

    ad Hamish – tak to tedy přesně sedí. 9 důvodů jsou – s odpuštěním- opravdu kecy a 10. je nejednoznačný. Na těch 9 se pak nabízí reakce: toto si můžu opatřit i jinde a jinak…

  3. Civil a Medojed napsal:

    Pěkná blbost. Dlužíš mi 5 minut života, šéfredaktore.

  4. Václav napsal:

    Vyhodit do koše pravdu jen proto že jí vyslovil někdo kdo nám není po chuti, i kdyby nebyla úplná a kompletní ? Autor toho článku sice udává ten nejdůležitější důvod ale zdá se že přehlédnul Stvořitele obsaženého v předchozím desateru. Dalo by se polemizovat i s tím že máme chodit do kostela jen občas. Nepřímo přiznává přítomnost eucharistického Krista i evangelickému společenství, i když to asi nebyl záměr. Katolický kněz je v duchovním slova smyslu ženatý s celou svou farností. Málokdo slouží tolika ženám, mužům i dětem a zároveň jedinému pánu, respektive Trojjedinému.
    Pro mne je ten článek poučením že bychom si měli v první řadě hledět svých vlastních očí a dřeva v nich a nedělat protestanty evangelíkům. Ten kdo přespříliš kritizuje sousedovy kytky si obvykle přitom pošlape ty svoje. Máme dost svých důvodů proč chodit do kostela.

    • Hamish napsal:

      A jejda 🙂
      Pravdu bud mate, nebo nemate. Nemuzete mit trosku pravdu a trosku nepravdu v jednom a temze smyslu, Vaclave.
      Ale gratuluji, uz mi tu vase „moudra“ skoro chybela. Clovek by se měl aspon jednou za den zasmat. A vy jste prece takovy kabaretier.

  5. jjstodola napsal:

    No, ono v tom článku moc pravdy není. Protestanté hledají zoufalé důvody, proč chodit na spolča, aby našli jeden důvod, proč tam chodit sem tam. Tento poslední důvod obecně chápáno zoufalý není, ale když vezmeme v potaz protestantské zahození 6 svátostí (oficiálně zahodili 5, ale de facto 6), pak je ten důvod také velmi hluboce zoufalý.

  6. viveka77 napsal:

    Já mám jeden důvod, proč tam nechodit. Vídám ráno sveřepé zlobné tváře mířit do kostela a pak stejně sveřepé a zlobné se vracet domů. Není vidět žádná změna, ne to ještě k lepšímu.

    • Quido napsal:

      Možná že se sveřepě a zlobně dívají jen na vás….
      jak tak čumíte stále z okna, pomlouváte a pak se divíte, že vás nemají rádi. Jděte příkladně do kostele vy sám a ukažte jak to má být správně. Ale ono plkat na netu je pohodlnější viďte?

      • viveka77 napsal:

        Ne, opravdu nečumím pořád z okna a opravdu nikoho nepomlouvám a nepodávám zprávu o pohledech na mně 🙂 Jen co tak zahlédnu když se náhodou podívám. Mluvím obrazně – chtěla jsem říct, že na lidech chodících do kostela není vidět, že by byli lepšími lidmi.
        Příklad k chození oni nepotřebují, chodí opravdu vzorně. Jen na tom srdci to není znát, k tomu se příkladem jít snažím.

      • viveka77 napsal:

        Jen pro zajímavost, zkuste si po sobě přečíst svůj příspěvek. A po mně ten můj. Vy chodíte do kostela, já ne, nebo skoro ne. A spočítejte si, kolik je v mém příspěvku osobních útoků a urážek vůči Vám a kolik je ve Vašem příspěvku osobních útoků a urážek vůči mně. A to se vidíme poprvé a zatím jsme si nic neudělali, takže začínáme na 0. A už po prvních dvou příspěvcích to vidím jako 4:0. Co jsem Vám udělala? Pokud vím, nic, vyjíždíte bezdůvodně. A to je přesně to, o čem jsem mluvila. 🙂

  7. viveka77 napsal:

    Pan Krivošík zapoměl na to nejdůležitější:
    „Kdekoliv se shromáždí dva nebo tři v mém jménu, tam jsem já uprostřed nich“!!!
    Tedy setkávání věřících = setkávání s Kristem!

Zanechat Odpověď

