Zhromaždenie na podporu prenasledovaných Kresťanov v Bratislavě

K diskusím níže:

Duše a hvězdy poskytují na svých stránkách prostor k pokud možno svobodné a otevřené diskusi nad články a příspěvky, které čtenářům předkládají. Nemohou ovšem ručit za správnost diskuzních příspěvků, které také pochopitelně nemusí vyjadřovat názory redakce. Off topic příspěvky a příspěvky obsahující nemístné vulgarity nebo urážky budou mazány.

14 Responses to Zhromaždenie na podporu prenasledovaných Kresťanov v Bratislavě

  1. Felix píše:

    Je potřeba si uvědomit, že náš veřejný prostor může ovládnout jen jediná ze tři síl: sekularismus, křesťanství a iskám. Veřejný prstor nemůže být ovládnut dvěma z nich, pouze jedinou.
    Na tomto videu a v komentářích je osuzováno to, že veřejný prostor se v počátcích snaží ovládnout islám:
    http://www.euportal.cz/Articles/7090-video-typicka-parizska-ulice-francie-nebo-orient-.aspx
    Např. v ČR pozorujeme, že veřený prostor ovládá sekularimus. Křesťanství je uzavřeno do kostelů, na milost, když smí vystoupit v médiích. Ale je jisté, že tento stav je – třeba někde jinde – vychýlen tak, že křesťanství je více či méně omezováno – sexuální výcova ve školách aj. aj.
    Dnes je ve světě jen nepatrně míst, kde by veřejný prostor ovládalo křesťanství. Křesťanství se toho často i zříká.
    Tzv. pronásledování křesťanů je vlastně protestem proti pokusu sekularismu ovládnout veřejný prostor, který dosud ovládá islám – přitom je tento sekularismus pokládán za jakési křesťanství.
    ***
    Pro multikulturnho hlasatele náboženské svobody, který si toto neuvědomuje, je pak pronásledování křesťanů absurdním jevem. Otázka pro takového hlasatele: Kdo má podle vás ovládat veřejný prsotor?

    • Quido píše:

      Od té doby co modernističtí hrobníci Církve a koryfejové II. VK vyhlásili bludnou nauku o náboženské svobodě, po tom, co dokonce naléhali na parlamenty států, které byly katolické, aby změnily tyto státy své ústavy a uzákonily rovnost všech náboženství, od té doby není možné, aby křesťanství ovládlo veřejný prostor. Sami nepřátelé Církve, kteří však drží vysoké funkce v Církvi, ne-li funkci nejvyšší, tomu tak nechtějí, a protože v Církvi máme moc vycházející od hlavy a nikoli od „lidu“ není v silách lidí dole cokoli lidskými silami na tomto stavu změnit. Nemůžete se postavit proti papeži a biskupům – tedy můžete ale je vám to nic platné, nejvýš sám upadnete do léčky, uchystané podobným – do sektářství.
      Můžete použít leda prostředků nadpřirozených tj. modlitby, posty apod. Tento stav Církve je jistě neutěšený, ale je předpovězen a bude to už jen horší – podle lidských měřítek. Ale nemusíte zoufat ani nikdo jiný, protože konec Apokalypsy je plný naděje.

      • Felix píše:

        Máte pravdu např. v tom, že církev je hierarchická, takže z toho plynou způsoby chování. Ale nemáte prvadu, že jediným způsobem toho chování je modlitba. Jistě nelze vyslovovat soudy proti určitým činům, slovům hierarchů, ale můžete přinejmenším klást otázky. Neecistuje otázka, která by mohla být označena např. jako bludná. Řeknu Vám příklad nejklasičtější: Je pravdou, že každý člověk má tutéž důstojnost? Je pravdou, že právě v období, kdy sekularismus ovládl na Západě veřejný prosotr, byla ve světě, počínaje právě tím Západem, zavražděna miliarda ještě nenarozených lidí? Nesouvistí to náhodou s tím, že sekularismus ovládl ten veřejný prostror? A další otázky na tuto souvislost. Proto si myslím, že JEN a JEN pod tíhou tohoto okruhu otázek nutně dojde ke dvojí „odpovědi“ – buď bude uznáno, že to, že sekularismus ovládl veřený prostor, byla smrtící chyba, nebo bude přistoupeno na tezi zastánců pro-choice, že nenarozený člověk není člověkem. Z tohoto dilemmatu nemůže uniknout žádný hlasatel náboženské svobody, nanejvýš bude své kroužení kolem něho zastírat různými přímluvami za nenarozené apod. Přitom si všimněte, prosím, že jede pouze o otázky. Jediné tvrzení zde je to, že nemůže „uniknout“ – ovšem to není bludné tvrzení, protože můžete prostě namítnout: Mně to je jedno, klidně unikněte. A navíc je tu Boží působení oproti tomu pravému, původnímu pachateli tohoto vyražeění nad všechna jiná vraždění – ani se nemusíte nijak zvlášť modlit o větší Boží pomoc. Steně tak nová, dle mého soudu ještě hlubší OTÁZKA ohledně homosexuálního jednání. Všimněte si, prosím, že Svatý otec prohlašuje, že souvislost odkřesťansštění Západu byla způsobena „složitými dynamikami“. Myslím, že toto sousloví nejvyššího pastýře, jakožto svědectví o jeho vhledu do příčiny, bychom si měli dobře zapamatovat.
        Pane Quido, klidně se ptejte, bez jízlivosti a klidně.
        ***
        Všimněte si, prosím, také toho, že mnozí „křesťané různých vyznání“ (opět terminologie Svatého otce) už přistoupli na teze sekularismu jak ohledně potratů, tak ohledně homosexuálního jednání … Myslíte si, že na rozcestí lze stát věčně?

        • Quido píše:

          Ehm. ehm, biskupům klidně můžete pokládat různé otázky – dokud nebudou nepříjemné – pak už těžko – a co to bude platné o tom si nedělejte přílišné iluze. Tedy jistě můžete dělat všelicos jiného kromě modlitby, ale proti mašinérii biskupské konference nezmůžete lidskými prostředky nic. Arogance a povýšenost se velmi usídlila na biskupských stolcích a pokud budete chtít něco, co není „pastoračně citlivé“ co je „kontraproduktivní“ „zpátečnické“ apod., tak zapomeňte…..
          To jsou některé z odpovědí …… Dostanete nálepku a je vymalováno.

          Co jste chtěl říci tímto?
          …… OTÁZKA ohledně homosexuálního jednání. Všimněte si, prosím, že Svatý otec prohlašuje, že souvislost odkřesťansštění Západu byla způsobena „složitými dynamikami“. Myslím, že toto sousloví nejvyššího pastýře, jakožto svědectví o jeho vhledu do příčiny, bychom si měli dobře zapamatovat. …..

          Víte, když jde o „složité dynamiky“, naskakují mi pupínky. Většinou jsou tyto fráze zastíracím manévrem aby se nemuselo nic řešit. Vždyť odkázat věc na nepředstavitelnou složitost je vždy pohotově k dipozici a nebolí to – něco řešit – to bychom chtěli moc ne?
          Také vyjádření „mnozí křesťané různých vyznání“ to jsou perly z pokladnice rozplizlého vyjadřování – těch, pro něž pravá víra není pravá perla ale něco co je jim na obživu, typicky úpadkovým teologům.
          Benedikt XVI. užívá jejich rétoriku.

          tedy to co bych si měl podle vás zapomatovat to zcela vypouštím, protože to mne ani nikoho jiného nepřivede ani o píď blíže Bohu.

          Q.

          • Felix píše:

            Chrlíte mnohá tvrzení, některá urážlivá. Radím Vám dobře: spíše se ptejte. Tím vůbec nemyslím – hlavně – to, že budete někam posílat dopisy s otázkami. Myslím tím to, že otázky vejdou postupně do stále širšího obecného povědomí a už jen tím budou stále tíživější. Myslím, že už teď je doba těhotná mnoha tíživými otázkami. Jen houšť.

          • Quido píše:

            Víte, když se ptám, tak na něco na co má smysl, co pokládám za důležité, a ptám se někoho s kým má smysl takovou debatu vést.
            Proč se ptát tam, kde už jste odpověď dostal – stále dokola? Jaký to má to smysl?
            Ohledně urážlivých tvrzení – je to váš názor a já vám ho neberu. Jistě není můj názor na hierachii naši současnou jako celek pro tuto příznivý. Ale co s tím naděláme že? 🙂

          • Quido píše:

            Felixi píšete:
            …. Myslím tím to, že otázky vejdou postupně do stále širšího obecného povědomí a už jen tím budou stále tíživější. Myslím, že už teď je doba těhotná mnoha tíživými otázkami. Jen houšť.

            Víte doba je obtěžkána těžkými otázkami už dávno. A tíživé jsou dost a dost.
            Namísto dalšího zvyšování tíživosti otázek je třeba začít alespoň některé z nich řešit.
            Tedy nikoli se donekonečna ptát a poukazovat na problémy, ale řešit a dávat odpovědi.
            To je ono rozhodné vykročení správným směrem.
            A odpovědi lze dobře hledat a posléze i dávat, jen se přidržet toho nejlepšího z pravé katolické nauky.
            Nejprve je ale věci začít nazývat pravými jmény. Tedy blud bludem a pravdu pravdou. Ale pozoruji, že od tohoto elementárního a prvního kroku se pontifikát Benedikta XVI. vzdaluje, namísto aby se mu blížil.
            Plánované Assisi 2011 tomu nasadí korunu. Ale Bůh se obhájí sám, pokud je urážen, možná budeme svědky dalšího zemětřesení, jako po předešlé profanaci chrámu. Bůh se nedá vysmívat a „Assisi“ není nic jiného než ulití jakési náhražky Boha, zlatého Telete, s kterým budou spokojeni animisté, heretici, budhisté, judaisté a další a další.

  2. Zuzana píše:

    Felix,
    a proc to nemuze byt tak, jak to bylo? Sekularni cesky stat bez islamu? Copak to bylo spatne? Lepereceno, bylo to stale lepsi nez to, k cemu to smeruje ted. Proc? Protoze krestanstvi neni tak vybusne, ale islam je. Krestanstvi nam neskodilo. Islam skodi uz ted a to se na to koukame jenom zdalky (myslim za nase hranice). Chceme-li si uchovat mir, islam se musi legalne zakazat. Maji spoustu mista tam, odkud pochazeji. A konvertiti? …“Tak, jako muz opusti matkou svou….“ Mohl by sekularni stat dat krestanstvi v nekterych vecech do ruky bic a vyhnat z „naseho spolecneho chramu“ ty, kterym se tak protivi nase hodnoty?

    • Felix píše:

      Děkuji za názor – chápu jej tak, že veřejný prostor zde má být dle Vás sekulární. Já jsem neformuloval otázku sugestivně, abych Vás k něčemu vybízel. Prostě děkuji.
      ***
      Zbývá ale problém vpádu sekularismu do oblastí, kde byl veřejný prostor islámský. A oni považují ten sekularismus za jakési křesťanství a brání se proti tomu různými způsoby. Otázka: Pokračovat v tomto vpádu sekularismu tam, nebo nechat tamní veřejný prostor ttak jak byl, tedy islámský? Jinak řečeno: Je to tady tak dobré a tam tak špatné, že je to důvodem té invase sekularismu?

      • Papo píše:

        No, on je to vlastně takový vtip – západ je tradiční baštou křesťanství, jakkoliv vyváží sekularismus.. tak to vnímám já a poměrně bych chápal, že islám bojuje proti symbolu západu, který je napadnutelný.. jakkoliv je to na hlavu..

        • Hamish píše:

          Vítejte ve světě Georga Wilhelma Friedricha Hegela.

          • Papo píše:

            Tohle mě bude pronásledovat.. nesnáším, když narazím na filosofii, protože moje znalosti jsou – žádné 😦 Dnes je výročí, tak připomenu názor Dr. Martina Luthera, že by teologie měla mít vlastní jazyk a ne si půjčovat ten filosofický.. 😉

  3. […] ledna večer proběhlo v Bratislavě zde avizované shromáždění na podporu pronásledovaných křesťanů, zúčastnilo se ho cca 300-400 lidí. Na […]

Zanechat odpověď na Quido Zrušit odpověď na komentář