Křižácké války minulosti, kulturní války současnosti

K diskusím níže:

Duše a hvězdy poskytují na svých stránkách prostor k pokud možno svobodné a otevřené diskusi nad články a příspěvky, které čtenářům předkládají. Nemohou ovšem ručit za správnost diskuzních příspěvků, které také pochopitelně nemusí vyjadřovat názory redakce. Off topic příspěvky a příspěvky obsahující nemístné vulgarity nebo urážky budou mazány, nicméně berte na vědomí, že diskuse má takový objem, že správci ji často nestíhají pročíst celou.

Advertisements

38 Responses to Křižácké války minulosti, kulturní války současnosti

  1. To mohou být zajímavé přednášky, jen mi připadá, že je to poměrně velký rozptyl.

    • Felix napsal:

      Martine, já bych spíš řekl, že to nemohou být zajímavé přednášky … (lazaristi, rozptyl, tápání v dnešním svatě). Možná, kdyby se toho chopila Křesťanská akademie, dopadlo by to lépe smajlíky naužívám.

  2. Felix napsal:

    Ještě jsem se podíval na jména: Jirka Fuchs určitě a Pavel Čermák patrně, mou důvěru mají. Ale proč mluví tam, to jen tuším.

  3. Michal Semín napsal:

    Koukám, že pořadatelé zatajili přednášejícího o domácí škole 🙂

    • Felix napsal:

      Tak ten mou důvěru taky má. Ale ten kádrový posudek, ale ten kádrový posudek …

    • David Hibsch napsal:

      Michale, já koukám jako blázen. Lazariány jsem vždy považoval za řád absolutně zpustlý ekumenou a oni zaštítili takovou akci (tohle složení přednášejících)? Nejde o nějaký interní rozkol v lazariánech? Něco jsem totiž kdysi zaslechl, že tady vlastně operují nějaká dvě křídla, ale víc jsem se nedozvěděl a taky příliš nepátral.

      • Cinic to už vysvětloval: to jsou lazaristé jihočeští, všichni katolíci, a většina z nich věří i v Boha, nelze je tedy srovnávat se zbytkem „řádu“.

        • Felix napsal:

          kouzlo nechtěného nebo chtěného? „všichni katolíci, a většina z nich věří i v Boha“

        • David Hibsch napsal:

          Martine? Katolíci, tedy vázáni na katolickou vweroučnou a liturgickou tradici, nebo klasičtí nomisté, co ještě neztratili určité katolické instinkty? Mě občas píše od nich nějaký Vanke, Rád bych poznal lazariány skutečné katolíky.

          • miroslav krabec napsal:

            Od 19. století naplňuje Řád svatého Lazara své dědictví také tím, že do
            svých řad přijímá pravoslavné, anglikánské a protestantské věřící, a daří
            se mu tak nově vymezit své poslání, jímž je péče o lidi společností nejvíce
            zavrhované a úsilí o jednotu křesťanů v rytířském duchu.
            Řád jedná ekumenicky v duchu zásady, že jednota činů vede k úplné
            jednotě víry. Tato spolupráce umožňuje znovu objevit zapomenuté
            bratrství a uskutečňuje nový zákon ducha lásky. Členové Řádu svatého
            Lazara se takto společně podílejí na odvážných projektech, jejichž cílem
            je změnit svět tak, aby zvítězilo respektování práv a potřeb všech,
            zejména však chudých, ponížených a bezbranných.
            Tento společně prožívaný duch lásky musí umožnit vznik skutečného
            dialogu obrácení, který u Lazariánů vychází z modlitby a životní řehole,
            jíž se mohou řídit příslušníci různých křesťanských společenství.
            Vojenský a špitální řád svatého Lazara Jeruzalémského, zřízený v rámci katolické církve, je
            původem náboženské povahy. V současné době se skládá z duchovních a laiků náležejících
            k různým křesťanským církvím. Jeho duchovním posláním je prosazování jednoty křesťanů

          • Davide, nebuď tak přísný. Málokdo, se z nás narodil nenomákem

            Já rozlišuji na: „s dobrými úmysly“ a „se zlými úmysly“.

            Ostatně, i Mons. Lefebvre hovořil o „zamtených katolících“, a těm je potřeba pomoci, ne je hned s/zpražit.

          • Felix napsal:

            Martine, ohledně možností té pomoci si zítra pečlivě přečtěte poštu. A pěkně mezi těmi pár řádky, jak se to dělalo u Rudého práva.

          • David Hibsch napsal:

            M.krabec: Hezké, ale nějak mě to nepřesvědčuje. Chápu, že pomoc v nouzí nehledí na přesvědčení lidí (konfesi) a neděláme žádné „kádrové profily“. Jenže pomoc v nouzi má také své roviny. Pomoc znamená přát nejvyšší dobro svému bližnímu, přičemž krom hmotné nouze (tu může poskytnout kdekdo – když má prachy) jde pak o dobro absolutní, a tím je Bůh, tedy pravá víra. Neumím si představit jak by něco takového mohl nabídnou pomýlený protestant. Sami víme, že nakonec většinou bludy převáží v jakémkoliv tzv. ekumenické společenství…inu proto, že jsou holt chytlavé (jsou to lidské věci – šimrání v uších). Právě proto jsem vždy bral Lazariány s velikou rezervou a u tohoto jsem také nucen zůstat, zatím.

            M. Čejka: Martine, nemyslím si, že jsem přísný (jak jsi to z toho vyčetl). Už to, že tato jihočeská pobočka cosi takového chystá, je velký úspěch, ať již tedy osobně jsou ti lidé v jakékoliv pozici katolické víry a poznání.Přesto bych jednou skutečně chtěl zažít tradičně-katolické rytířství, protože NOM novotvary rytířství jsou prostě mimo mísu. Jde jen o hru, pozlátko, falešnou noblesu, elitářství,podnikání a tím pádem také o styky s podivnými ekonomickými elitáři (zástěráři). Vím co říkám.

          • Maftík napsal:

            Miroslav:
            „Řád jedná ekumenicky v duchu zásady, že jednota činů vede k úplné jednotě víry.“

            To je zajímavá zásada a jeví se na první pohled určitě sympaticky. Ale zeptal bych se, jak a kdy vznikla, kdo ji „vymyslel“ a jak se k ní staví katolická tradice …

            David:
            „Sami víme, že nakonec většinou bludy převáží v jakémkoliv tzv. ekumenické společenství…inu proto, že jsou holt chytlavé (jsou to lidské věci – šimrání v uších).“

            Možná je to detail, ale opravdu ne každý blud je šimrání v uších. Např. kalvínská predestinace mě osobně v uších nešimrá v žádném případě.

          • miroslav krabec napsal:

            davide to jsou citáty z jejich ústavy

          • Aha, Davide, tak to jsem to špatně pochopil. Já myslel, že máš n mysli konkrétní lidi, nikoli „řád“. V tom s tebou samozřejmě souhlasím.

          • jjstodola napsal:

            Podle ústavy je to řád ekumenicky otevřený infiltraci neekumenicky smýšlejícími živly.

          • David Hibsch napsal:

            M:Krabec: Aha tak to jsem nepochopil, že jde o citát. Mylně jsme se domníval, že jde o tvé osobní přesvědčení, což mě, přiznávám, poněkud šokovalo…známe se. 🙂

          • David Hibsch napsal:

            Maftík: Jakube proč by nešimrala nauka o predestinaci v uších? Víš jak to musí být povznášejí, když jsi zbohatl na provozu „bordelu“ a teď ti někdo vysvětlí, že toto zbohatnutí je vlastně důsledek Božího vyvolení a projevem Božího požehnání, neb jsi predestinován ke spáse. To je lepší než si šlehnout herák 🙂

          • David z Brad napsal:

            Zdravím Vás Davide. Domnívám se, že i katolík se pozná podle skutků. Nedá se to však tvrdit o skupince zmiňovaného pana Vankeho. Katolíci dle své věrouky nejsou sektou. Bohužel orleánští lazariáni se tak zatím nechovají. Mimochodem nebyl jste v minulém století kapucínem ?

  4. lukáš krutský napsal:

    To teda je.Jako myslím truhlík.

  5. Felix napsal:

    „Maftík napsal:
    Leden 27, 2011 v 12:34 am
    Miroslav:
    „Řád jedná ekumenicky v duchu zásady, že jednota činů vede k úplné jednotě víry.““
    Perversní, tedy obrácené či zvrácené pojetí spíše připomínající blázna než rozumného člověka. U rozumného člověka myšlenka předchází čin, u blázna čin myšlenku.

    • Felix napsal:

      Je jisté toto: Zásada, že „jednota činů vede k úplné jednotě víry“ je výplod chorého mozku, který patří na psychiatrii. Ovšem mnozí hloupí ji nechápou a jen papouškují – ti patří na sociálku.

      • Felix napsal:

        Ano, platí opak: úplná jednota víry vede k jednotě činů.

        • Hamish napsal:

          Nepřestanu obdivovat, jak Felix dokáže své ucelené myšlenky interpretovat klidně ve třech reakcích na sebe sama.
          Zuper!

          • Felix napsal:

            No já jsem to pořád zlepšoval. A na Vás je najít nejvyššího představeného, který tomu věří. Já Vám zase na oplátku slibují, že stane-li se z toho záležitost uctivosti a ne jasného rozumu, pak budu muset najít v definicích nemocí slovutné Světové zdravotnické organizace, jejíž světový den některého dne církev jistě slaví, že k došlo v této obůlasti k předefinování pomatenosti a že nadále je to už zcela normální.

          • Hamish napsal:

            Já prostě nechápu, proč se tu s tím, s prominutím hovnem tolik mažete.
            Dnešní Lazariáni jsou synkretický hnus, jemuž by katolík snad neměl věnovat víc pozornosti, než kupříkladu sektě husitské.
            To, že jim tam rozvedený filosof bude přednášet filosofii, považuji už je za třešničku na dortu.
            Maftíkem avizované překvápko pak bude asi hezká zelená dekorace pod krk pro tohoto pána.

      • cinicius napsal:

        Připomíná mi to Chestertona. Kdysi napsal něco ve smyslu: „Dva lidé bydlící v jednom bytě se snadno mohou domluvit, že si pořídí kočku. Ale jestliže ji jeden chce, protože má rád zvířata, a druhý, protože miluje pohled na kruté zacházení s ptáčky, jejich shoda jim pravděpodobně nevydrží dlouho.“

  6. Felix napsal:

    Né, né, né, pane Pospíšile, prosím Vás, rychle vymažte ty všechny poznámky o pomatenosti, není to pomatené, je to normální, úplně normální, právě přišla zpráva z VISu o LAUNCH OF INITIATIVE TO UNITE BELIEVERS AND NON-BELIEVERS. Všechno vymazat!

  7. Felix napsal:

    Hledám přítelkyni k ekumenickým diskusím.
    Došla mi nabídka:
    „Evangelický pastor Hans-Gerd Spörkel (54 let) působí již 26 roků v obci Rees-Haldern (ve spolkové zemi Severní Porýní-Vestfálsko). Začal brát hormony, nechal si odstranit vousy, též se maluje se a nosí ženské šaty. Protože se nemůže identifikovat se svým tělem muže. Dotyčný je ženatý, žije odděleně od své ženy, ale chce se starat o své děti. Když poprvé předstoupil před obec svých věřících ve své ženské podobě, dostalo se mu dlouhotrvajícího potlesku. Nechává se ale stále oslovovat „pane faráři“.“
    Zn.: Týden jednoty mi nestačí.

    • cinicius napsal:

      Felixi, Felixi, já tě začnu mazat…

      • Felix napsal:

        Tak mi najděte ekumenickou přítelkyni a pak si už dělejte co chcete. Vždyť Vy ten týden jednoty berete už skoro jako slavnostní nešpory za počatý život – na jednu noc a celý rok je vystaráno. Nakonec, s nešporami si dělejte co chcete, ale kdyby to tak byl aspoň měsíc jednoty …

      • David Hibsch napsal:

        A proč? To byla docela trefná poznámka o tom či té farářo-farářce….ale alespoň názorně vidíme jak krásné a „vzrušivé“ může být to ekumenické hledání jednoty po II. vatikánském koncilu. 🙂

Zanechat Odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit / Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit / Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit / Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit / Změnit )

Připojování k %s

%d bloggers like this: