Rozhovor s Michalem Semínem

Doporučuji rozhovor s Michalem Semínem pro stránky Vendée.cz.

Ignác Pospíšil

K diskusím níže:

Duše a hvězdy poskytují na svých stránkách prostor k pokud možno svobodné a otevřené diskusi nad články a příspěvky, které čtenářům předkládají. Nemohou ovšem ručit za správnost diskuzních příspěvků, které také pochopitelně nemusí vyjadřovat názory redakce. Příspěvky obsahující nemístné vulgarity nebo urážky budou mazány, nicméně berte na vědomí, že diskuse má takový objem, že správci ji často nestíhají pročíst celou.

8 Responses to Rozhovor s Michalem Semínem

  1. Jednání Řím - FSSPX píše:

    „Vendée: Mimochodem, co si myslíš o rozhovorech Řím – FSSPX a co od nich případně očekáváš?

    Michal: Očekávám od nich jen jediné – svědectví o věrnosti katolické víře ze strany FSSPX.“

    Představitelé FSSPX tedy vyjádří věrnost katolické víře (v jejich pojetí – např. předpokládám, že dojde i na otázku Tradice (apoštolské, církevní…).

    Ale to přece není hlavní důvod rozhovoru!

    K čemu došlo: Sv. otec sňal exkominukaci. (ponechme stranou různé soukromé právní názory o její platnosti a účinnosti, nicméně už neexistuje.

    Řím vyjadřuje – není zde plná jednota.

    Cílem je zřejmě jistá „regularizace“ FSSPX v rámci katolické církve. Po stránce věroučné, právní, pastorační…

    Tedy? Personální prelatura? Apoštolská administratura?

    To by se mělo očekávat od jednání FSSPX – Řím.

    Vyjádření věrnosti katolické víře by měla být samozřejmost. Ale to je jen začátek!

    Pax
    Jan

    • Hamish píše:

      Názory na její platnost stranou nelze ponechat.
      Svatý otec jen zahrál divadýlko snímání něčeho, co nikdy nebylo. Opakujte si kolikrát chcete svou (a Vatikánskou lež), pravdou se nestane.
      Svatý Tomáš to píše hezky. Na exkomunikace se neomylnost nevztahuje a právě v nich se představitelé Církve dost často mýlí.

      Nevím, jak jste přišel na své fantaskní závěry. Cílem není nějaká teploučká prelaturka, červené kloboučky. Cílem je svědectví věrnosti katolické Nauce, cílem je návrat Vatikánu ke katolické víře.
      Vyjádření věrnosti katolické nauce je první a poslední, o co jde.

  2. vonrammstein píše:

    Vynikající a velmi podnětný rozhovor. Děkuji, Michale, za důležitý opěrný bod.

  3. Arkadius Klement píše:

    Zaujal mne především názor na beatifikaci Jana Pavla II. Podle mne pan Semín tuto problematiku vysvětlil vyváženěji, srozumitelněji a tím také přesvědčivěji než Dr. Zahradník.
    Otázka vztahu poslušnosti a víry je podle mne složitější. Ctnost víry nemůžeme stavět proti ctnosti poslušnosti a naopak. Pravá poslušnost vychází z víry a vede k víře. Je třeba také zohlednit víru nejen jako obsah víry, ale i víru subjektivní (quae creditur i qua creditur). Poslucháme autority ustanovené Bohem právě z ohledu na víru, že je to Boží vůle. Vyjímka je pouze tehdy, když z ohledu na zachování víry neposloucháme, neboť by šlo o těžký hřích. Čili ctnost poslušnosti je zachovaná – posloucháme Boha i když ne autoritu jím ustanovenou. Ale to je pouze pokud ve vyjímečném případě když ty dva akty poslušnosti jdou proti sobě. Ocenit, kdy nastává takový případ není vždy jednoduché, jde o soud vlastního svědomí, které však musí bát správně formováno.

Zanechat odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

Logo WordPress.com

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit /  Změnit )

Google photo

Komentujete pomocí vašeho Google účtu. Odhlásit /  Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit /  Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit /  Změnit )

Připojování k %s

%d blogerům se to líbí: