David Wilkerson obětí autonehody

David Wilkerson (79), slavný kazatel a spisovatel letničního hnutí a zakladatel newyorkského Times Square Church, zahynul včera v Texasu poté, co se jeho vůz na mostě čelně střetl s kamionem.

Wilkersona celosvětově proslavila jeho literární činnost a práce mezi problémovou mládeží New Yorku, jejíž začátky popsal ve své knize Dýka a kříž (vyšlo i česky).

Ignác Pospíšil

K diskusím níže:

Duše a hvězdy poskytují na svých stránkách prostor k pokud možno svobodné a otevřené diskusi nad články a příspěvky, které čtenářům předkládají. Nemohou ovšem ručit za správnost diskuzních příspěvků, které také pochopitelně nemusí vyjadřovat názory redakce. Příspěvky obsahující nemístné vulgarity nebo urážky budou mazány, nicméně berte na vědomí, že diskuse má takový objem, že správci ji často nestíhají pročíst celou.

Komentáře pozastaveny, zvrhly se v něco, co jen stěží může přinést něco dobrého…

Reklamy

57 Responses to David Wilkerson obětí autonehody

  1. :) napsal:

    Takže toho blízkého konce světa, který tak hlásal jako podobní heretici, se nedočkal… Budiž mu Pán Bůh milostiv!

  2. Hamish napsal:

    V takových letech lézt za volant, to je nejen o život vlastní, ale i druhých.
    Neměl rozum a soudnost. Takhle už se nejspíš smaží v pekle.

    • Anton napsal:

      O pekle snad rozhodne jiná instance, ne ? Ale jinak souhlasím.., v 80 za volantem??

      • Hamish napsal:

        Nepochybně už rozhodla, ale domnívám se, že na případ tohoto zatvrzelého bludaře se dá použít případ jiného stejně zatvrzelého kacíře.
        http://dielnasj.blogspot.com/2011/03/koniec-doktora-martina-este-raz-jozef.html

          • Hamish napsal:

            Ano, extraordinerni cesty jsou stale extraordinernimi cestami.
            Deji se vzacne.
            Mate nejake takove poznatky jeste o nekom jinem?

          • Přitom tato žena žila v nepravostech, zatímco Wilkerson žil v nevědomosti, ale vykonal mnohem více dobra, než mnozí platně pokřtění katolíci, kteří chodili k přijímání a byli před smrtí zaopatřeni a po ní církevně pohřbeni.

            A co je podstatné, liberální evangelící na Signálech s ním opovrhovali a nenáviděli ho, podobně jako „liberální katolíci“ pravé katolické kněze a věřící.

          • Hamish napsal:

            Tělesné hříchy (nepravost – smilstvo, cizoložství) jsou vždycky „lehčí“ (i když jsou samozřejmě těžké), než hříchy proti víře.
            Wilkerson žil v nevědomosti 🙂
            To jako myslíte vážně, nebo mne máte za vola?
            Za celý svůj dlouhý život neslyšel o Katolické Církvi, protože žil asi na Marsu.
            Dobrý.
            Nepopírám, že mnozí heresiarchové mu jeho život v bludech ulehčovali, když se posledních čtyřicet let snaží ostatní přesvědčit, že obrácení se ke Katolické Církvi za života je podmínkou spásy, ale to ho jaksi moc neomlouvá. Člověk se má ve víře vzdělávat a jen duševně nemocný si může myslet, že spásy lze dosáhnout skrze nějakou směšnou protestantskou sektu. I když, ano, to je ostatně možné. Že byl duševně nemocný, a proto setrvával v prostředí Církvi nepřátelském.

          • Hamish napsal:

            „že obrácení se ke Katolické Církvi za života je podmínkou spásy,“

            NENÍ podmínkou spásy.
            Jsem to ale truhlík 🙂

          • Hamish: Vy si myslíte, že vědomí, že existuje katolická církev, je dostačující k tomu, abyste pochopil, že ona je ta pravá?

            A dále, soudíte, že to, co je v pokoncilním katechismu, jsou zřejmé bludy?

          • Hamish napsal:

            Samozrejme, jsem prece katolik, tak nevim, proc bych se nemel ridit katolickou naukou.
            Smajlik to pise hezky, zkuste o tom premyslet.

        • jjs napsal:

          Ten článek je kravina.

      • Pius napsal:

        Hamish mu peklo jistě nepřeje, jen konstatuje, snad i pro varování nám všem. Každý z nás tam má připravené místo.

        • Pavel napsal:

          A já myslel, že Bůh už od počátku všem lidem připravil místo v nebi. Že se lidé toho místa dokážou i zříct, to už je věc jiná.

          Mimochodem, Vy jste jansenista?

          • Hamish napsal:

            Mimochodem, jansenista se pozná podle toho, že předpokládá satanášem připravené místečko pro každého z nás v jeho říši?
            No neke!
            Takovou schopnost bych chtěl mít taky.

    • Janek napsal:

      To Hamish: Mt 7, 2

      • Hamish napsal:

        Samozrejme. Nic jineho ani necekam.
        Bozi milosti jsem to co jsem.
        Ja však za bludy souzen nebudu. Mám sve hrichy a je jich dost. Hrich hereze k nim však nepatri. A hereze je hrich smrtelny.

        • Dopustil se pastor Wilkerson hereze skutečně VĚDOMĚ A DOBROVOLNĚ?

          • Hamish napsal:

            Jistě. Každý člověk má svobodnou vůli a věřím, že tento pán nebyl dementní, nebo děcko, takže měl v užívání i rozum.

          • Advocatus diaboli napsal:

            Škoda, že nežil u nás v Čechách. Třeba by si přečetl Halíkovo „Co je bez chvění, není pevné“, začal by mít o své falešné letniční víře pochybnosti, pak by se od internetových apoštolů tradice dozvěděl, že si má přečíst Tomáškův katechismus a navštívit salonek, aby s PTS probral případné nejasnosti a domluvil svůj přestup do církve svaté. Mohl z něho být věrný syn katolické církve, po jeho autonehodě by mu zajisté někdo získal plnomocné odpustky a dnes se již mohl těšit v nebi radosti se všemi pravými svatými (ta hrůza, co nás zítra čeká – taková urážka Pána Boha -:( …, zítra si poprvé navléknu žínici, kterou jsem si pořídil v GB, abych přinesl alespoň skrovné zadostiučinění za tu ohavnost). Je mi toho Wilkersona líto, kdyby se místo těch zbytečných aktivit mezi grázly raději věnoval studiu Nauky… pak jim byl užitečnější.

          • Hamish napsal:

            Cveku, Cveku. Popijet tvrdy alkohol v parnem dni muze mit presne takove nasledky, ktere jste prave predvedl.
            Smutne:(

          • Advocatus diaboli napsal:

            Pane Hamishi, nevím, kdo je Cvek (je to vaše osobní varianta „cvoka“?) a nevím, co je smutné na mém příspěvku, prostě je mi toho Wilkersona líto a říkám si, že je škoda, že nežil u nás, třebas by se dnes nesmažil v pekle. Ale co Bůh činí, dobře činí… Pan Wilkerson byl asi zvláště zatvrzelý. Milost mu nechyběla a Pán Bůh čekal dost dlouho, zda se obrátí a uvěří Nauce… Neobrátil, neuvěřil, naboural, zaplakal, smaží se. „Dokud je to ještě možné, navštivme Krista, pečujme o Krista, krmme a šaťme Krista, nabídněme Kristu pohostinnost ve svých příbytcích, uctívejme Krista.“ (sv. Řehoř Naziánský, Orationes, 14, 40 in PG 35,909bc).

          • Hamish napsal:

            Milý pane Cveku (vím, že lhát vám nečiní potíže, takže budu raději věřit stylu vašeho příspěvku, než vašim ujišťováním), smutná je každá demagogie. Smutné je každé zesměšňování pravé zbožnosti druhých, jejich snahy přivést bloudící na správnou cestu.
            Je mi vás trochu líto, jak už jsem psal jinde. Jste sám a nikdo se s vámi nechce bavit. Čím to asi bude?
            Pro vaše dobro upozorňuji, že na řečnické otázky odpovídá pouze hlupák. To jen pro sichr…

          • Advocatus diaboli napsal:

            Pane Hamishi, nemám tu čest či smůlu znát pana Cveka, ale z vašich poznámek se zdá, že jde o velkého chudáka. Jen jestli nepřeháníte, srovnám-li střízlivé příspěvky ostatních diskutujících s vašimi exaltovanými výkřiky, říkám si, zda se za nickem Hamish neskrývá nějaká načepýřená stará panna. Ale mohu se mýlit, nemám odhad na lidi.

          • JJJ napsal:

            proč myslíte, že načepýřená stará panna? Ne, nejedná se o pannu, ale o panice. Vy si snad myslíte, že staří panici nemají naprosto stejné vrtochy jako staré panny????

          • Hamish napsal:

            Tak tedy konečně.
            Zřejmě byste si měl přečíst svou první reakci. Pokud toto není ukázkovým případem exaltovaného výkřiku, moje textíky jimi už tuplem nebudou.
            Panic ani panna opravdu nejsem.
            Bohužel

    • cinicius napsal:

      Myslím, že podobné spekulace jsou zbytečné a nevkusné. Navíc, nepletu-li se, zatímco Luther byl odpadlík, Wilkerson se snažil žít to, v čem byl vychován. To jsou podstatně rozdílné pozice, takže bych je nesrovnával.

      • Hamish napsal:

        Jasne, ale extra Ecclesiam nulla salus tak nejak plati i pro zemreleho stareho pana.
        Nebyl odpadlikem, to mas pravdu. Byl však tezky a zatvrzely heretik. To samo o sobe staci.

        • Katechismus katolické církve říká jasně, že spasen může být ten, kdo BEZ VLASTNÍHO ZAVINĚNÍ nepoznal pravou víru. Pastor David Wilkerson nežil v katolickém prostředí a nejsem si vědom, že by kydal hnůj na katolíky, jako někteří jiní protestantští pastoři.

          Kdo si je jistý jeho zatracením, pro toho platí „nesuďte, abyste nebyli souzeni“.

          • Hamish napsal:

            Opět. Čtěte, prosím, pořádně.
            Katechismus uvádí „může“, nikoli „musí, bude, jistě“.
            Možná bude, ale opravdu jen možná. Rád se budu mýlit, ale pravděpodobnější je, že mám pravdu.
            Nejsem si vědom, že by kydání jakéhosi hnoje na katolíky bylo podmínkou věčného zavržení. Ono úplně stačí odpoírat pravdě.
            Nežil v katolickém prostředí 🙂 Vy jste vtipálek.

          • :) napsal:

            1) Katechismus katolické církve není neomylný.
            2) Tento názor o tzv. nepřekonatelné či nezaviněné nevědomosti je novota. Marně byste ho hledal u pravověrných katolíků někdy před začátkem 20. století. Naopak! Najdete spousty a spousty textů o tom, že něco takového jako nezaviněná nevědomost se nevyskytuje. Je to čirá spekulace, která nemá opodstatnění a je navíc škodlivá. Bohužel se k ní hlásí i někteří z řad FSSPX, snad i sám Mons. Lefebvre, když mluví o tom, že mohou být spaseni lidé v jiných náboženstvích. Tradiční církevní názor vždy pravil, že ten, kdo žije mravně podle svého svědomí, tomu jistě dá Pán pravou víru poznat! A to buď skrze lidi (např. misionáře) nebo kdyby to nebylo možné, tak mu pošle třeba anděla (tak např. sv. Tomáš Akvinský). Viz Kornelius ve Skutcích nebo ten člověk, co čte Izaiáše a je k němu poslán Filip. Potom, co ho pokřtí, tak ho Duch vezme pryč.

          • :) napsal:

            Tedy abych to shrnul. Ti, kteří skutečně umírají bez poznání pravé víry, které bylo nezaviněné (např. žili na odlehlých místech, kam se evangelium nedostalo), ti jsou zavrženi pro jiné těžké hříchy, které páchali proti svému svědomí. Pakliže takové hříchy nepáchali, pak je Bůh nenechá takto umřít, ale pravá víra se k nim dostane. Třeba i mimořádnou cestou. Je možné, že Wilkirson před smrtí vzbudil dokonalou lítost a je spasen. Třeba mu tu dokonalou lítost mohla vyprosit Matka Boží jako té ženě, o níž mluví sv. Alfons. To nikdo z nás nemůže vědět. Minimálně byl pokřtěn, takže tenhle problém odpadá.

    • Froggy napsal:

      To snad nemyslíte vážně. Co takhle se upřímně prosit Pána za milosrdenství pro zemřelého? Když se umírající sami nevloží do náruže Krista, pak jsme tu my, Církev svatá, abychom mu milosrdenství Boží vyprosili. Bez ohledu na to, zemře-li, biskup, obyčejný věřící, heretik, bezbožník, prostitutka nebo vrah!

      • Pius napsal:

        Hamish mu peklo jistě nepřeje, jen konstatuje. On přece nepsal: „Chci, aby se smažil v pekle.“ nebo „Ať se smaží v pekle!“
        Co takhle číst pořádně?

        Každý z nás tam má připravené místo a jen milostí Boží můžeme uniknout, dokud je čas.

      • Hamish napsal:

        Slaměný panák. Opět.
        Víte, jak to říkal svatý farář Arský – „Strom zůstane ležet tam, kam padne“. Obdobně se dá říci, že jak kdo žije, tak také zemře.
        Buďte si jistý, že to vážně myslím a na rozdíl od vás a vám podobným impotentnům, kteří se hrozí vypustit z úst slova jako „peklo, věčné zavržení a heretik“, já touto fóbií netrpím.
        Přeji mu Boží milosrdenství, jako ostatně každému hříšníkovi. Ovšem na stranu druhou nelze nevidět, že setrvával zatvrzele v těžkém hříchu až do smrti. A jak dobře víte, lidé umírající v těžkém hříchu se odebírají do pekel.
        Je tedy daleko pravděpodobnější, že se tento zatvrzelý kacíř smaží v pekle, než že užívá ohně očistcového.
        Přečtěte si Věčný pekelný žalář a ty skrupule vás přejdou.

      • Tvrzení, že se Wilkerson smaží v pekle, je, podle mého názoru, ze stejného soudku, jako že Jan Pavel II. či Chiara Lubich zamířili rovnou do nebe.

        • Hamish napsal:

          Reakce výše patří samozřejmě sem. Na mobilu je tato diskuse poněkud nepřehledná.

          Nejsvětější římská církev pevně věří, vyznává a hlásá, že nikdo z těch, kdo jsou mimo katolickou církev, nejen pohané, ale také židé, heretici a schismatici (schisma: svévolné rozdělení jednoty církve), se nikdy nemohou podílet na věčném životě, ale půjdou do věčného ohně, ‚připraveného ďáblu a jeho andělům‘ (Mt 25,41), pokud se k ní před smrtí nepřipojí; a že jednota jejího církevního těla je tak důležitá, že pouze ti, kteří jsou uvnitř této jednoty, mohou mít prospěch ze svátostí církve pro spásu, a že jenom oni mohou obdržet věčnou odměnu za své posty, almužny a další skutky křesťanské zbožnosti a povinnosti křesťanského bojovníka. Nikdo, ať je jeho dobročinnost jakkoli velká, nikdo, dokonce ani když prolije krev kvůli Kristovu jménu, nemůže být spasen, pokud nežije v lůně katolické církve a jednotě s ní.

          Za povšimnutí stojí, hardcore vyjádření Matky o tom, že ani protestantští a schizmatičtí „mučedníci“ nemohou počítat se spásou, pokud se před smrtí nestanou katolíky. Což je silná káva pro každého modernistu, proto se snaží toto dogma různě mírnit a měnit, aby bylo v souladu s jejich pomrveným uvažovaním a chápaním Božího milosrdenství. Bůh je milosrdný. Nenechá nás chcípat v našich hříších, ale milostivě nám dává svátosti skrze Svou Církev. Pokud na tuto nabídku Boží kálí, těžko může s pozdějším milosrdenstvím počítat.
          Církev existuje, je poznatelná (ač, jak jsem už zmiňoval, mnozí pastýři tento obraz vědomě temní), nikdo není omluven z toho, že se o svou spásu dostatečně nestará. To je první a poslední starost každého člověka. A Bůh navštěvuje každého s nabídkou. Jinak by nebyl spravedlivý.

          • Co jsem četl učení církve, mám důvod věřit, že Wilkerson MŮŽE (rozhodně nemusí, stejně jako tuto jistotu neměli protestanté, kteří položili život v boji za křesťanskou Evropu) dojít spasení.

          • Hamish napsal:

            Jistě. Ostatně i Hitler MŮŽE dojít spasení. Wojtyla dokonce v jedné své knize tvrdí, že i satan nakonec dojde spasení.
            A co jako?
            Celou dobu tu operuji s logickými předpoklady. Moji oponenti operují se slaměnými panáky a svými citečky.
            Co jsem se snažil říci je, že pravděpodobnost umístění duše zemřelého heretika do pekla je vyšší, než umístění jeho duše do očistce. Pokud použiji informace, které mám.
            Druhá strana používá informace, které nemá a ani mít nemůže, pouze předpokládá něco, co je, vzhledem k celoživotním názorům a postojům zmiňovaného kacíře, natolik nepravděpodobné, že zastávat to může jen člověk nemající v užívání rozum. Tedy člověk řídící se city, falešným sentimentem, atd.
            Toť vše.

        • Do nebe je možné napsal:

          jít po smrti ROVNOU. Očistec být nemusí, nebo může být velmi mírný. Ale je třeba CHTÍT. Milost si vyprosit, zasvětit se Nejsvětějšímu a Neposkrvrněnému Srdci atd.

          Co na to sv. Terezie z Lisieux?

          http://www.magnificat.sk/?s=ter%C3%A9zia&x=21&y=11

          Pax

          Jan

          • Hamish napsal:

            Milost nelze vyprosit. Buh ji dava naprosto svobodne.
            Souhlasim, ze do nebe lze jit rovnou (jisty cisterciak si to však nemysli :), ale deje se tak ve vyjimecnych pripadech, minimum lidi umira zcela bez hrichu. Pokud vubec nekdo.

          • Milost lze vyprosit napsal:

            Milost lze vyprosit.

            Například Tridentský koncil učí, pokud se nemýlím:),že čistotu – zde ve smyslu celibát – lze u povolaných ke kněžství vyprosit! (proti tvrzení, že někdo je povolán ke kněžství a přitom je nutné, aby se oženil, protože v jeho silách není zachovat zdrženlivost. (podle theol. komentářů.)

            Ano – existuje gratia gratis data, ale jsou snad milosti, které vyprosit lze(????)

            Pax
            Jan
            (jsem mezi katolíky?:)

          • Tady nejde o to, že by to nešlo, tady jde o to, že nesouhlasím s tím, jak v tom měli někteří lidé jasno.

          • :) napsal:

            To s tou milostí není pravda. Bůh dává naprosto svobodně všechno a přesto mluvíme o tom, že u něj lze něco vyprosit. Stejně jako když někoho prosíte o almužnu, tak si ji „vyprosíte“, ač vám ji ten člověk dal svobodně. Vyprosit není totéž, co vynutit. A kromě toho tzv. Sorbonnská škola, jejíž učení hájí v této věci např. sv. Alfons praví, že těžší dobré skutky a odpírání větším pokušením je třeba mimořádné milosti, ovšem tuto milost dostane v čase zkoušky ten, kdo o ni prosí nebo dříve prosil. To, jak se zdá, zastával i sv. Augustin. Jansenisti to pak právě vzali za špatný konec, když zapomněli na to, že člověk si právě tuto milost může vyprosit.

          • Hamish napsal:

            Milost nelze vyprosit. Zrejme by nebylo od veci otevrit skripta dogmatiky.

          • Hamish napsal:

            To přirovnání s almužnou dost kulhá, viďte?
            Pokud někoho prosím o almužnu, tento je mou prosbou logicky ovlivněn.
            Svobodné rozhodování předpokládá co?
            Bůh dává milost komu chce. Prosícímu i neprosícímu. Prosící ji neodstane proto, že prosí, ale proto, že je pro něj vhodná. Dost často také nedostane to, oč prosí, ale to, co je pro jeho dobro. A to, oč člověk prosí, často pro jeho dobro není. Nezná totiž všechny souvislosti.

          • Hamish napsal:

            Jistě, Kristus Pán říká, že o cokoli budeme prosit, to dostanem.
            Doporučil bych P.T. diskutérstvu prosit třeba o výhru v Sazce. Uvidíme, kdo si ji vyprosí.

  3. O Davidu W. napsal:

    V tomto prostředí dopadne diskuse o Wilkersonovi vždy takto: byl to halt protestant.

    Nelze tvrdit, že se nemýlil:), ale co udělal – bona fide – pro dobro lidí na okraji – klobouk dolů.

    Jinak. V tomto věku občas svírá pevně volant i katolický biskup. Možná i nejeden:))))

    Pax
    Jan

  4. BERAN napsal:

    Chápu tuhle diskusi jako hledání odpovědi na pár otázek, z nichž jedna je nesmyslná.

    1/ Lze něco říci o tom, že se David Wilkerson dočká spásy?

    2/ Použil Bůh Davida Wilkersona pro svůj plán?

    3/ Osvědčoval David Wilkerson vůli k dobrému/zlému? Hodně? Kdy a jak?

    Zdravím!

    • Re: Beran napsal:

      1. Ne. To nevíme. Bylo by to fajn. Modleme se za jeho duši.
      2. Věřím že ano. Po ovoci lze poznat. Když šel mezi kluky v Bronxu, kde šlo o bouchačky, nože, heroin, hard-sex a mnohé přivedl k obrácení nejen ke Kristu, ale k ne-zločinnému životu, lze říci, že s ním byl Bůh. (možná, že tady by mohli dát svědectví kněží zcela katoličtí:), kteří jsou např. vězeňskými kaplany.:)
      3. Vůli k dobrému osvědčoval. Možná, že více, než mnohý z nás. Mě samotného nevyjímaje:)))))

      ….

      A chtěl bych být u toho, až mu na tu jeho pověstnou trubku zahraje sv. František z Assisi u posledního soudu nějakej cool spirituál. A až bude rohatej žalobníček zvoneček něco namítat (Adresa Peklo(čp. 666), ať mu daj bejsbolkou ti kluci, co díky Wilkimu nebyli zastřeleni, či se nepředávkovali na xyz´th Avenue.

      Pax

      Jan

  5. Dawid Wilkerson- Boži člověk napsal:

    Dawid Wilkerson, byl pro mbně vzorem, hrdina, člověk Boži, co žil virou v dobro a konal i dobre skutky, skrze něj mnohe přivedl ke spase a změně života. Dawid nezemřel, ale žije v domě svého Otce v nebi, to znamena, je tam v kralovstvi nebeskem.
    Luda

  6. Václav napsal:

    Odpočinutí věčné dej mu ó Pane a světlo věčné ať mu svítí. Ať odpočívá ve svatém pokoji. Amen.

%d bloggers like this: