Petr Jurčík: Spor Kmentová – David je záležitost pro psychiatra

Podařilo se mi získat od Petra Jurčíka, předsedy Mladých křesťanských demokratů, vyjádření pro Duše a hvězdy ke sporu Lucie Kmentové a Václava Davida a s ním souvisejícím požadavkem Lucie Kmentové na vyloučení Václava Davida z KDU-ČSL. Podle něj by se tato záležitost neměla řešit ve stranických orgánech, ale v psychiatrické ordinaci.

Ignác Pospíšil

Text rozhovoru:

Pane předsedo, co říkáte na fakt, že Lucie Kmentová navrhuje vyloučení Václava Davida z KDU-ČSL?

Nejsem nijak detailně obeznámen se situací, návrh jsem neviděl, ale pokud vím, stanovy zmiňují několik důvodů pro vyloučení člena ze strany. A mě osobně nenapadá žádný relevantní.

Nemohlo by být relevantním důvodem „soustavné poškozování pověsti KDU-ČSL“, kterého se podle některých členů strany měl dopustit svými články a vyjádřeními o Lucce Kmentové?

Kdykoliv mi byl položen dotaz na toto téma ze strany jiných tazatelů, nechtěl jsem k němu zaujímat stanovisko, protože mi celý konflikt mezi těmito dvěmi osobami přišel nepochopitelný. Nikdy jsem nedokázal pochopit, proč si ti dva prostě nedokážou sednout nad sklenku vína a v klidu si promluvit. Proč je potřeba to takto zbytečně hnát a hrotit? To já osobně nikdy nepochopím.

Považoval byste za problém z hlediska vztahů mezi MKD a KDU-ČSL, pokud by návrhu slečny Kmentové bylo vyhověno? Pan David je, pokud vím, funkcionářem MKD…

Toto není spor mezi MKD a KDU-ČSL. Nicméně si myslím, že není řešením někoho vylučovat za jeho názory. V MKD jsem se setkal několikrát s aktivitami, které hraničily s poškozováním jména MKD, a nikdy by mě nenapadlo navrhovat vyloučení daných jedinců. Myslím si, že celý spor je spíš v osobní rovině a neměl by se v žádném případě přelévat na stranickou půdu. Toto není spor k řešení pro orgány KDU-ČSL, ale spíš pro psychiatrickou léčebnu.

Co si myslíte o vyjádření Lucie Kmentové, že by čeští biskupové zasloužili profackovat? Není to mnohem zásadnější poškození pověsti KDU-ČSL, než osobní hašteření a pomluvy?

Jak jsem se už jednou vyjádřil, nepovažuji je za šťastné. Fakt už mne nebaví ten spor a věci okolo řešit. Je to spíš záležitost pro psychiatra.

Děkuji za rozhovor.

 

One Response to Petr Jurčík: Spor Kmentová – David je záležitost pro psychiatra

  1. Plně souhlasím názorem Petra Jurčíka a jsem pro psychologické a psychiatrické vyšetření mé osoby i Lucie Kmentové. Pro méně znalé bych připomenul, že psychologie je věda humanitní,vycházející z filosofie a psychiatrie věda lékařská. V první jmenované mám sám odborné vzdělání. Je skutečně na čase posoudit, zda je Lucie Kmentová duševně způsobilá pokračovat ve své práci pro předsednictvo strany. Podle mého názoru k tomu nikdy způsobilá nebyla.

    Václav Š. David, místopředseda OV KDU-ČSL Mladá Boleslav a předseda revizní komise MKD

Zanechat Odpověď

