Čeští socialističtí pseudokatolíci chtějí 18. února protestovat proti dle jejich názoru příliš pravicovému a konzervativnímu vystupování arcibiskupa Duky. Sečtou mu jeho dobré vztahy s Klausem i církevní schválení pro RC Monitor. Další podrobnosti o jejich idejích a plánech naleznete v tomto článku na Deníku Referendum, pod ním pak můžete číst příspěvky jejich fandů v čele s odpadlým knězem Štampachem. Co dodat? Snad jen to, že statečně a hrdě naplánovat demonstraci před palácem někoho přesně na chvíli, kdy víme, že dotyčný bude téměř tisíc kilometrů daleko, je nejen hloupé, ale i zbabělé.
Ignác Pospíšil
Zbabela a vypocitava podpasovka pri snaze ohrat si vlastni polivcicku a zviditelnit se.
Tady nejde ani tak o nějaké ohřívání si něčí polívčičky, důvod k této angažovanosti je zcela prozaický: 18. se dá očekávat, že se do zpravodajství bude muset dostat nějaká zmínka o konzistoři a jak by bez této akce naše veřejnoprávní media zajistila vyvážené zpravodajství?
Jakém článku, prosím?
Pax
Jan
Sorry, zapomenutý odkaz doplněn…
Komentář otce Romualda:
http://www.christnet.cz/magazin/clanek.asp?clanek=3829
O kvalitě diskuzí na ChristNetu nejlépe vypovídá článek Aleše Jirkovského pod titulkem Zrušte diskuzi, zrušte Cloacu maximu, dosažitelný na adrese
http://katolikrevue.ath.cx/archiv/christnet_cloaca_maxima.htm
Komentář otce Romualda ovšem není špatný a vyšel na ChristNetu.cz jako článek, ne v diskusi…
Ona celá rodina Robova dělá kardinálovi advokáty. Kdyby tak radši napsal nějakou kritiku, tomu ale strach nedovolí.
Zřejmě má politická tykadla a očekává příslušné prebendy.
Stav katolické církve po roce 1989 u nás je velmi kritický. Tato petice je jen špičkou ledovce a dokládá zmatek, který panuje v Církvi po dlouhodobém šíření relativismu a modernismu. Tak jako v 16. století, kdy Řím (až do Tridentu) proti reformaci neudělal nic, se u nás stali katolíci malou menšinou a většinovou se stala masa, která měla v hlavách zmatek. Dochází k paradoxu, kdy pokrokově liberální, modernisticky orientovaný klérus, je označován reformní klikou (která např. požaduje společné sv. přijímání i s protestanty) za konzervativní. S nadpisem, který zvolil Ignác Pospíšil, souhlasím.
Víceméně souhlas s nesouhlasem s touto manifestací, ale přeci jen – pokud biskupská konference předloni tak energicky varovala před dluhovou pastí, možná by se měla nějak hlasitěji ozvat také proti pasti chudoby. Rétorika boje proti flákačům z Nečasových úst je poněkud falešná a možná i nebezpečná.
„Když tam budou ustoupíme a když tam nebudou hrrr na ně“ 🙂
Lidi, souvěrci, přijdte v so ve stejnou dobu tj. v 10h před arcibiskupský palác bránit svého pastýře, svou Církev a svou víru!!
Zve Miloš Dostál, milos.dostal@centrum.cz
Já tam budu!
M.D.
Až bude „pastýř“ bránit katolickou Církev a katolickou víru, budu bránit pastýře.
Dokud ale bude pokračovat v jejich rozvracení, budu se za něj „jen“ modlit.
Nemyslím, že kvůli té demonstraci je třeba celkově podporovat biskupa Duku, i když v dílčích věcech ano. Spíše je třeba zaútočit na ty organizátory demonstrace: podporovatele teologie osvobození, stoupenci EU, docela rádi by se připojili k rozvracečským hnutím nastolujícím otázky celibátu apod., nepřátele tradice, politicky levičáky.
Arcibiskup Duka má jistě jako každý právo na své politické názory a je třeba rozlišovat, kdy hovoří jménem svého úřadu a kdy jako občan či teolog. Svolavatelé demonstrace napadají ty, podle mého názoru, lepší Dukovy výroky. Jsou ovšem jiné horší a tak nevidím důvod pro nějakou celkovou podporu arcibiskupa Duky.
Další věcí je si uvědomit, co je posláním církve: učit a křtít všechny národy a starat se o spásu duší. V učení církve je toho mnoho, co takřka z kazatelen není slyšet. Církev se má vyjadřovat k zásadám politického a sociálního uspořádání společnosti a někdy ke křiklavému jejich porušování. Sociální a charitativní aktivity jsou obecně řečeno na místě, ale na druhém, a myslím, že je to spíše věc laiků než aby byli tím příliš zatěžováni kněží (viz ustanovení jáhnů v Skutcích poštolských). Jinak by se církev blížila stavu v Německu a dalších státech, kde se víra a mravy dostávají na vedlejší kolej a na první je sociální působení církve, starost o životní prostředí, práva žen apod.
Souhlas. Nejlepší komentář k problematice.
Máte úplnou pravdu ve svém pojetí Církve. Dukovo pojetí Církve a společenských hodnot je ale církevní nauce mnohem blíž než ono podivně liberální Vlkovo. Nejde mi proto tolik o obranu arc. Duky jako osoby, ale o obranu hodnot, kterých se zastává. A za druhé o zastavení neblahého směru, který chtějí oni demonstrující v Církvi prosadit.
O situaci v německé a rakouské církvi vím dost a děsím se představy, že se totéž pojetí prosadí i u nás…! 😦
Ano, máte pravdu. Gotwald byl jistě menší zločinec, než báťuška Stalin…
Ach jo, když už konečně přestanete s tím „aspoň něco“? Tohle je řeč „ano ano, ne ne“? Jak je Dukovo popírání pekla (nedávno zde propírané) bližší katolické Nauce?
Ani nevíte, jak bych iniciativu rakouských odpadlíků zde uvítal! Už aby to bylo. Konečně by se ti zakuklení schizmatici z řad modernistů odkuklili.
Nemá cenu komentovat… uf:))). Snad jenom – jak se (alespoň dle Vašeho chápání problému) metoda „čím hůř tím líp“ slučuje s katolickou morálkou? Já bych tedy „rakouskou iniciativu“ u nás nechtěl….
Jan
znáte proces kvašení? a co z toho vzejde?
Jene, jaké „čím hůř, tím líp“? Tohle schizma tu stejně latentně je přítomno už delší dobu. Kupříkladu – po zrušení celibátu volal Armbruster (váš bývalý chlebodárce), dnes Orko Vácha a další. Armbruster chtěl dokonce světit ženské.
A takových kněží je tu kvantum.
Takže, co je lepší? Aby dál své bludy a hereze kázali z pozice katolického kněze, který si klidně působí v ofiko strukturách, dostává plat a je váženým členem akademické obce, nebo aby vznikla skupina odpadlíků, jejichž postoje jsou známé předem?
Trochu slaměný panák z vaší strany, protože takto hloupý nejste.
Oni se postupně odkopávat už začínají… Ale celkově jsem spíš skeptický: nápor modernity a nového socialismu bude sílit, až se nakonec prosadí… Jak řekl jeden současný biskup: „Já ještě umřu ve své posteli. Můj nástupce už zemře ve vězení a jeho nástupce umře jako mučedník.“
S tím Dukovým zapřením pekla máte pravdu, ale myslím že to snad byllo před Vánoci, když za ním redakce nějakých světských novin poslala nějakého redaktora, aby řekl něco hezkého. A aby čtenářům nekazil radost, tak se z toho pekla vykroutil… On je povahou typ tzv. piknika, tj. gurmána, opimisty, eufemisty. Snad časem přitvrdí…:-)
Hlavně že už tam není ten zoufalý a tvrdošijný liberál a fokolarýn Vlk, ne?
Ten jeden současný biskup je zřejmě velký optimista…
Jak jsem říkal, lepší cholerický Vlk, u nějž bylo vše jasné předem, než mazaná ostuda dominikánského řádu, která „aby řekla něco hezkého“, vyčůrá se na hroby mučedníků, kteří zemřeli pro daleko menší „prkotiny“.
Že přitvrdí je zbožné přání, které se jen těžko splní.
Spolu s Ignácem pochybuji, že naši bezpáteřní pastýři, kteří jdou světu prakticky ve všem na ruku (viz výše), budou zmírat v krimu. Naopak, budou chtít kriminál pro levembristy, protože jim kazí jejich spokojené hnití.
no něco na tom je, co píšete…! Já bych to na Dukově místě říkal na tvrdo i za cenu, že bych nakonec kázal sám sobě 🙂 Odmítám přizpúsobování se dnešní mentalitě… Prostě Schluß mit lustig…! Vždyť i podle Písma to s témto světem nemá nakonec dopadnout dobře, všichni nebudou spaseni, v očistci a pekle je fakt hodně temných sfér, kde mnozí skončí, proč troufale a slabošsky spoléhat POUZE na Boží milosrdenství a nehledět na Jeho spravedlnost…?
Duka to jistě v tomto směru se svým eufemismem a diplomatičností přehání, ale zase si říkám, že má nějaký plán, že chce Církev učinit trochu víc civilní a národem akceptovanou, něco jako byla dřív takovou kulturně a duchovně zastřešující národní sílu, který ctí starý řád a urč. hierarchii národních a společenských hodnot jako je úcta hlavě státu, k institucím, k armádě atd.
Doufám, že takhle to myslí a zatím je obecně vnímanej dobře… Když ho lékaři pozvou, aby jim v nemocnici posvětil nějaký gama-nůž nebo co, tak tam jde a udělá to, když ho pozvou na Staromák, aby něco řekl k zemřelým hokejistům, tak tam jde a něco řekne, co lidi neodpudí (jako u Vlka) a něco málo jim to dá (přinejmenším i to, že lidi trochu polevjej v proticírkevním postoji apod.
to je to, co tento svět bez Boha žádá ,ale kříž odmítá
Tak už nám o tom píšou na lžiDnesu, viz:
http://zpravy.idnes.cz/duka-poleti-pro-prsten-kardinala-hrstka-jeho-odpurcu-bude-demonstrovat-1nt-/domaci.aspx?c=A120216_135238_domaci_hv
Bude sklízet to co zasel. Ikdyž by to mohlo být i zednářské divadlo, aby i ultrakatolíci bránili svého pastýře. Taky zůstanu u té modlitby.
Odkazy k aktivitám pdoobajícím se Wir sind Kirche:
http://www.christnet.cz/diskuse/prispevek.asp?zobraz=494429
http://www.getsemany.cz/node/2890
http://www.getsemany.cz/node/2867
Nejhorší na tom je, že se biskupové v Německu a Rakousku s těmito hnutími moc baví, místo, aby vydali jasné stanovisko s tím, že toto hnutí nemá místo v katolické církvi a že kněží v něm budou suspendováni, jestliže se ho neodřeknou. Těch rakouských Sedm tezí o eucharistii je vysloveně heretický dokument (popírání služebného kněžství, připuštění žen jako kněží, popírání obětního charakteru mše sv. nazývané tam eucharistickou slavností), takže tam lze postupovat tvrdě i proti laikům v něm zapojeným.
Osobně jsem přesvědčen, že pokud se lidé z těchto hnutí nechtějí napravit, je lepší, když z církve odejdou nebo budou z ní vyloučení, neboť nepřítel uvnitř je horší než venku.
Nevím jak se P. Kuneš projevoval na té besedě, ale je to známý modernista, než byl vystřídán v Praze-Vršovicích jemu podobným.
Problém je také v tom, že tato hnutí ovládají farní a diecézní rady a skrze ně mnohdy doslova terorizují faráře či biskupa! Nedávno se stalo v Německu v Augsburgu, že natolik tito „poradci“ zmanipulovali tamního biskupa, že ten zakázal ve své diecézi jednomu konzervativnímu knězi publikovat v periodiku Junge Freiheit. Prostě mu nakukali, že jde o periodikum krajní pravice a extrémistů (což není), a bylo vymalováno…
Ted běží kampaň za tohoto kněze – krok kritizují přední katol. intelektuálové Německa jako prof. Spaemann, Ockenfels OP a další.
Vyřešilo se to zatím tak, že ho vykopli výš do nějaké významnější farnosti, ale zákaz neodvolali….:-((
Kéž u nás německo-rakouské církevní poměry nikdy nenastanou!
Sv. Otec tamní poměry kritizoval…
Německé hnutí konservativních kněží NETZWERK KATHOLISCHER PRIESTER (nejde o členy SSPX) vydalo včera stanovisko, ve kterém kritisuje jak Pfarrer-Initiative tak i biskupy za jejich zvaní k „dialogu“ a nevyslovení jasného slova – viz http://www.priesternetzwerk.net/gfx/pressespiegel/2012-02-17_Erklaerung_zur_Pfarrer-Initiative.pdf . Na jejich ránkých lze nalézt leccos dobrého a udělat si obrázek o stavu církve v Německu.
Najdou se u nás podobní kněží?
ZPRÁVA O PRŮBĚHU DEMONSTRACE PROTI OTCI DUKOVI
Byli jsme tam proti nim nakonec jen dva..:-( ale i tak to bylo dobré. Jakmile začali, vyšli jsme z arc. papáce, rozvinuli jsme templářskou korouhev a já držel nad hlavou starý obraz Krista s hořícím srdcem. Tak jsme tam půl hod. stáli, zatímco oni dosti agresivně do amplionu četli svá politicko-ideologická prohlášení, byla celkem tři, jich bylo asi 20-30, mladí lidé, vedli to dva z ČSSD a jejich tzv. křestansko-sociální platformy, nejhorší a první řeč měl hned ten hlavní organizátor Čižovský, pak nějaká postarší socialistka a nakonec ten Outrata – ten byl umírněný, poněvadž ho už pár dní masíruji maily… Texty transparentů jste asi viděli v TV jako: NEJSME KLAUSOVI KŘESŤANÉ! a ZA CÍRKEV SOCIÁLNĚJŠÍ! a SV. VÁCLAVE, ZAŽEŇ VŠE ZLÉ! apod.
Stáli jsme rozkročení v bráně mezi sloupy a tvářili se odhodlaně, navzdory totálnímu znechucení z oněch proslovů. Pořád nás někdo fotil a natáčet z jejich lidí, natáčela tam i ČT a TV Metropol, které jsem po ukončení akce poskytl rozhovor. Na otázky jsem odpověděl, že jde o křestanské socialisty snad i katolíky, kteří však mimo řečeného usilují o rozsáhlou liberalizaci, protestantizaci a homosexualizaci Církve, že mají jiný POJEM Církve, víry i samotného Boha. Církevní sociální nauku si přizpůsobují své levicové ideologii a výběrově si poslouží i citáty z papežských encyklik. Dále jsem pokázal na to, že jsou součástí podobných levicových proudů zejm. v německé a rakouské církvi, kde se už podařilo z tamních církví udělat pouhou socilně-charitativně-vzdělávací oragnizaci bez jakékoli transcendence apod.
Kdy tento rozhovor pustí v TV Metropol, nevím.
Při ukončování jejich akce, jsme s kolegou třikrát zvolali mocným hlasem: „Ať žije kardinál Duka! Ať žije kardinál Duka! Ať žije kardinál Duka!“, načež jsem se odebrali do útrob arcib. paláce, kde nám byl poskytnut čaj, vlídné přijetí a místnost, kde jsme sledovali v TV jmenování kardinálů.
Závěrem chci upozornit na to, že pořadatelé zneužili zákon o shromažďování, když tuto navýsost POLITICKOU demonstraci prohlásili za náboženské shromáždění, které nepodléhá ohlašovací povinnosti.
In Deo
MD
> Od: „mgr jiri antonín albrecht“
> Komu: „Miloš Dostál“
> Datum: 18.02.2012 17:07
> Předmět: Re: Re:
>
Zdravím,byl jste na demonstraci?Jak to vypadalo?Můžete se podělit se mnou o zážitky?Děkuji.J.A.
> ———— Původní zpráva ————
> Od: Miloš Dostál
> Předmět: Re:
> Datum: 17.2.2012 13:21:35
> —————————————-
>
> Díky za podporu!
> Právě mluvil na čt24 kluzký Štampach o Dukovi a té demonstraci…
>
> Zdravím
>
> MD
>
> ______________________________________________________________
> > Od: „mgr jiri antonín albrecht“
> > Komu:
> > Datum: 17.02.2012 10:17
> > Předmět:
> >
> Zdravím,jsem důchodce od Ostravy a souhlasím s Vámi.A přidávám – protest proti
> panu Dukovi nahrává komunistům a socialistům.P.Sobotka a pan Paroubek je jako
> Gottwald,lísat se k církvi a pak ji zaškrtit.Děkuji.Jiří Albrecht Krásné Pole
>
>
>