Zelený čtvrtek ve vyšebrodském klášteře

vyšebrodský klášter

Díky laskavosti manželů Kindlových, kteří mne přibrali do svého velkého auta, jsem dnes mohl ve vyšebrodském klášteře prožít tradiční liturgii Zeleného čtvrtku. Jinak bych se bez ní musel obejít, protože nikde jinde v českobudějovické diecézi nebyla k dispozici.

I na tak poměrně odlehlém místě, jako je Vyšší Brod, byl zájem poměrně velký. Nově opravená kaple sv. Anny byla plná, do Božího hrobu se pak už věřící jednoznačně nevešli (celkem nás bylo na mši včetně ministrantů a otce Berky asi tak 35-40). I přesto ale bylo k dispozici dostatečné množství kvalitních zpěvníků.

Pokud jde o mne, s klidným svědomím mohu dnešní den shrnout tak, že rozhodně nelituji námahy spojené s dlouhou cestou a čtenářům pro jistotu připomínám, že tradiční liturgie bude ve vyšebrodském klásteře sloužena po celé triduum (a i po něm). Přijedete-li na páteční pobožnost, možná se tam potkáme. Doporučuji teple se obléci.

Ignác Pospíšil

2 reakce na Zelený čtvrtek ve vyšebrodském klášteře

  1. Pan Contras napsal:

    Pěkné. Já si také nemůžu stěžovat. Liturgii Velkého či Zeleného Čtvrtka jsem byl přítomen u sv. Klimenta. Kněžstvo krásně zpívalo, zpovědník byl k dispozici. Bylo tam jen něco okolo 20ti duší, žádné davy a byl jsem velice spokojen.

  2. cinicius napsal:

    Velký pátek: Mhm, ta kaple je skutečně moc malá…🙂

Napsat komentář

