Sociálnědemokratický europoslanec Libor Rouček demonstroval svůj militantní ateismus, když řekl Parlamentním listům, že by zrušil státní svátky sv. Cyrila a Metoděje, Jan Husa a sv. Václava, protože podle něj v sekulární ateistické společnosti takové svátky nemají mít místo.
Ne že bych měl něco zásadního proti zrušení svátku Jana Husa, problém je ale v tom z jakého důvodu by měl být podle poslance Roučka zrušen. Pan Rouček zde krásně demonstruje fakt, jak nesmyslné je tvrzení sekularistů o tom, že cílem a logickým důsledkem sekularismu je „nábožensky neutrální stát“. Ve skutečnosti je ideologie sekularismu produktem agnosticismu a ateismu a konečným důsledkem je stát ateistický, otevřeně nepřátelský ke všem náboženstvím kromě ateismu a agnosticismu.
Ignác Pospíšil
A co Vánoce a Velikonoce? Nemluvě o Novém roku (Matky Boží Panny Marie u katolíků a sv. Basila u pravoslavných)????
Pochybuji, že by pan Rouček uznal, že jde o křesťanské svátky… Podle něj jde určitě o svátky zimního slunovratu, svátky jara a nový rok.
Myslíte Oktáv Narození Páně/Obřezání Páně?
A co místo toho? Dobytí Bastily 14. července
a
Rudou barvou dneska září
sedmička v mém kalendáři.
Podívej se oknem: všude
v ulicích je všechno rudé.
Každé okno, každá střecha
jako by dnes hořela.
Tam, kde jindy tramvaj spěchá,
kapela jde zvesela.
Celá země — i my děti
velký svátek máme dnes.
Rudý balonek můj letí,
přímo k obloze se vznes’!
7.11?
To jsou přesně svátky jak určené pro pana Roučka. 😦
KRVAVÝ POMERANČ SE NEZAPŘE!
Je to opravdu magor, který dělá ostudu všem ateistům.
V ČR naprostá většina lidí chápe oslavu Cyrila a Metoděje jako připomenutí úsvitu českého národa a jazyka a vyhranění se proti cizímu – tj. německému/franskému živlu, určitě ne jako svátek náboženský. Svátek Jana Husa pak jako připomenutí odvážného boje za „pravdu“ a proti zlořádům mocipánů, určitě ne jako oslavu „protestantské“ víry, a Svátek české státnosti pak jako připomenutí role sv. Václava jako symbol české státnosti, určitě ne jako oslavu jeho legendárního zbožného života.
Dovolím si nesouhlasit. Minimálně u prvního a třetího ti, co na tento svátek nedlabou, je slaví jako náboženské svátky.
Předřečník píše o většině lidí v ČR. Většina na náboženskost svátků bohužel kašle, ale přesto, že jsou nevěřící a to někdy i militantní, nevadí jim vesměs, že jsou volné dny právě ve svátky těchto světců.
Užívat volného nde je něco jiného, než slavit svátek…