Doporučuji k přečtení článek D. Grofa Taktika Říma a poučení z minulosti, který vyšel na blogu Rex! Autor v něm poskytuje přehled a analýzu vývoje a situace v „regularizovaných“ (bývalých) tradičně katolických společenstvých a poměrně přesvědčivě ukazuje, že pro současný Řím je regularizace jen prostředkem k likvidaci Tradice a že jeho slibům se absolutně nedá věřit.
Vae victis! Chceli-být FSSPX poraženo, nechť se usmíří s dnešním Římem.
Řím musí být potrestán za všechny zrady a proradnosti. Blízko je doba, kdy dopadne na všechny modernistické zrádce Kristova učení Boží trest. Jen očista může současný Řím vyléčit, bohužel.
zial, zlovolna sekta, co infiltrovala Cirkev a veduce posty v nej v poslednom polstoroci sa bude snazit drzat pri moci vsetkymi prostriedkami.
Tu mate napr. clanok ako koncilovy papez Pavol VI. pokusil udrzat Koncil, ktory uz davno by padol, za pomoci ustavneho prevratu vo Vatikane, tahom vylucenia niektorych kardinalov z Konklave:
http://katolikrevue.ath.cx/fides/ustavni_prevrat_papeze_pavla_vi_raymond_dulac.htm
Podobne Jan Pavol II. sa nemal povodne stat papezom, ale mal sa nim stat konzervativec Siri, avsak medialna manipulacia pred Konklave zabranila zvoleniu Siriho:
http://www.mbalazs.sk/index.php?option=com_content&task=view&id=14
To, len na dokreslenie, s kym mame docinenia, ze tito sa nezastavia pred nicim…
V nějakou tradiční revoluci nevěřím. Je potřeba modlit se, usvědčovat a vyčkat, než modernisti sami vychcípají (my, konkrétní katolíci, ovšem taky). Pán Bůh má času dost a ví nejlíp, co je potřeba. Je pro nás posilou, že ještě jakž-takž funguje FSSPX; krušné časy přijdou až nebude a my budeme co do svátostí odkázáni na improvisaci. Ale s Boží pomocí i tak jistě přežijeme.
Jsou pro vás modernitičtí bratři jenom odpad, který má vašimi slovy „vychcípat“? Nebo to jsou mnohdy jen zbloudilé ovce, ke kterým se máme chovat slušně a ukázat jim, co považujeme za správné? A vůbec, zdá se mi, že sám nejlépe víte, co Pán Bůh chce. Třeba je jeho vůlí spojení s Římem, kdo ví? Je nebezbečná pýcha vyzařující z mnoha tradičních katolíků „já jsem na správné cestě“, „my jsme víc katolíci“ atd. A víte, že nemálo tradičních katolíků se dostalo k Tradici přes bežné farnosti, přes různá modernistická „spolča“ apod.?
Co je pysneho na tvrzeni, ze jsmena spravne ceste, kdyz na ni jsme?
Máme rikat, ze nejsme, ze hledame?
Pan Buh vyuziva ruzne cesty k obraceni, ale samotna cesta nemusi byt zadnym dobrem.
Pyšná na vašem postoji je skutečnost, že máte nulovou sebereflexi. Nedokážete se na sebe podívat s kritickým odstupem a nepřipouštíte si ani možnost, že byste mohl přemýšlet nad tím, jestli vždy a ve všem jednáte správně.
To má obecně společného hodně těch, kteří si říkají tradiční katolíci, nicméně zde patříte k absolutní špičce. 🙂
Samozřejmě soudím pouze z vašeho vystupování na této diskusi. (Zkušenost mi ovšem říká, že hodně internetových suverénů výrazně zjihne při setkání face to face.)
Vy abyste si nepřisadil 🙂
Těší mne, že zrovna já vám tak piju krev.
Právě proto, že soudíte jen z těch několika málo informací, které o mně máte, jsou vaše soudy zcela bezpředmětné, tudíž zbytečné, v důsledku nactiutrhačné.
Inu, typické.
Společnost nevyhledávám. Když už, tak si vybírám.
„Jsou pro vás modernitičtí bratři jenom odpad,…“
– Modernisté nejsou mými bratry. Odpadli, jsou tudíž, jak správně píšete, odpad. Je prokázanou skutečností, že idea nezaniká jakkoliv přesvědčivým vyvrácením, ale zánikem posledního jejího zastánce. Smyslem mého sdělení bylo, že idea modernismu dle mého názoru nezanikne náhlým obrácením KHS, ale jejím postupným vymřením.
„Třeba je jeho vůlí spojení s Římem, kdo ví?“
– To je vyloučeno. Bůh si nepřeje likvidaci své Církve, to by ji přece nezakládal.
„Je nebezbečná pýcha vyzařující z mnoha tradičních katolíků “já jsem na správné cestě”, “my jsme víc katolíci” atd. “
– Pýcha je hřích. Hřích nevyzařuje. To, co vyzařuje, je radostná jistota víry. Pokud s ní nemáte osobní zkušenost, zkuste si to alespoň představit.
„A víte, že nemálo tradičních katolíků se dostalo k Tradici přes bežné farnosti, přes různá modernistická “spolča” apod.?“
– Ano, to vím. A? Btw. slovo „přes“ se dá vyložit nejen ve významu „via“, ale i „quamquam“ 🙂
Froggy, ano, mnohi su len zbludile ovce, avsak skutocnou laskou nie je utvrdzovanie zbludilych v ich omyle, ale snaha o ich obratenie k Pravde a Zivotu, a to aj tym, ze Pravdu vyzname, pomenujeme a zariadime sa podla nej.
..
,,A víte, že nemálo tradičních katolíků se dostalo k Tradici přes bežné farnosti, přes různá modernistická “spolča” apod.?“- ked to mam pritiahnut za vlasy, tak aj zneuzivanie deti v najliberalnejsich instituciach a diecezach priviedlo mnohych k tradicii, a teraz co? Mame snad byt im vdacni, ci ako to myslite?
Froggy, a ak sa vam zdame triumfalisticki, tak Pravda je vzdy istym sposobom triumfalisticka, sama o sebe…
dufam, ze FSSPX a jeho linia prezije a zvitazi… tieto skusky musi prezit, musi si nimi prejst… v nich sa ukaze jeho sila a predurcenost… a dufam, ze k tomu nedojde, co prorokujete- k akemusi katolickemu tradicionalistickemu anarchizmu a libertarianstvu- bez hierarchie, organizovanosti, struktur- teda vsetkeho, co patri ku katolickej kulture a mentalite..
Také věřím, že přijde Boží trest. Bůh se nenechá zneužívat a Církev svého Syna jistě očistí. Mimochodem to řekl i Jan Pavel II, že Bůh chystá pro Církev nové jaro. Ale než přijde, každý bude mít možnost se obrátit k pravému učení kvůli utrpení, které budeme prožívat. Myslím, že k dohodě s Římem nedojde.
Myslím, že k dohodě by mohlo dojít. Chce to pokoru. Na obou stranách (myšleno… theologové, vyjednávači, preláti:))) atd..)
Tu může vyprosit Maria vždy Panna, pokorná služebnice Páně….
(bez našich modliteb to patrně nepůjde)
Pax et bonum
Jan
No s pokorou by to šlo, ale kdo ji má? Každá ze stran si myslí, že pravda je na jejich straně a že ji musí hájit právě proti těm druhým. Aby papež uznal, že to s tím koncilem byl krok vedle se nestane, muži kteří mají moc si většinou myslí, že pravda je v jejich rukou. Já však právě proto upřednostňuji Tradici, která je nyní moci prosta a spoléhá plně na Boha.
Já si myslím, že (2VK) koncil lze vyložit ve shodě s tradicí. (nechci zde zase „rozjet“ diskusi o „theologii kontinuity“…)
Je to právoplatný 21 všeobecný sněm.
…
Pax
Jan
S jakou tradicí? Určitě ne s tou, kde se modlíme za obrácení nevěřících, židů a muslimů ke Kristu. Výklady, které nevedou k tomuto, mě naprosto nezajímají. Právoplatný je možná pro některé biskupy, ale ne pro mě a moji duši.
pb: V podstatě máte dvě cesty. Buď tu typickou u řady spoluobčanů – v Boha věřím, ale církev k tomu nepotřebuji, anebo podřízení se autoritě církve. Zatím se mi to jeví, že preferujete cestu číslo jedna.
Předpokládám, že v tuhle chvíli jste se otřásla hrůzou nad mou troufalostí, protože vy přece chápete, že mimo církev není spásy a postoj „v Boha věřím, církev nepotřebuji“ považujete za absolutně pomýlený či pomatený. Je to tak?
Bohužel váš postoj opravdu vede první cestou, protože v podstatě tvrdíte: V Boha věřím, ale církev si k tomu udělám sama takovou, jaká se mi líbí. Papeže a biskupy k tomu potřebuju jedině tehdy, když mají stejný názor jako já. Čili: V Boha věřím, ale církev nepotřebuji (protože mi nevyhovuje).
Druhý vatikánský koncil nezrušil modlitby za Židy, muslimy nebo pohany. Každý se je může modlit.
Pax
Jan
Nelžete, takypije.
Církev a to, co dnes modernistická klika jako Církev presentuje, jsou dvě odlišné věci. Asi jako nebe a peklo.
Falešná dilemata.
ad Takypijus: já tedy také nepotřebuji nějakou církev, to čeho se snažím držet zuby nehty je Církev svatá, vedená nástupcem sv. Petra. Vůbec nepotřebuji, aby papež a biskupové měli stejný názor jako já, úplně by mi stačilo, kdyby jejich názory a kroky nebyly v rozporu s trvalým Magisteriem. Souhlasím s Hamishem, že to co se tady snažíte podsouvat, jsou falešná dilemata.
ad. Takypius: Myslete si o mě co chcete, já nebudu své názory měnit podle politické situace v Církvi, neboť politika se mu hnusí. To že dnešní muži Církve zneužívají Krista ke svým politickým ambicím mě málem stálo víru. Proto se snažím čerpat z pokladu Tradice, protože jinak bych se z toho zbláznila. Nebudu slevovat z toho, co poznávám jako správné jen proto, že mi biskup říká, že jsem přísná. On zapomíná – a s ním i mnozí jiní kněží- že Bůh je přísný Otec, který po svých dětech chce úctu a bázeň. Neboť počátek moudrosti je bát se Hospodina a moudří jsou všichni, kdo tak činí. Máte -li jiný názor, vaše věc.
ad. Jan. Zajímavé, že jsem se k nim dostala až na stránkách vendée. V normálním církevním prostředí se totiž už nevyskytují. Tady jde totiž už jen o jedno- abychom všichni byli happy. Děkuji, ale takto si žitou víru nepředstavuji. Buď věřím, že Ježíš Kristus je spasitel lidí – a v tom případě to přeji všem, nebo tomu nevěřím, a proto si mohou druzí věřit čemu chtějí, a dělat si také, co si umanou. Církev směřuje mílovými kroky do té druhé roviny a toto já podporovat nebudu. Pro mě je víra v Boží autoritu opravdu důležitá a jeho autorita se nemění. Pokud Církev autoritu ztrácí, tak jen důsledkem vlastních nepřiznaných chyb a nedostatkem pokání. Já jsem ochotna dělat pokání za své hříchy a nemůžu se nechat kolébat Církví k vlažnosti.
ad Petra: Jan má pravdu v jednom: II.VK modlitby za židy nezrušil (a už vůbec ne za Židy – ale to je asi překlep), to zrušil až „duch koncilu“.
Jinak to píšete celkem přesně, jen bych si dovolil podotknout, že Církev sv. Vás v žádném případě nemůže „ukolébat“ k vlažnosti, k té Vás mohou vést jen konkrétní pastýři, kteří se zpronevěřují svému poslání.
Pravoplatny snem to byt moze, avsak jeho tezy vychadzaju z herezy a vedu k hereze, i ked vsetko tam nemusi byt formalne hereticke.
Kristus nam dal mierky, aby sme vedeli posudzovat. Po ovoci. Ake je ovocie Koncilu? Nasa rec nech je ,,ano, ano, nie, nie“. Aka je rec Koncilu? Ina. A od koho je podla Krista ina rec?
Koncil je proti Kristovi, proti Panne Marii, proti Tradicii.
Ak pisete o kontinuite Koncilu, tak ak je pravda, co vravite, znamena to, ze Pavol VI. Jan Pavol II., i Benedikt sa odchylili od Koncilu a boli mu neposlusni? Ze prekrucali zmysel, vyznam Koncilu?
Takypijus..
cirkev naozaj nepotrebujem, ale potrebujem Cirkev.
A autorite Cirkvi sa plne podriaduje, pretoze veri a haji to, co tato aautorita vzdy hlasala a ukladala verit, a odmieta to, co sa od tejto autority odchyluje.
Prijat omyly a bludy hlasane dnes mnohymi nehodnymi predstavitelmi, to znamena neposlusnost autorite Cirkvi a Magisteriu
Jan, nezrusil tie modlitby za obratenie? Kazdy sa ich moze modlit ze? Hlavne doma, za zatvorenymi dverami, potichu, a hlavne o tom nikde nesmie nehovorit, aby za to nebol exkomunikovany :)) … Inac sa tomu hovori aj hermeutika kontinuity :))
co mate na mysly teraz? Zmiesanie cistej vody s vodou otravenou jedom? Mozno sa zriedi jed, ale stale tam bude, a vzhladom k objemom oboch lahko predpokladat, coho bude viac nakoniec…
Nechápu jak může ještě dnes někdo skládat svou naději v Marii, když sama „zajásala v Bohu jejím Spasiteli…“ (Luk 1:47). Kdo potřebuje sám Spasitele tak uznává, že se sám spasit nemůže.A také přikázala služebníkům v Káni aby poslechli jejího syna JK:“ Udělejte cokoli vám řekne“.(Jan 2:5). Znovu ukázala na někoho kdo má mnohem větší moc než ona sama. Čili šipka k Ježíši.
A Kristova slova o synovi/matce jste zamlčel záměrně?
První mariánskou modlitbu, kterou se modlili křesťané už v prvních staletích taky neznáte?
Ach vy protestanti. Jak jste nadutí.
Fellay se na dohodou a klobouk těší jak vlčák na klacíček, dohoda bude.
Kroť se…
Ale kdeže. To je naprostý omyl. Ten to právě dělá z přesvědčení o svém „poslání“ ne pro klobouk..
Pokud se to stane a dohoda se uskuteční, neumím si představit, co bude následovat. To bude totální chaos v lidských duších, který skončí špatně. Ale možná že destrukce je jediná cesta, které jsme schopni.
Ehhh.:)… Tak tomu vůbec nerozumím. Já bych snad spíše pochopil tezi: „pokud se to stane…., pomůže to Církvi“.
Pax
Jan
Pokud máte vizi Církve, kde je vše v pořádku a tudíž není potřeba těch, kteří ji uvnitř kritizují a vyzývají k obrácení, tak Vaše nepochopení chápu. Nesdílím Váš optimismus, proto myslím, že je potřeba vnitřního svědomí v Církvi, kterýžto úkol plní Kněžské bratrstvo Pia X. Když přijde Církev o svědomí, totálně padnou všechny zábrany umožňující sebereflexi. Pak už to bude jen boj o moc- padni komu padni- Kristus bude stát zcela na okraji zájmu, i když ústa ho budou plná. Vnitřní napětí je zcela zásadní pro život Církve. Ale mohu se mýlit, vyjadřuji jen skromný názor, podložený sledováním vývoje v naší farnosti. Dovolila jsem se ohradit proti způsobu, jakým náš kaplan mění mši- všichni se drží při Otčenáši za ruce a mají je zvedlé, děti kolem oltáře, vstupování lidí do preface- a už jsem nepřítel 2. vaticanu, nechápu vývoj. že se pozornost upírá na kněze a ne na Krista si dotyčný bohužel vůbec neuvědomuje.
Pomoze ako? Tym, ze sa pohlti a znici posledna komunita, instituciu, co zachovava a predava katolicku vieru, a jedinu katolicku skupinu, co v Europe preziva dynamicky rast?
Právě že mám „vizi“, že v církvi n e n í vše v pořádku. Proto – snad – si dovedu představit, že dohoda pomůže jak Církvi, tak i Bratrstvu.
Pax et bonum
Jan
Vždy to Jane, bylo tak, že silnější- tedy ten kdo má moc- pohltil toho slabšího. Pokud máte vizi jednoty na úkor pravdy, tak dohoda pomůže vaší myšlence. Já však myslím, že kněží co studovali po 2. vatikanu mají totálně v hlavě vygumováno- až na velmi slabé vyjímky. Jsem pro to, aby kvas zůstal kvasem alespoň do doby, než se to trochu spraví. Ani biskup nedokáže udělat pořádek s dnešními mladými knězi, ačkoliv se snaží, krize autority je veliká. A bude hůř, pracuji ve školství a vidím ten trend.
Ono i když třeba FSSPX padne, tak se nic moc neděje. Holt to my bezprizorní budeme mít těžší, ale zase za víc bodů 🙂
Myslím, že se solipso, mýlíte. Člověk nemůže jít bez omylu sám k Bohu, potřebuje Ducha svatého a tím i Církev, která mu ukazuje cestu. Pokud v Církvi padne to, co je dobré a má požehnání, tak se to projeví i na našich duších, které samé neobstojí v boji se zlem. Modlím se, aby Bratrsvo zůstalo zachováno, i když je to možná proti vůli papeže.
Upozornění pro všechny diskutující: vzhledem k tomu, že pan Contras často provokuje a vše monitoruje zřejmě za účelem možného udání, doporučuji všem přispěvovatelům diskusí, dávat si velmi dobrý pozor na to, co píší. Je otázkou, pro koho pan Contras vlastně pracuje a co svými diskusemi sleduje. Viz jeho udavačské výhružky na jiném webu:
http://www.narmyslenka.cz/comment.php?akce=fullview&cisloclanku=2012090006
To je trochu zbytečné varování, protože nejde o tajnou diskusi. Jinak bych opět prosil o to, aby se diskutující mírnili, nebo to budu muset začít pořádně probírat…
Tady může sledovat a udávat jak chce, vzhledem k tomu, že se tady neřeší ani Rómové (coby posvátná kráva dnešního systému) ani „náckové“ (coby nejnebezpečnější zločinci v dnešním politickém systému), je udání kohokoli v podstatě zcela irelevantní.
pozrite si toto video, je tam Bratstvo sv. Petra:
Nemozem sa ubranit, ale mne to pride ako zmes Tradicie s modernzmom…..
taktiez myslim ze plne sa neda doverovat ani Benediktovi.
Bol to Benedikt, co nedavno nezatrhol cirkevny pohreb Martinimu, napriek tomu, ze bol verejny heretik- ba este ho oslavoval. Takisto ako sa zmienil o misiach medzi zidmi v knihe o Jezisovi.
A dnes je celkovy stav Cirkvi zly, dokonca i ti, co sa dnes povazuju za konzervativnych katolikov, ci su za nich povazovani, su casto blizko hranice herezy, ba casto az za nou.
Priklad napr. z Afriky, kde sa zrejme, a sami su povazovani za konzervativnych katolikov, odmietajucich potraty, homomanzelstva, atd- avsak odporucam zo Zambie, velmi sokujuce spravanie miestnych biskupov:
http://res.claritatis.cz/zpravy/afrika/biskupove-nesouhlasi-s-tim-ze-by-zambie-byla-v-preambuli-ustavy-definovana-jako-krestansky-stat/5872
Myslite, ze za tieto bludy budu predvolani do Rima, ci zosadeni, ci inak potrestani papezom? Obavam sa, ze v takomto chaose herez sa Bratstvo skorej utopi, ale neviem, je to len moj nazor…
Je morálně ospravedlnitelné vést jednání s někým, u koho toužím, aby vychcípal pro otevření mého životního prostoru? 🙂 Není takové jednání podvodem vůči té druhé straně? Kdyby s tímto postojem jednala se mnou protistrana – nebudu se považovat za podváděného? 🙂 /Co chcete, aby druzí činili Vám, to čiňte VY jim 🙂 /.