Anketa Skleněného kostela: Na závěr zklamání

František Schildberger dnes uzavřel svou anketu o vztahu křesťanství a občanství. Bohužel tak učinil značně svérázně, mimo jiné velmi ostudným útokem na doktora Radomíra Malého, založeným navíc na hrubé dezinterpretaci toho, co pan Radomír Malý v odpovědích na anketu napsal:

Největším šokem pro mě byl přípěvek Radomíra Malého; napsal: „Musím říci, že jako katolický křesťan se cítím v současné ČR hůř než v předchozím komunistickém režimu, a to přesto, že se nemusím obávat pánů soudruhů v tvídových oblecích, připravených v kteroukoliv denní či noční dobu zazvonit u mých dveří. Proč? Protože tenkrát průměrný český občan projevoval k mým křesťanským postojům podstatně větší sympatie než nyní.“

Na zmíněné uzávěrce je mnoho věcí a myšlenkových pochodů, které se mi nelíbí, se kterými nesouhlasím. Nicméně výše zmíněné negentlemanské a nečestné jednání z toho všeho vystupuje, proto jsem cítil potřebu na ně reagovat, mimo jiné i protože jsem účast v anketě čtenářům doporučil. Panu Schildbergerovi jsem proto zaslal následující text:

Vážený pane Schildbergere!

Celkově musím říci, že se mi Vaše shrnutí po obsahové a myšlenkové stránce nelíbí, ale tak to se stává, proč to rozebírat. Nicméně…

Musím říci, že mne velice rozlobil unfér způsob, jakým jste napadl pana Radomíra Malého, když jste velice hrubě dezinterpretoval jeho vyjádření.

Mne z něj rozhodně neplyne, že by vůbec nějak zvažoval otázku vlastní prestiže. Ve skutečnosti říká pouze to, že se cítí hůř, protože průměrní Češi se ke křesťanským hodnotám a postojům dnes staví mnohem nepřátelštěji, než za komunismu.

Což je těžko zpochybnitelný fakt, který by měl trápit každého křesťana.

Ignác Pospíšil

Aktualizace:

18. 10. 2011, poledne: Pan Schildberger uznal, že ta část shrnutí nebyla v pořádku, a odstranil ji.

4 Responses to Anketa Skleněného kostela: Na závěr zklamání

  1. Lukáš Biskupický píše:

    No, mezi námi, pane Pospíšile, ono to vyjádření dr. Malého je skutečně legračně sebestředné (alespoň ten úryvek, který je zde zveřejněn)…

    • Paul Max píše:

      Pane Biskupický, sebestřednost je trošku něco jiného a není tu na místě ji panu doktorovi podsouvat. Dr.Malý je spíše velký realista: tj. vidí zcela jasně, že komunistická výchova k ateismu a třídní nesnášenlivosti se z někdejšího „mlází“ přeměnila na „vzrostlý les“.

  2. Lukáš Biskupický píše:

    Jinak s Vámi ale souhlasím, Schildbergerovo shrnutí se mi též nelíbí.

Napsat komentář