Zradí lidovečtí senátoři spravedlnost i „církve“?

Podle informací Aktuálně.cz lidovečtí senátoři nejsou ještě rozhodnuti, jak budou ve věci církevních restitucí hlasovat. Podle senátorky Miluše Horské je nálada v lidoveckém klubu spíše proti restitucím. Podrobnosti ZDE.

V této věci mne z článku zaujaly dvě věci:

1) argumentace Miluše Horské (nezávislá kandidátka, kterou lidovci podpořili a posléze přijali do klubu), která po sociálnědemokraticku nehorázně lže, že restituce „prolamují Benešovy dekrety“ a „sahají až o josefínské doby“.

2) uvedení Petra Šilara jako příznivce restitucí, ačkoliv tento senátor nedávno na hospodářském výboru restituce nepodpořil a poté veřejně slíbil, že na plénu „bude hlasovat dle dohody klubu“ – není mi tedy jasné, odkud ke svému přesvědčení Aktuálně.cz došly.

Já osobně bych tedy spíše vyhodnotil aktuální stav jako 2 pro (Čunek a Juránek) vs. 2 proti (Horská a Koukal) a 2 (možná) nejistí (Pithart a Šilar). Každopádně toto je smutný doklad jak zoufalého stavu rádobykřesťanské strany a jejích nejvyšších reprezentantů, tak výsledku „otevírání se“ KDU-ČSL nekřesťanům a nezávislým kandidátům, ctícím „alepoň některé křesťanské hodnoty.“

Aktualizace:

Předseda KDU-ČSL Pavel Bělobrádek na to reagoval prohlášením, že všichni členové senátního klubu KDU-ČSL budou hlasovat pro restituce. Předsednictvo KDU-ČSL vydalo též tiskové prohlášení, kterým restituční zákon podpořilo.

Aktualizace 2:

Všech 6 lidoveckých senátorů restituce podpořilo (vizte ZDE)…

Ignác Pospíšil

Advertisement

29 Responses to Zradí lidovečtí senátoři spravedlnost i „církve“?

  1. Takypijus píše:

    Ano, ano, teď není ta správná doba. Musíme počkat ještě dalších šedesát let, než zloděj stát naspoří dostatek peněz, aby mohl vrátit, co před šedesáti lety ukradl. 🙂

  2. Takypijus píše:

    Jinak velmi komické je typické novinářsky prolhané tvrzení v odkazovaném článku, že částka „kvůli inflaci by se nakonec mohla vyšplhat až na 79 miliard.“.

    Já k tomu mohu dodat snad jenom to, že kvůli možnému přijetí eura by se částka mohla smrskout na pouhé 3 miliardy. To je blábol na úplně stejné úrovni.

  3. MichalD píše:

    Jen bych upřesnil, že podle vlastního vyjádření se P. Šilar na výboru hlasování zdržel, nikoliv že by hlasoval proti. Ale na podstatě problému toto nic nemění.

  4. Bělobrádek píše:

    mohu vás ubezpečit, že z našeho klubu bude šest hlasů pro, včetně M. Horské, která nebyla zvolena za KDU-ČSL. Je lepší se někdy zeptat přímo u zdroje, než přebírat zprávy z bulůvárních servrů.

  5. ld píše:

    Mě spíš zaujal nápad na změnu názvy strany KDU-ČSL. Ba dokonce jde nápad tak daleko, že by se strana otevřela i nekatolíkům. Pak by se dalo očekávat, že zákonodárci této strany by na hlavách nosili fezy, turbany, orlí pera, jarmulky…Jestli teda něco dělá lidovce voličsky zajímavé, tak lpění na tradičních hodnotách, umírněný konzervatismus, apod. Nápady viz výše proto pokládám za hrobařovu lopatu, která zasypává politický subjekt do trvalého zapomnění.
    Tak salam alejkum, bratři.

  6. Václav píše:

    Otázka je jestli o těch slavných restitucích vůbec někdo reálně uvažuje. Jestli nejde jen o to vyvolat co největší nenávist vůči čemukoliv křesťanskému mezi ateistickou veřejností a rozkol mezi všemi a vším co má s křesťanstvím nějakou souvislost. Mezi katolíky a nekatolíky, uvnitř jednotlivých denominací a mezi křesťanskými politiky. Takové tendence tady určitě jsou a to i tehdy jestli se přeci jen s restitucemi počítá. Z jakýchkoliv důvodů, třeba pod tlakem mezinárodního práva.
    Každopádně věřím že bez přímého zásahu Božího a bez Božího milosrdenství nám nikdo nic nedá, rychle znova vezme a nebo dá a obrátí se to proti nám. Z vnějšího zásahu i z vlastního přičinění. Proto se modlím za to aby Bůh radši rozhodnul podle svého, tak jak sám chce. A aby nám pomohl to rozhodnutí přijmout.

  7. Immanuel Trafikant píše:

    Z církevních restitucí je mi smutno. Ježíš řekl „ani mošnu, ani chléb“ a my se teď budeme třeba i soudit o miliardy? Kolik nesmrtelných duší tento boj přivede do lůna katolické církve?

    • Hamish píše:

      A proč tedy sami apoštolé měli pokladnu a pokladníka?

      • Immanuel Trafikant píše:

        Však taky z evangelií víme, že ten pokladník byl zloděj a moc dobře to s ním nedopadlo.

        • Hamish píše:

          Ano, ale proc tak dopadl?
          Proto, ze byl pokladnik?
          Proto, ze kradl.
          Samotnou pokladnu apostolum Kristus Pan nezrusil.

          • Immanuel Trafikant píše:

            Z toho co víme z evangelií, tak se majetku a penězích nikdy nevyjadřoval kladně. Na několika místech dokonce explicitně majetek kritizuje. Usuzovat z existence pokladny na to, že se má církev bít o miliardy je podle mě dost vykonstruované.

          • cinicius píše:

            Z existence pokladny lze usuzovat na to, že pokladna je potřeba. A troufám si tvrdit, že Kristus v Bibli vždy kritizoval SOUKROMÝ MAJETEK. Nikdy ne církevní, naopak darování majetku církvi je jasně hodnoceno jako dobrý skutek a „vzdání se majetku“. Dokonce v ní, nepletu-li se, najdeme i pasáže, kde Bůh trestá křesťany za to, že zveličují své dary církvi. Co z toho všeho asi plyne pro morální hodnotu okrádání církve, případně pro obhajobu těchto krádeží, kterou zde předvádíte?

          • Immanuel Trafikant píše:

            cinicius napsal: A troufám si tvrdit, že Kristus v Bibli vždy kritizoval SOUKROMÝ MAJETEK.

            To je podle mě vcelku troufalé tvrzení. To rozdělení majetku na soukromý a církevní je čistá spekulace.

            Je zajímavé, že své učedníky vybízí Ježíš k maximální chudobě právě v momentě, kdy je posílá svým jménem kázat do okolí (tehdy jim řek „ani mošnu…“). Takže si troufnu s výše uvedenou spekulací nesouhlasit.

            Nejedná se o obhajobu krádeže. ale jde o to zachovat se tváří v tvář krádeži tak jak nás učil Ježíš. Tedy chce-li po tobě někdo něco dej mu ještě víc, když tě uhodí nastav mu druhou tvář.

          • cinicius píše:

            To není spekulace, ale fakt. A samozřejmě, že jde z vaší strany o obhajobu krádeže…

        • Petra Bézová píše:

          Ale tady jde o to, aby se národ naučil dávat, co je boží Bohu. Aby si nemyslel, že si vystačí sám a bez víry. Toto katolík nemůže podporovat, je třeba druhé vést k zodpovědnosti, i když nechtějí. Kolik nakonec dostaneme, není až tak důležité, důležitý je princip. Modlím se k Panně Marii Nanebevzaté, aby se za náš národ přimluvila.

          • Immanuel Trafikant píše:

            Důležitý je princip? Zatím to vypadá, že principem je, že církev místo inklinace k chudobě, bude bojovat o svůj majetek. Ježíš však řekl „chce li někdo tvůj plášť, dej mu i košili“.

          • Petra Bézová píše:

            Ježíš byl Žid a ctil Desatero.Nepřišel Zákon zrušit ale naplnit. Úkolem Církve je proto na Desatero upozorňovat a vést společnost k jejímu dodržování. Pokud vím, máme být solí a světlem a ne se zahrabat 20 metrů pod zem a čekat, jak to dopadne. Tento úkol -vést společnost- je náročný, ale je to naše poslání, pokud se mají lidé obrátit k Bohu a nezničit se. Je to stejné jako s výchovou dětí, i mé děti mě často nesnáší pro moji přísnost a požadavky, ale jednou to pochopí. S Vaším přístupem by Církev brzy skončila na smetišti dějin, myslím.

        • MichalD píše:

          To ale ukazuje jen na to, jak obtížné je jako pokladník obstát, nikoliv na „špatnost“ pokladny samotné.

          • Immanuel Trafikant píše:

            Jen jestli ta naše církev jako pokladník obstojí. Nebylo by jí lehčeji bez tohoto pokušení?

  8. Jaroslav Klecanda píše:

    Věřící prodávali domy a pole a nosili výdělek apoštolům k nohám. Něco mi řká, že církev byla od počátku bohatá. 🙂 Disponovala majetkem, přesahujícím majetek jednotlivých věřících. A to, co církev chce nazpět, jí někdo daroval. Je-li úmysl dárce, aby darovaná věc sloužila k dobrému, nemá nikdo právo svévolně tento úmysl a skutečnost daru znulovat. Ani horoucímu výzvami k chudobě, nota bene, když tato „chudoba“ vede k materiální závislosti na světském státě. Nejnovější návrhy ČSSD vedou právě k této rovině vztahu státu a církve … a to už přece známe …

  9. Jaroslav Klecanda píše:

    Milý Immanuele Trafikante, s Vaší výzvou darovat lupiči víc, než právě vyžaduje, a to bez nároku na spravedlnost, můžete mi prosím, tady napsat Vaši adresu? Rád bych Vás navštívil …. 🙂 třeba bych nebyl sám … 🙂 … jistě víte, proč … 🙂 🙂 Domýšlejme vznešené ideály, které rádi druhým hlásáme, do naší konkrétní životní roviny …:-) 🙂

Zanechat odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

Logo WordPress.com

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit /  Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit /  Změnit )

Připojování k %s

%d blogerům se to líbí: