Gratuluji profesoru Pijáčkovi k vyznamenání

Zlínská TOP 09 „potrestala“ svého bývalého člena, středoškolského profesora Miroslava Pijáčka, za to, že ve svém blogu Lidé nejsou hlupáci, pane Gazdíku kritizoval vedení TOP 09 a jeho bátoriádskou šaškárnu. Krajský výbor, aniž by mu vůbec oznámil, že o něm jedná, odebral panu Pijáčkovi všechny stranické funkce, včetně funkce delegáta krajského sněmu. Jak bombastické!

Musím říci, že ač jsem nikdy neměl o TOP 09 iluze, tak toto mi připadá nadměrně obskurní i na ni. Nejenže Krajský výbor panu Pijáčkovi nedal žádnou možnost se hájit a rozhodl „o něm bez něm“ – to většinou nedělají ani komunisté, ale navíc se poněkud opozdil, protože pan Pijáček již asi 30 hodin před tím rezignoval na všechny stranické funkce (včetně funkcí krajského delegáta a člena expertní komise pro oblast školství) a ze strany vystoupil. A strana jeho rozhodnutí akceptovala a dokonce již stačila zvolit i nového krajského delegáta…

Věru zajímavý je stranický život v TOP 09 – trestání kritiky vedení, bez poskytnutí prostoru k obhajobě. Trestání lidí, co už nejsou ve straně, odebíráním funkcí, které už nemají.

Miroslav Klement Pijáček vyučuje fyziku, matematiku a informatiku na Arcibiskupském gymnáziu v Kroměříži. Má poměrně populární blog na iDnes a čtenářům Duší a hvězd je známý i prostřednictvím článků, které jsme od něj publikovali. Podrobnější informace o jeho životě naleznete v tomto autobiografickém blogu. Své zkušenosti s politikou aktuálně shrnul takto:

„Z KDU-ČSL jsem vystoupil před dvěma a půl lety. Tři týdny před založením TOP09 jsem M. Kalouskovi nabídl své služby. Dnes toho lituji, protože deziluze je příliš velká. A lidovcům opět fandím, i když mám nějaké výhrady. Jenže já už do žádné strany nepůjdu.“

Každopádně já panu profesorovi gratuluji, neboť stranický trest od TOP 09, to je něco jako vyznamenání. O to větší, že přišel pozdě…

Ignác Pospíšil

13 Responses to Gratuluji profesoru Pijáčkovi k vyznamenání

  1. Profesor? píše:

    Titul profesor se používá trochu v jiné souvislosti… Měl by být spojen s akademickým titulem.

    • cinicius píše:

      Nevím, jak dnes, ale za mých školních let se středoškolský učitel na gymnáziu za profesora označoval. A nevidím důvod, proč bych to měl dnes opustit.

      • Tomáš Beran píše:

        Představme si malé setkání. Já jsem hostitel dvou pánů, prvního představuji druhému: Pan profesor Randák, pan profesor Drndák. Po chvilce se první ptá druhého: A v jakém oboru, pane profesore, působíte?

        • cinicius píše:

          Středoškolská výuka fyziky, matiky a informatiky, kupříkladu? 🙂

          • Mirek Pijáček píše:

            Vážení pánové, tato diskuse se mi zdá poněkud zavádějící. Na to téma bylo již mnoho řečeno i napsáno. Oslovovat středoškolské učitele pane profesore či paní profesorko je historický pozůstatek ještě ze starého Rakouska. Svým způsobem mělo a má své opodstatnění, protože odlišuje učitele působící na školách, které zabezpečují úplné střední vzdělání zakončené maturitou, a od učitelů tuto úroveň nezabezpečující. Při dnešní degradaci školského systému, kdy maturitu má kdejaký zámečník či zedník, se ti může jevit poněkud problematickým. Tímto nechci snižovat úroveň těchto řemeselníků, sám jsem se kdysi vyučil zámečníkem a bez maturity. Problém je v tom, že tento řemeslník má dobře umět své řemeslo a klidně může mít vědomostní nedostatky třeba z dějepisu či biologie.
            Při písemné rozlišení se vysokoškolský profesor píše s velkým P a následují (případně nenásledují) další tituly. Pokud se napíše např. profesor Pijáček, žádné další tituly se už neuvádí.
            Já sám používám slovo „učitel“ nebo „středoškolský učitel“. Je to v duchu platného školského zákona. Stalo se mi však, že jsem se setkal s jedním vysokoškolským profesorem a když jsem se mu představil jako Pijáček, učitel Arcibiskupského gymnázia, pan profesor se rozčílil a řekl mi: „Jakýpak vy jste učitel! Vy jste přece profesor, to si pamatujte!“ Jak vidět ani v akademické obci není v tomto zcela jasno.
            A propos: Já myslím, že v našich končinám tomu všichni velmi dobře rozumíme.
            Hezký den.

        • Mirek Pijáček píše:

          Ve vzdělávání nevzdělavatelného. 🙂
          (Sám jsem byl kdysi silně nevzdělavatelný, ale nikomu to neříkejte.)

  2. Michal Semín píše:

    Něco podobného se chystá vůči signatářům tohoto dopisu: http://www.akce-dost.cz/20110819.htm i proti Jířímu Hejlkovi.
    Podle posledních informací, které mám, by se mohlo jednat i o vyloučení ze strany.

    • cinicius píše:

      Vyloučení z TOP 09, to je čest. I když ještě lepší je v TOP 09 nikdy nebýt.

      • Mirek Pijáček píše:

        Bohužel, ani šedesátka na krku nemusí být vždy zárukou jen těch správných rozhodnutí, Ani šedesátka nemusí snílka zbavit iluzí o lepších politicích a lepší společnosti. 🙂

        • demeter píše:

          No vidíte. Já když jsem viděl, že tu stranu zakládá Kalousek (s jehož nohsledem Šustrem jsem měl jenom ty nejhorší zkušenosti), bylo mi naprosto jasné, jak to bude vypadat.

          Kdybyste si předem zjistil, nakolik poctivým způsobem fungoval ve Vsetíně starosta Čunek a přidal k tomu výpady Kalouskovců proti němu, nikdy byste nemohl uvěřit, že Kalousek je ź těch dvou ten poctivější.

          No ale chybami se člověk učí…

    • Tomáš Beran píše:

      Rudá záře nad Kladnem ťip ťop.

  3. Ver píše:

    Tohle jednani TOP mne neprekvapuje. Zrovna v Jihoceskem kraji je v TOP plno lidi, kteri pouzivali a pouzivaji stejne metody, jako nyni Gazdik proti profesorovi Pijackovi. Treba strakonicky pan Pavelka, nebo pani Phdr Rihova, byvala komuniska a kadrova rezerva OV KSC.

  4. Tom píše:

    Profesor Pijáček není prvním vyloučeným za názor v TOPce, v Brně už to letos odnesli dva: http://brnensky.denik.cz/zpravy_region/-top–kvuli-sporum-vyloucila-dva-cleny-levicek-rez.html

Napsat komentář