Článek Romana Jocha na stránkách Občanského institutu.
Článek Romana Jocha na stránkách Občanského institutu.
This entry was posted on Neděle 25.7.2010 at 8:01 am and is filed under Stojí to za to. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.
převzal jste to s chybou, je to článek Romana Jocha
http://joch.blog.idnes.cz/c/146621/Zidobolsevici-Klerofasiste.html
Opraveno.
Búúú.
Málem bych zapomněl: Děkuji.
Respect! 🙂
Toto vyšlo taky na http://www.euportal.cz/Articles/6298-zidobolsevici-klerofasiste-.aspx
Tam jsem to komentoval takto:
„Většina komentátorů nepochopila autorovu myšlenku. Pozná se to např. z toho, že nerozlišují mezi žid a Žid. Hlavní myšlenkou je, že komunismus i nacismus byly mesianistické, myšlenka Mesiáše je židovská a křesťanská, a jelikož obě totality nebyly ani křesťanské ani židovské, byly ex či post křesťanské a židovské. V tom má autor jakousi pravdu.
Přesto neváhám souhlasit s označením „slátanina“.
Především se nedá říct, že by židvství bylo nějak podstatně bližší křesdťanství než islám či svědkojehovismus (to má taky Mesiáše, pro Duše a hvězdy dodávám, že monotheistických svědků jehovových je dnes už o dost víc než židů). Podstaté pro křesťanství je co? Trojice. Hebrejští praotci i proroci v ni implicitně věřili. Ovšem novodobý judaismus ji vášnivě popírá. To je opravdu podstatné. Očekávání Mesiáše nijak judaisty neexkulpuje ani nijak zvlášť ke křes%tanství nepřibližuje. Od Trojice měl autor vyjít. Nakolik to neučinil, vyznívá jeho příspěvek jakoby snaha o smíření judaismu a křesťanství. To nepřekvapuje u neokonservativního periodika v němž článek vyšel.
Druhá věc: Mesianistické vysvětlovní velikého procentnío zastoupení Židů (Ž!) jak v bolševickém politbyru 1917, tak třeba v současném světvládném sionismu neobstojí. Může se myslet třeba na obavy Židů (Ž!) z nového holocaustu, může se myslet na nemesianistickou myšlenku (pro Duše a hvězdy dodávám: mylnou) o jejich novodobém vyvolení apod.
Třetí věc: U evolučního rasisty Hitlera je pobloudilé myslet na jeho ex či post křesťanství.
Čtvrtá věc: Mesianismu podléhali v dějinách velmi mnozí, bez ohledu na to zda dříve byli či nebyli bývalí křesťané či židé.
Pát věc: Není košér považovat třeba kněze Plojhara, jmenujme ho za mnohé, za exkřesťana.
Závěr: Slátanina s implicitním vyvoláváním neokonservativní přízně k jedné ze dvou stran dnešního světového konfiktu mezi sionismem a islamismem.
Nepochybuji, že bude příznivě oceněna – katolík Nečas prohlásl, že Afghánistán je zájmem České republiky; na které straně světového konfliktu tedy ČR oficiálně stojí?“