Spor Tomáše Halíka s Tomášem Hříbkem (na který ZDE upozornil pan Stodola) je tématem dvou dobrých příspěvků. Doporučujeme:
1. Nesnáze dialogu (Radio Vatikán, autor P. Milan Glaser SJ)
2. Uzamčená Halíkova „laboratoř“ (LN, autor Michal Semín)
Ignác Pospíšil
K diskusím níže:
Duše a hvězdy poskytují na svých stránkách prostor k pokud možno svobodné a otevřené diskusi nad články a příspěvky, které čtenářům předkládají. Nemohou ovšem ručit za správnost diskuzních příspěvků, které také pochopitelně nemusí vyjadřovat názory redakce. Příspěvky obsahující nemístné vulgarity nebo urážky budou mazány.
Rád bych touto cestou poděkoval panu Semínovi. Jeho přístup v tomhle článku mi připadá věcný a poctivý a jsem rád že přes jisté názorové rozdíly s monsignorem Halíkem na prvním místě uvádí to že ho nepodezírá z ateismu.
Podle mého názoru má ale slovo fundamentalista mnohem širší význam a rozhodně ne jenom pejorativní. Může být i neutrální nebo dokonce čestný. Člověk který staví na NĚJAKÝCH základech a drží se jich. Media takhle někdy hanlivě označují každého kdo má nějakou víru za kterou si stojí nebo dokonce jenom názor a tváří se že je to špatně. Nenechme se tím zmást.
Bravo!
„Podle zdravého selského rozumu je totiž skutečnost opravdu více než možnost.“
Dobrá věta. Podle této logiky by byl opravdu „potenciální člověk“ méně než „reálný člověk“, jak pravily mexické soudy.
Podle této logiky, která je zcela správná, je potenciální člověk méně než reálný člověk. V tom se mexické úřady nemýlily. Problém je, že embryo není potenciální člověk – něco, co člověkem není, ale může být -, ale člověk reálný. V tom se mexické úřady mýlily nebo spíš v tom zcela nepokrytě lhaly.